• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • PojkarnasMamma85

Grattis JennieJ! Inatt har jag haft rätt regelbundna värkar med hyffsad styrka. Började kl 00 oxh stannade upp ca 2 timmar då jag kunde sova men sen jag vaknade 6.20 så har jag haft värkar med 2-8 min mellanrum med varierande styrka.

• Pluttan

Ursäkta den "sura gubben" i början av inlägget. Är inte alltid så teknisk. Skulle var en smileys.
    Rättar mig själv jag har bf + 4 idag till och med. Bläääää så drygt.

• Sweet life

Grattis till pojken JennieJ!

Idag bär det av till hemstaden för firande av lillebror och kusin som tar studenten. Sambon packade in BB-väska och babyskydd i bilen i går kväll. För man vet ju aldrig vad som händer när man är 10 mil hemifrån! Jag åker dit med tåg nu och han kommer efter jobbet med bilen..

Ska bli kul att träffa släkten som jag inte träffat på nästan ett år.

Fick ett samtal från barnmorskan om röntgen av bäcken och det ska göras på måndag morgon.. Hoppas bebis bara är envis och försöker tala om vem som bestämmer redan nu..

• Pluttan
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-06-08 08:41:02 följande:
    Grattis JennieJ! Inatt har jag haft rätt regelbundna värkar med hyffsad styrka. Började kl 00 oxh stannade upp ca 2 timmar då jag kunde sova men sen jag vaknade 6.20 så har jag haft värkar med 2-8 min mellanrum med varierande styrka.
    Spännande. Hur känner du nu? Tycker du skulle ringa in till fl och tala om hur du kännt / känner. Det kan ju som sagt gå snabbt när det väl sätter i gång. Håller tummarna för dig.
  • PojkarnasMamma85
    Pluttan skrev 2012-06-08 08:55:15 följande:
    Spännande. Hur känner du nu? Tycker du skulle ringa in till fl och tala om hur du kännt / känner. Det kan ju som sagt gå snabbt när det väl sätter i gång. Håller tummarna för dig.

Nu känns det som att det avtar...värkarna blir svagare och glesare
  • IdaElinLivia040611

Grattis Jennie J Hjärta

Ska till BM nu på morgonen för att mäta magen igen, låg ju ganska mycket under för en och en halv vecka sen. Men läkaren tyckte då att jag kunde mäta om magen en gång först innan det skulle bli TUL och ev igångsättning om det nu visar sig att han är lite mindre än han ska vara.

Undrar varför man blir så dålig i magen på slutet. Jag har haft en dålig mage i snart 2 veckor. Och det slår aldrig fel, så fort jag är ute på långpromenaden på kvällen så blir det akut toabesök efteråt.

Tycker att bebis e väldigt lugn nu på morgonen, ska bli skönt att lyssna hos BM, är lite nojjig att nått ska gå fel nu när man är så nära. 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • fyrklöver81

Grattis Jennie!

Jäklar vad bebisar det ploppar ut.

Hoppas vi är några kvar månaden ut! ?

Kommer sluta med att jag sitter och skriver till mig själv runt midsommar och alla andra ligger hemma och har bebismys!
    Här är det tre långa veckor kvar!