Inlägg från: Bumman79 |Visa alla inlägg
  • Bumman79

Juni-barn

Elvis Mamma skrev 2012-03-10 22:03:30 följande:
    Så fort jag är kissnödig får jag super ont i magen, nästan som kramp å speciellt på morgonen, gör även ont att kissa å ont en stund efteråt, antar att den lilla ligger å trycker på blåsan rejält
    Samma för mig..jag försöker ligga kvar å hålla mig men då får man kramper eller så blir livmodern hård eller något..det känns ömt iaf...
  • Bumman79
    Ensortsmamma skrev 2012-03-10 23:00:53 följande:
    Måste bara få skriva av mig lite lyckoruuuuus:)
    Min bästa kompis fick nu ikväll en lite Alice. Total lycka och jag börjar tro att det faktiskt föds levande barn. Tårarna vill inte sluta rinna. Är så glad för deras skull, och nu vill jag ha juni mer än någonsin!
    Tänk nu ligger de där med sin bebis och får in brickan med flaggan i topp på
    Ja visst e det konstigt ibland jag känner oxå så fortfarande trots att det är ca 3 månader kvar bara..ska jag verkligen få en liten bebis som är bara min å pappans? :).
    Otroligt...ibland tänker man lite oroliga tankar om att det skulle kunna gå snett men de tankarna försöker man trycka bort..man vill bara vara glad över det mirakel som växer i ens mage :).
  • Bumman79
    Äter ni andra gravida supersunt jämt?
    Ibland slinker det ner lite mycket sötsaker för min del...man hoppas att inte barnet tar skada av det.
    Det är svårt att vara perfekt när man jobbar å stressar med korta 15 minuters raster ibland (och 30 min.)
    Jag har inte läst på extremt mycket om kosten ska erkännas mest vad som bör undvikas. Som många fisksorter, mögelostar, rått kött mm...
    Sen försöker jag tänka på att äta lite frukt och grönsaker osv...men det är svårt att vara perfekt som sagt :P
  • Bumman79
    Lina007 skrev 2012-03-11 20:10:05 följande:
    Här slinker det ner mycket melon och frysta bär på eftermiddagarna/kvällarna. :-P
    Det är ju nyttigy "svull" iaf :)
  • Bumman79
    JennieJ skrev 2012-03-11 20:46:00 följande:
    På tal om äta? Är de okej att äta jordgubbar fick höra idag att de inte var okej men personen visste inte varför? Är nämligen grymt sugen på de :S
    Jordgubbar brukar ju gravida rekommenderas att äta pga att det är så mycket järn i...min kompis åt en ask om dagen under sommaren när hon var gravid :).
  • Bumman79
    Elvis Mamma skrev 2012-03-11 23:32:30 följande:
    Någon mer som känner sparkar nere i underlivet? Ser och känner hur min lilla tjej buffar å buffar där nere men de känns så himla långt ner, känner även sparkar ovanför naveln men lite obehagligt när hon sparkar å trycker så mycket neråt, tyckte att det var så i slutet med sonen men inte såhär tidigt, kanske beror de på att dom ligger olika bara? Nån som vet? Blir lite orolig
    Jag har oxå känt av smärta då och då i underlivet men när jag frågade min BM om det så sa hon inte så mycket..det verkar väl vara normalt då tänkte jag...kanske e livmodertappen och livmodern som växer så mycket nu så att det blir som växtvärk eller något?
  • Bumman79
    Elvis Mamma skrev 2012-03-12 00:14:59 följande:
    Bumman79: Okej ja fast jag ser ju sparkarna utanpå så jag ser ju att hon sparkar långt nere i underlivet, det är de jag blir lite oroad över, att hon är så långt ner liksom :-/
    Aha oj då...jag ser inte några sparkar utanpå än men det kanske e pga mycket bukfett...det är knappt att man känner dem om man lägger handen på ens...
  • Bumman79
    Elvis Mamma skrev 2012-03-12 00:41:57 följande:
    Bumman79: Det är olika, jag har känt och sett utanpå några veckor nu å snart kommer säkert du också göra det
    Gud vad skumt det skulle vara :). Men kul såklart :P
  • Bumman79
    Polarlantis skrev 2012-03-12 09:55:01 följande:
    YRSEL! Någon som fått det???
    Sitter på jobbet och det bara snurrar. Har ätit men det hjälpte inte...några tankar och hjälp från er visa???

V 27 (26+3) Min bebbe sparkar massor uppåt men så vänder den sig och sparkar lite här och där...
    Ja jag har oxå känt hur det snurrar har varit svimfärdig några ggr när jag varit ute och gått några ggr...en gång när jag var ensam mitt i stan trodde jag att jag verkligen skulle svimma det var skitläskigt..
  • Bumman79
    RocketQueen skrev 2012-03-12 14:14:18 följande:
    Då var man heltidssjukskriven nu då. Känner mig enormt lättad. Behöver inte plåga sig igenom arbetspassen med foglossning och sammandragningar. Just det där med sammandragningarna har gjort mig nervös eftersom dom faktiskt har gjort ont när jag jobbat. Antagligen för att jag inte har möjlighet att gå undan och vila där. Så jag har varit lite rädd för att nåt ska startas upp och lillkillen skulle komma för tidigt. Så nu är jag sååå lättad...
    Verkar som att många har mycket sammandragningar..jag tror att jag har haft det sällan från och till magen blir hård och det känns som att man vill stanna upp ibland...å ibland har det känts som mensvärk i magen...
Svar på tråden Juni-barn