• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • IdaElinLivia040611
    Ensortsmamma skrev 2012-06-07 16:22:57 följande:
    Hur Känns det när man får havandeskapsförgiftning? Jag vakande upp efter att ha sovit lite nu på eftermiddagen, och har ett tryck över vänster öga och allt bara flimrar ?! Mår illa med och jag brukar inte göra de..
    Vet inte riktigt, men du måste ringa in till förlossningen på en gång för det låter ju inte alls bra.
    Har du någonsin haft nån typ av migrän???? 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • RocketQueen
    Ensortsmamma skrev 2012-06-07 16:22:57 följande:
    Hur Känns det när man får havandeskapsförgiftning? Jag vakande upp efter att ha sovit lite nu på eftermiddagen, och har ett tryck över vänster öga och allt bara flimrar ?! Mår illa med och jag brukar inte göra de..
    Flimmer för ögonen och huvudvärk är ett tecken. Ett ganska allvarligt tecken så jag tycker att du ska ringa förlossningen eller din bm och se vad de säger. Har du haft några andra tecken tidigare? Typ högt blodtryck och proteiner i urinen? Om man har hf och det börjar flimra för ögonen så har det gått så långt att hjärnan svullnat och då är det dags att göra nåt åt det...
  • Ensortsmamma

Men Gud! Nu blir jag rädd.. Ne tvärt om jag har vart låg i blodtryck . Va hos bm idag och ingen vita i urinen. Jag har haft migrän men då är de först en prick framför ögonen en stund sen kommer huvudvärken och detta känns inte alls så? Kanske borde ringa fl då..

• lycka 4

Bm idag. Sf mått 33 Hjärtljud 136. Hb 4.0. Järn 101. Blt 101/63. Hon ligger nere m huvudet något ruckbart. Är i v 36+0 idag och nästa vecka är det sista besöket innan snittet

• RocketQueen
    Ensortsmamma skrev 2012-06-07 16:54:35 följande:
    Men Gud! Nu blir jag rädd.. Ne tvärt om jag har vart låg i blodtryck . Va hos bm idag och ingen vita i urinen. Jag har haft migrän men då är de först en prick framför ögonen en stund sen kommer huvudvärken och detta känns inte alls så? Kanske borde ringa fl då..
    Det behöver ju inte vara någon fara, om du senast idag var hos bm och allt såg bra ut så kanske det är nåt helt annat men du ska definitivt ringa och kolla. Havandeskapsförgiftning kan bli riktigt farligt så hellre ringa för mycket än för lite.
  • LillSnurr82

Jag hade så för ett par veckor sen Ensortsmamma. Det var "bara" migrän. Brukar heller aldrig ha migrän som blir så. Men är du orolig ska du så klart åka in och kolla upp det..

♥ Agnes 20101208 ♥ Bebis 20120617 ♥
  • Beckan91

Sweet life: Jag är i v 40+3 och bebis har inte fixerat sig ännu. Ligger fortfarande rätt högt upp och var lite rörligt. Är mitt första barn, så misströsta inte. Enligt min BM är det inte helt ovanligt.

• Ensortsmamma

Ringde in och hon sa med att hon misstänkte migrän, jag har väl förmycket i mitt huvud just nu, jag bryter ihop helt! Vill bara att någon tar ut barnet.. Jag pallar inte mer.. Snälla låt det bara bli torsdag..