stjärnfrukt skrev 2012-05-27 19:12:42 följande:
Nää fy vad jag har gråtit, ni vet ju att jag skrivit förut om taskiga kommentarer från min omgivning. Idag hände det igen när vi åkte o träffade släkt på min sambos sida. Direkt när jag kommer in i rummet där alla sitter får jag höra:
"men gud vad stor du är! Du måste ha det jätte tungt nu" osv ni vet det gamla vanliga, men sen säger dem:
"ja du ser så rolig ut nu för du har ju verkligen lagt på dig massa om höfterna o hela sidan och BAKEN! "
"Du ser riktigt rund ut! hela du "
"Du får ursäkta att vi skrattar åt dig men du ser ju så rolig ut!"
"Ingen som har en kamera så vi kan ta kort"
m.m och alla bara skrattade och jag stod där (& hade gjort mig fin...) och kände mig som världens freak och viste inte alls var jag skulle ta vägen... kan säga att jag inte fick i mig något morsdagfika och att jag faktiskt gick in på toa & torkade några tårar..... här hemma har jag däremot gråtit jättemkt. Jag har inte själv tänkt på att jag har blivit större någon annanstans än på magen...gått upp 13kg vilket jag inte alls mått dåligt över....men nu är jag så ledsen!
Då jag har lidit av ätstörningar i ca 6år och dessutom un har hormoner i kroppen så tar jag åt mig av ALLT andra säger om min kropp...
Men åh vad trött jag blir på sådana människor!!! Vill slå ner dem allihop... Men ta absolut inte åt dig av vad de säger!!!
När jag tröttnat tillräckligt brukar jag snäsa "jag har en bebis i min tjocka mage, vad är DIN ursäkt?"
Brukar få tyst på de flesta... :)