• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Bumman79
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-06-07 11:42:04 följande:
    Tog en dusch för ett tag sen och läste ju om att nån kännt på sin tapp så tänkte att jag skulle prova. Vet inte riktigt vad jag letade efter eller hur det känns om man är öppen. Men huvudet kände jag i alla fall. Satan va långt ner han ligger Tungan ute typ 5 cm upp känner man huvudet bukta.
    Vaaaa kan man känna bebisens huvud? :)
  • Bumman79
    RocketQueen skrev 2012-06-07 11:57:26 följande:
    Jag har så himla ont i underlivet hela tiden, det trycker på så fort jag reser mig upp. Och barnmorskan sa att det var för att bebisen låg så himla långt ner nu, hon sa även att det var ett mycket bra tecken och att man antagligen har sparat ett par centimeters "resväg" för bebisen under förlossningen Haha det känns som att man har ett bowlingklot mellan blygdläpparna!
    Jag har oxå ett jäkla tryck neråt såfort jag reser mig upp man vill ju knappt stå....ändå är min bebbe inte ens fixerad än...skumt :P
  • Pluttan

Har också nu känt efter på min tapp. Men jag vet inte vad jag har letat efter. Känner bara att det är mjukt och liksom "svampigt". Någon som tror sig veta vad det betyder?Förvånad Eller så känner jag fel och har inte tillräckligt långa fingrar. Lite smått otäckt i alla fall. Men vill så gärna få i gång fölossningen.

• LillSnurr82

Har heller aldrig kännt efter tappen eller bebisen huvud , visste heller inte att man kunde det förens jag börja hänga på familje liv när jag vänta dottern... Man lär sig alltid något nytt som de säger :)

♥ Agnes 20101208 ♥ Bebis 20120617 ♥
  • IdaElinLivia040611

Jag kände också bara nått svampigt mjukt så fattar inte alls vad jag kännde, men jag känner definitivt huvudet som en stor hård boll.
    Har samma känsla när jag ställer mig upp och går, att jag lixom inte kan gå med benen ihop, som att huvudet är i vägen Tungan ute .

har bf den 18:e och vet inte om det spelar någon roll om huvudet e så långt ner och trycker men jag hoppas det. Min senaste vaginala förlossning tog typ 1 1/2 timme och startade med vattenavgång. Undrar hur denna kommer starta.
    Jag har inte alls mycket förvärkar, men det hade jag inte senast heller så alla vi som inte känner så mycket det behöver ju inte betyda någonting egentligen, bara skönt att slippa pinas i onödan. Molvärk har jag av och till men den e jag så van vid nu.

Pojkarnasmamma: Jag lider verkligen med dig och hur ont du har haft så himla länge. Nu får han ta att titta ut tycker jag..... 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • fyrklöver81
    Pluttan skrev 2012-06-07 13:22:54 följande:
    Har också nu känt efter på min tapp. Men jag vet inte vad jag har letat efter. Känner bara att det är mjukt och liksom "svampigt". Någon som tror sig veta vad det betyder?Förvånad Eller så känner jag fel och har inte tillräckligt långa fingrar. Lite smått otäckt i alla fall. Men vill så gärna få i gång fölossningen.
    Hahaha här är jag med tappkoll. 
    För att känna tappen måste du sitta på huk, tycker toaletten fungerar bra och ta fingret låååångt bak i slidan, tappen känns när den är mogen lite svampig eller som läpparna brukar man säga, kanske lite mjukare.
    När den är som "normal" är den hård och känns som nästippen och några cm lång.

Min tapp är väldigt långt bak så det krävs lite envishet för att hitta den , när förlossning närmar sig blir den utpålanad, öppen, mjuk och förflyttar sig framåt och är då mycket lättare att nå.

Självklart ska händer tvättas innan tapppill.

Haha jag älskar familjeliv ;)

• fyrklöver81

Angående rörlig, ruckabar och fixera bebis så spelar det ingen roll gällande när förlossning sker, bebisens huvud kan vara rörligt och förlossningen kan sätta igång typ nu ändå =) Så sa min bm iallafall...
    Min dotter fixerade sig dagarna innan förlossning och denna lillskit är fortfarande rörlig.
    Va förra veckan iallafall... 

• fyrklöver81

En sak till om tappen, når man tappen och pillar försiktigt så sätter de inte igång förlossningen utan ger bara en massa pinvärkar som inte ger ngt resultat, så det är ju inte bara "bra" att pilla där.
    För att få igång krävs att bm gör hinnsvepning vilket jag nog inte tror man ska göra själv...