Inlägg från: Bumman79 |Visa alla inlägg
  • Bumman79

Juni-barn

snuppis skrev 2012-03-25 17:40:19 följande:
    Hur är era magar? Min är oftast ganska hård. Bm sa att om jag har ont nere i magen  (som jag brukar ha när jag anstränger mig mycket) och magen är hård ska jag höra av mig, men jag tycker alltid att min mage är hård ju
    Jag kan ha stenhård mage när jag vaknar å är väldigt kissnödig ibland...kan bli orolig att jag legat för mycket på magen..
  • Bumman79
    Ikväll hände det IGEN att jag trodde att jag skulle svimma.

Jag å killen skulle ut på en promenad och jag har svårt att andas såfort jag kliver ut ur porten...det blir inte bättre av en lång uppförsbacke...jag blir helt snurrig i huvudet, illamående och ser suddigt det nästan svartnar för ögonen å jag får stödja mig mot killlen och tom sätta mig på huk och andas i 5 min.

Det verkar vara just uppförsbackar/trappor som gör mig svimfärdig.
    När jag får den där svimningskänslan börjar det alltid även värka i bakre delen av armarna (triceps kanske?) Skumt iaf å väldigt obehagligt...man kanske ska undvika att gå i uppförsbackar men det kan man ju inte alltid välja...

Ush vill inte att detta ska vara något återkommande...
  • Bumman79
    Tesssi skrev 2012-03-26 10:10:37 följande:
    Det där känner jag också igen, men jag blir oftast bara matt i hela kroppen och behöver sätta mig ner. Men det börjar också i armarna. Känns väldigt märkligt!
    Ja vad skumt...man börjar känna igen tecknen nu iaf men det är svårt när man är långt ifrån ngn bänk eller så och det kommer så plötsligt. Men nu ska jag ha dextrosol i väskan jämt iaf det verkar hjälpa! :)
  • Bumman79
    Tesssi skrev 2012-03-26 14:21:27 följande:
    Åh, då kanske jag också ska köpa dextrosol att ha i väskan. Så får jag också prova om det hjälper. Tack för tipset!
    Först brukar jag försöka sätta mig ner å andas men när det värsta gått över efter några minuter brukar jag stoppa i mig något sött.. :)
  • Bumman79

Jag har börjat få ont i ena ljumsken och smärtan strålar ut på ena låret ca 1 dm...vad är detta?

• Bumman79
    RocketQueen skrev 2012-03-26 23:03:32 följande:
    Verkar som att det är flera stycken som har ont runt ljumsken. Då borde det vara normalt? Jag glömde helt bort att fråga bm när jag var där idag om vad det kunde vara...
    Jo det kanske e normalt  men jobbigt är det :(.
  • Bumman79
    Lina007 skrev 2012-03-26 23:12:49 följande:
    Nu vet jag inte riktigt hur jag ska formulera mig utan att låta en smula knäpp.
    Är det bara jag som ibland kan höra ett "plaskande" ljud ifrån magen när bebisen sparkar/rör sig? :-P Vad beror det på?
    Killen sa att han hörde plaskande när han la örat mot magen..
  • Bumman79
    zenoble skrev 2012-03-27 10:46:12 följande:
    Igår kväll så svullnade jag upp ganska rejält där nere efter en dag med jobb och shopping på det.. På kvällen kom det. ringde förlossningen, det enda hon kunde tänka sig var åderbråck, någon som har de? känns som om de svullnar när jag står upp sen har jag svårt å gå/sitta. Det gick över inatt men känns som att det kommer tillbaka om jag ska jobba. Jobbar ni som har det? Ogillar detta :(
    Jag är oxå svullen å röd å ibland öm därnere..tror jag har varit så några veckor tillbaka. Har oxå funderat på om det kan vara åderbråck för det står ju att vi gravida kan drabbas av det där oxå.
    Det står ingenting om att man kan göra något åt det..
  • Bumman79
    PIO skrev 2012-03-28 11:11:28 följande:
    Usch va ja har börjat mått dåligt igen. Känner mej yr o konstig i huvudet, mår illa till o från o har fått svårt att andas. Lr de känns konstigt att dra djupa andetag o blir väldigt lätt flåsig. Blir så orolig att nått ska va fel på mej. Någon mer som känner såhär. Går in i v 30 idag :)
    Jag har oxå den känslan ibland är vissa dagar väldigt andfådd och känner mig svag (och lite illamående men det är oftast när jag får svimningskänslor.) Vissa dagar är lättare..är i v 29..
  • Bumman79
    Havsjungfrun skrev 2012-03-29 19:58:20 följande:
    Längtar inte till morgondagen då jag ska glukosbelastas... 
    Min BM sa att jag oxå skulle få göra en sån för kanske 2 mån sen men sen har hon inte nämnt mer om saken...
Svar på tråden Juni-barn