-
Mitt humör har oxå blivit värre senaste 2 veckorna kanske..är känsligare igår tex började jag gråta för allt möjligt...Uddabus skrev 2012-03-29 18:54:27 följande:Känner likadant... Gråter, gnäller, skäller osv hela tiden
-
Jag gnäller lite jag oxå då ;).
För bara kanske 2 v sedan kände jag att jag ville jobba på för ekonomins skull osv det kändes som att man inte har ngt val (då killen är arbetslös.)
Men nu börjar man tänka om....det är tungt å jobbigt magen är i vägen när jag sitter i kassan det gör nästan ont i magen för att det är så trångt å stolarna är aldrig ngt vidare bra...man får sjukt ont i ryggen ibland det bränner i ryggen och strålar mot sidorna och så kan jag samtidigt ha smärta i sidan av magen som håll ungefär...man får svårt att andas när det gör så ont.
Sen några dagar har jag haft ont på insidan av låren från ljumskarna å neråt och det gör att jag har svårt att stå upp i kassan för det smärtar där då.
Vet inte hur länge man ska stå eller hur mycket smärta man ska tåla innan man ger upp...jag VILL ju egentligen kunna jobba men jag vet inte hur jag ska göra.
Inget svar från f-kassan heller angående gravidpenningen. Snart 1 månad sedan jag skickade in ansökan.
Åsså missförstånd mellan chefen och mig. Jag berättade idag att jag ringt f-kassan och frågat om gravidpenningen men att de inte tagit beslutet ännu. Jaha men det är väl inte förräns i maj någon gång? svarar chefen då. Nej jag har ju sökt from 19 april säger jag då. 19:e april????? sa chefen chockat.
Jag snackade ju med min chef om att söka gravidpenning för över en månad sedan varav hon skickade mig vidare till en tjej på kontoret som har hand om det administrativa. Så hon visste ju om att jag sökte gravidpenning men hon har inte heller frågat mig om det exakta datumet. Jag var lite orolig angående detta innan men tänkte att tjejen på kontoret borde ha talat om det för chefen isåfall. Men icke så nu verkar chefen tycka att jag är ett pucko. Jag sa att jag iaf hade tänkt att jobba hela april ut det är ju 1 månad kvar och sedan kanske man kan jobba halvtid i maj eller något...
Jag har aldrig varit gravid förr jag vet inte hur det funkar jag antog väl att när hon skickade mig till en annan person att det räckte men nä jag skulle tydligen gå tillbaka till henne å snacka med henne igen något hon inte talade om för mig...inte så jäkla lätt att veta allt det är mycket man har i huvudet nu mycket tankar, oro, planering...suck.
Samtidigt är man så glad över bebisen man snart ska få.... -
Jag ringde i förrgår å då sa de att det hade gått typ 27 dagar så de hade några dagar till på sig....men OM man skulle fått igenom det så blir det ju så lite tid innan man ska gå hem och chefen blir väl sne...:PMissFörstånd skrev 2012-03-30 09:41:24 följande:Bumman79 - ring fk och fråga om det finns något beslut, om det inte finns så kan du fråga om det är på gång. När jag ringde så sa de att andra april har det gått 30 dagar så mitt beslut borde vara på väg nu. Passade också på att fråga om sjukskrivning eller graviditetspenning går först och det var sjukskrivningen. Så om jag får avslag på gravpenningen kommer jag nog att bli sjukskriven tiden ut... Ang. att det är trångt i magen så är det inte så konstigt. Visst att det är tio veckor kvar , men bebisen är ändå ca 40 cm lång, sen att den inte väger så mycket än är väl en sak men att ha en "klump" på 40 cm i magen gör väl att det blir trångt
-
Jag hade oxå ont i höger sida av magen idag efter att ha stressat runt i förbutiken på jobbet i flera timmar..först kände jag som mensvärk men sen efter ett tag fick jag nästan kramp i magen...det gjorde skitont jag blev nästan rädd att det var dags att åka in till förlossningen...men efter en stund gick det över.Lina007 skrev 2012-03-31 16:19:40 följande:Ligger just nu i soffan då jag i skrivande stund har så ont i höger sida av magen. Jag vet inte om det är bebisen som håller på och börjar borra ner huvudet, spjärnar emot och trycker upp rumpan så magen blir stenhård, eller om det är en sammandragning. Men ont gör det, kan jag lova! :-P
Jag vet inte om det var för att man överansträngde sig det var sjukt stressigt på jobbet idag och man kutar hit å dit och lyfter tunga paket, delar ut korv, säljer cigg mm å köer hela tiden såklart...
