• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • PojkarnasMamma85

Ifall man läcker fostervatten...hur mycket bör det komma då? Har satt på en binda då jag inte kunde gå ifrån toaletten utan att det kändes som att det fortsatte sippra/rinna. Hur pass snart bör bindan bli ordentligt blöt?!

• emersson75

Jag lever numera på cornetto jordgubb, och det måste vara otroligt nyttigt, för mina blodvärden var toppen nu från att ha varit lite halvdåliga förut ;) Man verkar gå ner i vikt av dom oxå, så den glassen rekommenderar jag varmt till alla :) Min bebis är inte fixerad, jag känner ingenting som kan antydas till att nåt skulle vara på g heller...bf den 17 juni. Men det var ju längesen man mådde så bra som man gör nu så hon får gärna stanna där ett par veckor till :)

• Emma Stark
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-06-07 20:12:47 följande:
    Ifall man läcker fostervatten...hur mycket bör det komma då? Har satt på en binda då jag inte kunde gå ifrån toaletten utan att det kändes som att det fortsatte sippra/rinna. Hur pass snart bör bindan bli ordentligt blöt?!
    De säger väl att om den blir blöt (genomblöt alltså) inom en timma så "är det" fostervatten :) Men ännu bättre är att lägga en frottéhandduk i trosorna och om den blir blöt är det vatten.
  • PojkarnasMamma85
    Emma Stark skrev 2012-06-07 20:40:04 följande:
    De säger väl att om den blir blöt (genomblöt alltså) inom en timma så "är det" fostervatten :) Men ännu bättre är att lägga en frottéhandduk i trosorna och om den blir blöt är det vatten.
    Ah okej...tack för svaret! Är det bättre med handduk då den inte absorberar lika mycket som en binda?
  • Emma Stark
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-06-07 20:41:34 följande:
    Ah okej...tack för svaret! Är det bättre med handduk då den inte absorberar lika mycket som en binda?
    Min barnmorska sa att flytningarna lägger sig mer ovanpå på nåt sätt på handduken medan den blir blöt av vattnet och om du åker in till förlossningen kan du ha handduken med dig för att visa att det är vatten och inte flytningar :) De vill tydligen gärna kolla på det :)
  • Lenis21

Ensortsmamma, va jobbigt att du inte mår bra men snart är det över. Vet att det känns som en evighet men försök ändå njuta nu sista dagarna innan bebis kommer ut.

Emersson75, skönt att du mår så bra, det gör jag också förutom lite värk i rygg och underliv ( när bebis rör sig). Det här med att leva på glass känner jag igen, glass och godis lever jag på. Ha det gott alla

• PojkarnasMamma85
    Emma Stark skrev 2012-06-07 20:42:55 följande:
    Min barnmorska sa att flytningarna lägger sig mer ovanpå på nåt sätt på handduken medan den blir blöt av vattnet och om du åker in till förlossningen kan du ha handduken med dig för att visa att det är vatten och inte flytningar :) De vill tydligen gärna kolla på det :)
    Ah okej, har tagit bort bindan och lagt en liten frottéhandduk där istället :P
  • Bumman79
    Sweet life skrev 2012-06-07 15:03:03 följande:
    Hemma från dagens BM-besök och ungj*vlen (ursäkta min frustration) är inte fixerad ännu utan ligger högt upp med huvudet!!!!

38+2
    Blodtryck: 128/70
    Hjärtljud: 140
    SF-mått: 36
    Föregående fosterdel: Huvud, rörligt
    Samma här min är oxå rörlig å huvudet tror jag iaf ligger rätt högt upp..men min BM sa samma som många skrivit att förlossningen kan sätta igång utan att barnet fixerat sig...:).
  • fyrklöver81
    Ensortsmamma skrev 2012-06-07 20:00:19 följande:
    Ringde in och hon sa med att hon misstänkte migrän, jag har väl förmycket i mitt huvud just nu, jag bryter ihop helt! Vill bara att någon tar ut barnet.. Jag pallar inte mer.. Snälla låt det bara bli torsdag..
    Kan tänka mig att det är jobbigt för dig men snart kommer torsdagen och du får hålla din lillfis =) 

Hoppas migränen försvinner så du får lite lugn inför starten som nybliven mamma! 

Jag har själv migrän och kände direkt igen din beskrivning, förmodligen är det som du skriver att det är för mycket för dig just nu!!!

Många kramar till dig!
  • MissFörstånd

Ensortsmamma - hoppas det inte är ngn fara med dig. Jag hade så i måndags och det visade sig "bara" vara migrän också. Men spec mvc ville ändå att jag skulle komma in så de kunde utesluta havandeskapsförgiftnin.

Pojkarnasmamma - handduk är nog bättre. Bm som undersökte mig sa att dagens bindor är för "bra", de suger liksom upp allt.