• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Polarlantis

Städade och tvättade bil igår...gick bra...men i efterhand var det kanske lite väl ansträngande...OOOONT i krooppen i natt, har inte heller fått sova ngt alls nästan, suck! Förvärkar som känns då och då men inget "jobbigt". Mera av slemmisen...tja och det var det hela, grr!!

• PojkarnasMamma85

Bm-besök avklarat.

Vecka 40 (39+5)
    Blodtryck 120/75
    Hjärtljud 148
    Sf-mått 37

Har nästa tid inbokad om en vecka, hoppas innerligt jag slipper gå på den!

• Elvis Mamma

Lycka till till era alla som sitter med förvärkar å molvärk! Håller mina tummar för att det är på G för er! Här är de hur lugnt som helst, ska iväg på sommar avslutning hos sonens dagmamma nu å idag lyser äntligen solen efter en veckas regn

• Sweet life

Ytterligare en natt med molvärk i rygg och mage och morgonen fick börjas med att rusa till toa där allt kom ut bakvägen i vattenform...

Nu har jag vart så här risig i magen på morgonen i snart två veckor.. Magen är helt öm och allt gör ont, ligga på sidan gör ont i magen, sitta gör ont.. Jag blir tokig!!

• AAEV
    mittlivsomjosefine skrev 2012-06-06 23:06:53 följande:
    Ja, snitt är ju förstås ett alternativ i så fall. Men man tycker att hon borde skicka iväg mig på tul om hon verkligen trodde den är SÅ stor. Därför jag tycker det är konstigt av henne att ens säga något om storleken på det viset om det egentligen inte är något problem...
    Jag ligger också en bra bit över kurvan men min bebis är inte alls så stor (ja det vet vi ju inte egentligen men de andra två har varit små och BM trodde att denna också var det. Jag har gott om plats, helt enkelt)

Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • lycka 4

Morgon !! Har haft lite molvärk i natt å även nu på morgon kvisten , vaknade av att jag låg i en pöl med mjölk herregud va jag läcker .

Idag ska jag på första bm besöket i stockholm,  sen ska jag försöka ge mig på att motera upp spjälsängen.

19 dagar kvar =)

• Dancia
    Havsjungfrun skrev 2012-06-07 08:01:42 följande:
    Har varit på toa typ 8 ggr. nu, varav de senaste väldigt tätt. Undrar om det är något på g. Så här brukar min mage bli först efter att värkarna har startat men man vet ju aldrig.

Låter onekligen som att det kan vara nåt på G :)
  • emma78

En vecka kvar till bf......
    Tycker så synd om mina pojkar....dom har ingen rolig mamma just nu:(( jag bara skäller och surar hela tiden.....värst är det på morgornen när man inte har sovit ett skit på natten.Min äldste son är inne i en förpubetet (12 år) så han har det själv jättejobbigt med sitt humör,och en tjurig mamma på det kan inte vara lätt:(( Skönt att det är sommarlov om en vecka och förhoppningsvis är bebis ute då så vi kan rå om varandra och bli en "mysig" familj igen! 

• IdaElinLivia040611

Jobbigt för er som inte får sova. Hemskt att inte få tillräckligt med sömn. 
    Jag sover som klubbad om natten om jag lägger mig i rätt tid. Har kommit på att 23 är bäst då sover jag med endast en kiss pause. Förut la jag mig redan vid 22 men då vaknade jag alltid vid 04 och kunde inte somna om. 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • Havsjungfrun
    emma78 skrev 2012-06-07 09:56:02 följande:

En vecka kvar till bf......
    Tycker så synd om mina pojkar....dom har ingen rolig mamma just nu:(( jag bara skäller och surar hela tiden.....värst är det på morgornen när man inte har sovit ett skit på natten.Min äldste son är inne i en förpubetet (12 år) så han har det själv jättejobbigt med sitt humör,och en tjurig mamma på det kan inte vara lätt:(( Skönt att det är sommarlov om en vecka och förhoppningsvis är bebis ute då så vi kan rå om varandra och bli en "mysig" familj igen! 

Känner igen mig. Inget roligt humör och gnällig. Blir galen när det ligger saker här och var... Tur att det snart blir bättre Glad