• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Ensortsmamma

Tack vad gulliga ni är allihopa!
    Flimret är borta men huvudvärken är kvar, antar att de är för mycket just nu, och mitt upp i allt kaos så är jag med och anordnar en möhippa som är på lördag. Känner att jag tagit mig vatten över huvudet. Vill bara att denna helgen ska vara över. Är så rädd bara att jag ska få massa panikångestattacker nu de närmaste dagarna bara för att jag mår som jag mår. Orkar inte de med, vill vara pigg till förlossningen!

• LillaGrynet

Molande värk i nedre delen av magen och hela magen stenhård.. Trodde när man hade sammandragning att magen blir hård en stund å sen släpper det!? Någon som känner igen sig i d jag skriver?

• Bumman79

Senaste dagarna har jag haft en ilande känsla i underlivet känns som att det är i livmodertappen eller något...ska det vara så nu inför förlossningen? Ett tecken på att det är på G?

• mittlivsomjosefine
    AAEV skrev 2012-06-07 09:27:27 följande:
    Jag ligger också en bra bit över kurvan men min bebis är inte alls så stor (ja det vet vi ju inte egentligen men de andra två har varit små och BM trodde att denna också var det. Jag har gott om plats, helt enkelt)

Det är väldigt skönt att få höra vad andras barnmorskor säger när ens egen inte verkar veta riktigt vad hon pratar om! :) Första gången hon sa det hade hon inte ens känt på magen, bara mätt. Så hon kan ju inte ha "känt" att bebisen är stor heller...
  • JennieJ

Efter en intensiv förlossning är han nu här ;) älskade Theodor föddes igår 18:16 och vägde 3980 g och var 52 cm! Bild och förlossnings berättelse kommer när jag är hemma från bb ;)

• RocketQueen

Grattis JennieJ!

Vaknade strax efter fyra av ett enormt illamående. Var tvungen att springa och kräkas, nåt jag inte gjort sen vecka 17... Suck, vad f-n är det nu för fel på mig... Mår precis lika illa fortfarande och om jag rör mig lite för fort så kräks jag igen så jag vågar knappt lägga mig ner.

• Cataleya
    JennieJ skrev 2012-06-08 04:10:48 följande:
    Efter en intensiv förlossning är han nu här ;) älskade Theodor föddes igår 18:16 och vägde 3980 g och var 52 cm! Bild och förlossnings berättelse kommer när jag är hemma från bb ;)
    Grattis