Inlägg från: RocketQueen |Visa alla inlägg
  • RocketQueen

Juni-barn

Beckan91 skrev 2012-01-27 09:26:24 följande:
    Är i vecka 22 och har inte kännt en enda spark på utsidan, men har moderkakan i framvägg så beror väl på det. Känner bebisen dagligen nu, så antar att jag j´kommer känna på utsidan när h*n blivit starkare
    Precis så är det för mig också. Känner också bebisen varje dag men än så känns det inget på utsidan. Maken blir lika besviken varje gång stackarn Är också i v.22 och har moderkakan i framvägg så det är väl inte så konstigt.
  • RocketQueen
    Binkelibana skrev 2012-01-27 22:59:38 följande:
    Det visade sig att ena kammaren är för liten och utan flöde. Vi har ställts inför valet att behålla barnet, göra fostervattenprov (risk för ytterligare kromosomskador föreligger) och att göra minst tre omfattande hjärtoperationer under barnets första tre levnadsår.

Vi känner att det vore orättvist mot storebror att hamna så i skuggan med föräldrar och syskon in och ut på sjukhus i långa perioder, orättvist mot bebisen att utstå så mycket operationer utan några garantier, och påfrestande för oss som par. Så vi har i stort sett bestämt oss att avbryta graviditeten. Jag tror också att det är lättare att avbryta nu, än att förlora ett barn som är kanske ett år...

Detta fel är som tur är inget ärftligt, och jag är fortfarande ung. Det som tröstar mig är att vi faktiskt redan har ett barn, och även om det aldrig skulle bli fler så gör det hela skillnaden mellan noll och ett barn, snarare än mellan ett och två. Dessutom är jag tacksam att det är barnet i magen som jag ännu inte känner som det drabbat, än att det hade varit storebror som jag kännt och älskat i fem år.

Så jag lämnar er nu. Stort lycka till med era små, från djupet av mitt hjärta! Tack för att ni frågande, det värmde! Kramar
    Vad tråkigt. Hoppas att ni iaf mår så bra som man kan må i en sån jobbig situation, vi tänker på er!
  • RocketQueen

Ååå vad trött jag blir på min kropp! Vaknade idag, alldeles svullen om överläppen, kikar i spegeln, och jo visst, inte en utan TVÅ stora munsårsblåsor! Och jag som ska på intervju imorgon! Inte för att det kanske spelar nån roll men det gör ju en hel del för självkänslan om man känner sig snygg eller inte... Och ingen salva hade vi hemma heller. Har tryckt ditt såna där plåster och hoppas att det döljer en del...

Tröstade mig själv med bananpannkakor till frukost

• RocketQueen
    zenoble skrev 2012-01-30 10:02:43 följande:
    Du får smeta på massa smink så syns det säkert inte så mycket! säkert bara du som tänker på det igen annan Glad

Går in i v.23 idag får bli en ny magbild sen.. Igår hade jag så fruktansvärt ont i bäckenet så jag trodde det skulle spricka av värk. Undra om det är fogarna. känner lite nu men inte alls som kvällarna/nätterna. vila 2 dagar till sen börja jobba heltid igen. suck. Nån mer som verkligen inte har lust att jobba? känns som att jag skulle kunna göra vad som för att slippa. men cash is king right Guld i mun
    Ja, än så länge syns det inte så mycket eftersom det är blåsor och inte sår ännu. Första gången jag provar såna här plåster men det döljer rät bra faktiskt. Bättre än jag trodde, men det gör ont

Jag hade riktig ångest när jag började jobba heltid igen men efter bara en vecka blev jag 50 % sjukskriven så nu känns det enormt mycket bättre, nu är det riktigt roligt att jobba igen. Ganska precis en timme efter att det börjar bli jobbigt och göra ont så får jag gå hem.
  • RocketQueen

Pojkarnas mamma: Tänk att du lyckades bestämma dig till slut Det blir säkert toppen med Frogen

• RocketQueen

Idag är jag helt galet trött, jag fattar inte hur svårt det ska vara att sova en hel natt?? Självklart just inatt när jag måste upp tidigt också... Nä, imorgon har jag sovmorgon så ikväll blir det nog en sömntablett för att få en hel natts sömn, känns som att det var ett tag sen sist.

• RocketQueen

Lina007: Jag är sjukskriven 50% pga av fogarna. Läkaren tvekade inte en sekund efter en undersökning så ta dig till en läkare för det funkar inte att jobba när man har så ont.

Är det nån annan som är hungrig heeela tiden? Jag kan äta en rejäl middag med fullkornsprodukter och allt och sen en timme senare måste jag äta igen!

• RocketQueen

Jag väntar också på besked från fk. Hoppas att det inte tar för lång tid. Ska även skicka in alla uppgifter jag fått från jobbet den här veckan för att få veta vad jag får för fp.

• RocketQueen
    emma78 skrev 2012-02-01 17:47:13 följande:

Jag har en liten fråga.....Har åkt på en jäkla foglossning,har fått tid till sjukgymnast nästa onsdag för att konstatera foglossning och prova ut ett bälte.Men helt ärligt vet jag inte hur jag ska fixa jobbet fram tills dess:(( Jobbar ju på restaurang så jag går,står hela dagarna.....måste jag sjukskriva mig själv? kan sjukgymnasterna sjukskriva mig? måste man inte ha en läkare till det?
    åååå,känner mig nästan lipfärdig när jag kommer hem från jobbet.((( ibland känns det nästan som att foglossningen triggar igång sammandragningar?! Kan rätt ofta känna som ilningar genom hela magen upp mot brösten som om en nerv låg i kläm eller nått liknande ont som satan gör det iaf:(( någon som känner igen detta?? 

På de flesta jobb så behöver man inte läkarintyg förrän efter en vecka. Så du kan ju gå hem sjuk nu och sen se vad läkaren säger. Så ont som du har blir det säkert inga problem med sjukskrivning. Så boka in en tid hos en läkare och gå hem sjuk innan dess om det inte funkar för dig.
Svar på tråden Juni-barn