• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Havsjungfrun
    fyrklöver81 skrev 2012-06-07 08:51:33 följande:
    Är lite orolig att åka själv då förra förlossningen gick så snabbt och att detta barns huvud är rörligt och då måste jag direkt in till förlossning om vattnet skulle gå, samtidigt är jag bara i vecka 36
    Frågade min bm om det då min bebis också fortfarande var rörlig på bf i måndags. Hon sa att det var gamla rön och inte alls någon fara. Hon hade varit med om att navelsträngen kommit i kläm en gång under hela hennes yrkesliv och hon sa att om det händer kan man oftast känns det själv att något hänger ut mellan benen. Då ska man i så fall givetvis lägga sig ner och ringa ambulans.
  • stjärnfrukt

Idag skulle jag gjort klart det sista i mitt skolarbete och skicka in och äntligen ta sommarlov och bara njuta. Tror ni inte jag upptäcker att det fattas en bok som jag måste ha för att kunna göra klart?! Och inte kan jag få tag på den innan tisdag typ. Deadline är på söndag. Åååhhhh jag blir så ledsen!
    Antingen kommer jag sitta där och plugga tills krystvärkarna börjar, eller så får jag helt enkelt plugga när bebisen kommit... Vet inte vilket som känns värst faktiskt. Detta är troligtvis min sista graviditet, så jag har hela tiden försökt unna mig saker som jag aldrig gjorde första gången, som nu att kunna "bara va" den allra sista tiden. Fy blir så ledsen och besviken när saker inte blir som jag har tänkt. Rynkar på näsan

Idag är det exakt en vecka kvar till bf {#emotions_dlg.flower}

• stjärnfrukt
    Havsjungfrun skrev 2012-06-07 10:11:39 följande:
    Frågade min bm om det då min bebis också fortfarande var rörlig på bf i måndags. Hon sa att det var gamla rön och inte alls någon fara. Hon hade varit med om att navelsträngen kommit i kläm en gång under hela hennes yrkesliv och hon sa att om det händer kan man oftast känns det själv att något hänger ut mellan benen. Då ska man i så fall givetvis lägga sig ner och ringa ambulans.
    Åh så skönt att läsa ditt inlägg!!!! Min bebis har ju backat från att vara djupt ruckbar, nästan fixerad till att "ligger väldigt långt upp med huvudet" (rörligt då eller vad menade hon?! hade en vikarie...) och jag oroar mig så för detta ifall vattnet skulle gå, men då skiter jag i att oroa mig för det! 
  • Havsjungfrun
    stjärnfrukt skrev 2012-06-07 10:25:39 följande:
    Idag skulle jag gjort klart det sista i mitt skolarbete och skicka in och äntligen ta sommarlov och bara njuta. Tror ni inte jag upptäcker att det fattas en bok som jag måste ha för att kunna göra klart?! Och inte kan jag få tag på den innan tisdag typ. Deadline är på söndag. Åååhhhh jag blir så ledsen!
    Antingen kommer jag sitta där och plugga tills krystvärkarna börjar, eller så får jag helt enkelt plugga när bebisen kommit... Vet inte vilket som känns värst faktiskt. Detta är troligtvis min sista graviditet, så jag har hela tiden försökt unna mig saker som jag aldrig gjorde första gången, som nu att kunna "bara va" den allra sista tiden. Fy blir så ledsen och besviken när saker inte blir som jag har tänkt. Rynkar på näsan

Idag är det exakt en vecka kvar till bf {#emotions_dlg.flower}
    Åh, vad typiskt! Ingen kursare som är klar och kan låna ut den heller?
    stjärnfrukt skrev 2012-06-07 10:27:44 följande:
    Åh så skönt att läsa ditt inlägg!!!! Min bebis har ju backat från att vara djupt ruckbar, nästan fixerad till att "ligger väldigt långt upp med huvudet" (rörligt då eller vad menade hon?! hade en vikarie...) och jag oroar mig så för detta ifall vattnet skulle gå, men då skiter jag i att oroa mig för det! 
    Så sa hon i alla fall. Var tvungen att fråga eftersom jag läst en del här och då hon inte sagt något alls om det. Skulle vattnet gå kan det ju vara bra att tala om att huvudet är rörligt när man ringer till förlossningen i alla fall så får de säga vad de tycker att man ska göra. Men är inte orolig över det i alla fall.

• inarosegarden

skrev här om att åka in eller inte i måndags natt... åkte iaf in till bb, lite tveksamt, eftersom jag tyckte att värkarna var ok att ha plus att dom kom med olika intervaller. väl inne sa jag till min sambo att fan, nu känns det som det stannar av helt, typ tre sekunder senare kom värsting värk, på värsting värk... kom in vid kvart i sex på morgonen, och bebis föddes 8.45... snacka om att det kan vända suuuperfort!! jag försökte duscha för badet var upptaget, men det hjälpte inte ett skit. fick akupunktur, sen lustgas. väl dags för krystningen hade jag ingen bedövning alls då jag blev så borta i skallen. stod på huk, vilket var bra men tungt för armarna-aj, träningsvärk! snacka om två totalt olika förlossnningar! min första som tog 24 tim från etablerade värkar, sugklocka, massiv blodförlust o massa annat hemskt, till denna-snabb, ont som fan men ändå, jättepigg efteråt, duschade o en natt på hotell o sen hemgång. är så glad!!

på tal om  stora magar, alla har sagt till mig attmin mage var enorm, jättebebis mm bm sa att denna bebis skulle ligga runt 4kg kanske större. med 4 dagar över tiden kom en kille ut på 3490g o 49 cm... kram alla 

födde på danderyd o märkte inte av nåt ev kaos som vi pratade om tidigare, det var lugnt o skönt.. 

• Lenis21

Inarosegarden:
    Grattis och skönt att det gick fort och bra för dig denna gång. Ja det är rätt sjukt hur det bara kan vända så fort. Skönt att du inte märkte av något kaos. Ta nu hand om er.

• Dancia

Inarosegarden: Grattis! Och vilken bra förlossning :), tack för att du dela med dig!

• JennieJ

Nu ligger jag på förlossningen och är igångsatt och vattnet har gått så snart bebis :))) dok inga riktiga värkar än så dropp sätts kl 12

• IdaElinLivia040611
    JennieJ skrev 2012-06-07 11:39:14 följande:
    Nu ligger jag på förlossningen och är igångsatt och vattnet har gått så snart bebis :))) dok inga riktiga värkar än så dropp sätts kl 12
    Åh lycka till, är så himla AVUNDSJUK!!!!!! Kram
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • Havsjungfrun

Inarosegarden: Grattis till er bebis Baby! Härligt att höra att det gick så bra.