Något som vet vad det var som hände när jag fick sådär ont i högra sidan av magen?Sammandragningar? -
Jag har oxå BF 17 juni :)LillSnurr82 skrev 2012-04-01 09:35:00 följande:Jag har bf 17 juni men tror jag kommer få tidigare, kanske runt den 6-8 juni senast. Som det känns nu kan h*n komma vilken dag som helst. (men bara för jag säger det kommer jag väl få gå över tiden i två veckor typ) Namnen Märta eller Nils är helt bestämt om det inte skulle vara så att de verkligen inte passar när liten kommer.
-
Jag har den senaste tiden fått ont i sidorna ofta kommer det samtidigt som jag får skitont i ryggen i samma höjd som magen...man får svårt att andas och ibland blir man nästan svettig och det kan hålla i sig i någon halvtimme sedan släpper det...är det oxå förvärkar?Dancia skrev 2012-04-01 16:41:05 följande:RocketQueen: ja det låter väldigt mycket som förvärkar. Jag har förvärkar varje dag och även på nätterna och de känns som du beskriver. Känns även i ryggen när de är som kraftigast.
-
Håller med jag känner mig oxå osäker på allt som har med föräldrapenning att göra.Aikotakara skrev 2012-04-01 17:24:35 följande:Jag känner mig helt ensam i att inte förstå ett dugg av föräldrapenningen :( Det är första barnet och jag vet inte hur jag ska lägga upp föräldraledigheten.. Har tom ringt till försäkringskassan och pratat med dom men fick inte så mycket svar.
Ett stort block av ångest är det. Jag funderar på att gå då jag är beräknad, den 22 juni. Sen vara borta i minst ett år. Men chefen vill ju ha exakta datum och det är så svårt.. vill själv ha en klar bild av hur många dagar man har kvar och hur mycket man får osv. Har kollat lite via försäkringskassans hemsida men det är krångligt. Usch :(
Har läst på har skickat mejl till f-kassan och kollat på deras introduktionsvideos men jag har inte greppat allt ändå det är ju SÅ mycket info. Jag har inte ens lyckats att fixa e-leg. Känner mig oxå stressad med det där OCH att jag inte fått svar från f-kassan om gravidpenningen än. Det kommer nog att bli avslag men vad gör man då när kroppen värker och man blir tyngre å tyngre och arbetsgivaren vill veta hur länge man har tänkt att stanna. Nä ush det är psykiskt påfrestande man är ju extra orolig redan som gravid med alla hormoner osv. Jag har inte orkat bry mig om det där senaste månaderna jag jobbar å springer till olika möten sen är man ju helt slut....men man måste ju ta tag i det där snart... -
Fin ultraljudsbild på bebisen Elise :)
-
Igår var en riktig pissdag för mig...jag kom hem kände mig helt överarbetad efter en superstressig helg på jobbet.
Jobbar på en Ica Kvantum affär å det var så mycket kunder hela helgen tom igår på en söndag....kö kö kö från 9 på morgonen tills jag slutade....
Det är inte som att man har tid att gå på toa direkt. Å när jag är i förbutiken gör det ont i livmodern till och från en gång i lördags fick jag skitont så ont har jag aldrig haft under den här graviditeten. Men det släppte som tur var efter en stund...sen när man sitter i kassan får man värk i ryggen å håll i magen istället...pest eller kolera vad är bäst? Vill jag ha ont på här eller där? ;).
När jag kom hem igår började jag blöda näsblod var supertrött å sen rann tårarna titt som tätt...men jag visste inte riktigt varför. Kanske bara var överarbetad å övertrött..
Idag efter många timmars sömn känns det lite bättre...idag har man gått in i v 30 oxå så nu känns det som att man räknar ner...shit vad spännande! Å jag försöker tänka att jag ta en vecka i taget jag orkar inte tänka på att det är typ 9 stressiga veckor kvar på jobbet... -
Samma här jag vaknade en gång per 1-2 timmar förgående natt....man vrider å vänder sig hittar inget skönt viloläge och är kissnödig hela tiden :PPIO skrev 2012-04-02 23:55:01 följande:Gaaaah blir tokig!! Har på sista tiden fått så svårt att sova. Ligger bara o vrider o vänder på mej. Vill ju sova!! Blir tokig på det här.
Dancia- va skönt att det känns bättre nu. Hoppas inte att du behöver åka in till förlossningen.