Juni-barn
Dessa sammandragningar och förvärkar får mig att ge upp hoppet om att det nånsin sätter igång på riktigt...
Idag är en sådan dag då jag fullkomligt hatar att vara gravid!!! Vill ha bebis NU!!!
Dessa sammandragningar och förvärkar får mig att ge upp hoppet om att det nånsin sätter igång på riktigt...
Idag är en sådan dag då jag fullkomligt hatar att vara gravid!!! Vill ha bebis NU!!!
Trotsade min foglossning idag och gick på promenad med dottern i det fina vädret. Dålig ide... Efter en kort bit blev jag så kissnödig och fick såna sammandragningar att vi fick vända hemåt igen... Har aldrig varit så långt hem!!! :(
Dessutom värker fogarna ordentligt. Tänker hålla mig i trädgården framöver... Nära till toalett då! :)
Imon är det röntgen av bäckenet på schemat. Sedan ska jag träffa läkaren för att diskutera ev snitt beroende på vad röntgen visar...
Tycker bebis kan vända sig rätt istället!!! :)
Imon är det tre veckor till BF, vilket innebär att jag måste vara tjock som en val i MAX 5 veckor till... :)
Skulle föredra att mini kom till helgen, lagom tidigt som sin syster. Har räknat ut att den borde komma på lördag då!!! :) *drömmer*
Grattis Tessi!!!
Välkommen Tullamulla!!!
Var och röntgade bäcken idag. Är 5 mm för tight i ingången för att föda i säte. Det positiva var dock att bebis nu vänt sig ner med huvudet igen. Men är ytterst rörlig, så den skulle mycket väl kunna snurra igen.
Ska på extra koll nästa vecka för att se om den ligger kvar, annars blir det nytt vändnings försök. Misslyckas det då blir det snitt... :(
Hoppas mini stannar med huvudet ner nu!!!
Tullamulla: enligt läkaren var det inte så vanligt att den vänder sig så mycket. Det borde egentligen vara för trångt... Men nu har ju denna vänt sig två gånger på en och en halv vecka!
Kände när den vände sig nedåt nu sist, men däremot kände jag ju inte när den la sig på tvären.
Har dock haft svårt att känna bebis hela tiden, den är väldigt lugn plus att moderkakan ligger i framvägg!
Vändningsförsöket tycker jag var väldigt obehagligt, men har problem att ligga på rygg då jag blir svimfärdig av det. Men jag är så sjukt rädd dör snitt att jag gör (nästan) vad som helst för att undvika det!!! :)
Varit hos BM och allt såg bra ut. Det bästa är att bebis sjunkit ner sen igår, inte fixerad men bara ruckbar istället för rörlig och hög som igår... Håller tummarna och välkomnar det sjukt obehagliga trycket nedåt. Det borde ju betyda att den borrar ner huvudet och tänker stanna kvar så... :)
Grattis Lina!!!
Nyss hemkommen från frisören... Riktigt skönt att klippa sig, känner mig mycket snyggare!!! :)
Men att man kan bli så varm och få såna svettningar bara av att sitta still och bli klippt... :( Var genomsvett när jag väl kom ut i den stekande solen igen... :/
Grattis zenoble!!!
Grattis Fia!