Inlägg från: RocketQueen |Visa alla inlägg
  • RocketQueen

Juni-barn

Godmorgon allihop. Sitter och äter frukost och försöker hitta energi, ska jobba idag efter att ha vari ledig i nio dagar... Inte så sugen... Och fogarna gör tväront, de senaste nätterna har jag till och med vaknat fyra fem gånger för att det gör ont när jag vänder mig i sängen. Suck... Och jag jobbar 12.30-23.00 idag. Men jag ska träffa läkaren på MVC på måndag får se vad hon säger om ryggen och höfterna, får väl se hur länge jag ska jobba heltid.
    Det känns ju smartare att gå ner till halvtid och orka jobba fler månader till än att slita ut sig på heltid och sen gå hemma för att man inte orkar jobba alls. Eller hur tänker ni?

• RocketQueen
    Havsjungfrun skrev 2012-01-21 09:46:05 följande:
    Finns många fina och nästan oanvända vagnar att köpa på Blocket...
    Absolut är det så! Och hellre kortare pass än färre och lika långa. Hoppas att din läkare tänker likadant.
    Jag hoppas det också, min bm tänker likadant iaf vilket känns som en bra början. (Det var hon som bokade in läkartiden åt mig just därför) Suck, just idag är jag så jäkla omotiverad... Det brukar kännas bättre när man väl kommer till jobbet men bara att ta sig dit är ju en utmaning i sig dagar som denna...
  • RocketQueen

Åh herregud vilken lång dag. Jag älskar mitt jobb, det är verkligen galet roligt men min kropp verkar ha gått på mammaledighet redan... Nu har jag stått upp i tio timmar och hela kroppen värker, bäckenet och nedre ryggen tävlar om vem som kan smärta mest. Suck, två dagar till innan jag har min helg.

Men jag blir så trött, kanske borde kämpa för en sjukskrivning på halvtid men samtidigt så vill jag inte för jag trivs så jäkla bra. Dags att ta ett seriöst snack med sig själv antagligen. Men nu sitter jag äntligen på väg hem, och bara för att jag tycker så synd om mig själv blir det chips till kvällsmat ;-p

• RocketQueen

Nu är jag på väg hem från läkarbesöket. Allt gick bra och hon sjukskrev mig 50% så nu hoppas vi bara att försäkringskassan godkänner det också, man vet ju aldrig med dom... Så nu ska jag bara få tag i min chef också och se vad dom säger på jobbet, spännande att se vilka tider dom vill att jag jobbar.

• RocketQueen
    Lilltroll1 skrev 2012-01-23 21:40:29 följande:
    det va faktiskt sambon som bestämde namnet här hemma och jag tycker han lyckas riktigt bra ;)

Haha gör som vi... ahn bestämmer killnamn och du tjejnamn eller tvärtom ;) 
    Haha åååh nej det skulle aldrig funka, vi har båda två för bestämda åsikter Vi är överens om ett andranamn, bebisen får namn efter min pappa som gick bort på julafton men när det kommer till förnamn är det värre. Ett enda namn som jag har haft som förslag har han sagt att "det tål att funderas på", tur att man har lite tid på sig
  • RocketQueen

Idag har jag sovit riktigt dåligt... Vaknat flera gånger och när jag väl har sovit så har jag drömt mardrömmar... Jobbigt när man legat i sängen i åtta timmar och går upp lika trött som när lade sig.

• RocketQueen

Det är därför jag inte väger mig överhuvudtaget, blir bara sur och ledsen så det är bättre att låta bli.

• RocketQueen

Nej jag tror att man måste väga sig men min bm talar aldrig om för mig hur mycket jag väger. Om jag skulle gå upp för mycket eller för lite så säger hon till, annars får jag aldrig veta. Funkar bra för mig.

Svar på tråden Juni-barn