Juni-barn
Stort Grattis till flickan Peptia!! Guu va roligt med alla bebisar som ploppar ut!!
Stort Grattis till flickan Peptia!! Guu va roligt med alla bebisar som ploppar ut!!
Varit på mvc, dagens sf-mått visade 29 nu i vecka 35, hade 27 i v 30 å kurvan pekar rätt ner å jag ligger nu under nedersta kurvan BM blev orolig men jag har ju gjort ett tillväxt ultraljud som visar att bebisen ligger ganska normalt i vikt, dock lite under normalkurvan men BM blev ändå orolig å jag med såklart!
Ska på ny mätning om två veckor igen. BM bekräftade även igen att bebisen är fixerad vilket också kan ge ett lite mindre sf mått men fy va jag blev orolig nu!!
Dagens BM besöK:
V.35:
Sf mått: 29
Blodtryck: 115/70
Glukos: 4,0
HB: 124
Fosterljud: 135
Fosterläge: Fixerad/Fast
Urin: Negativ
Stort Grattis gizmolarson! Så härligt med alla bebisar som kikar ut!
imorse när jag skulle klä på mig så kände jag hur de rann längs benet å på golvet blev de en pöl, ingen tvekan om att de var vatten som läckte men de är tydligen jätte vanligt att man läcker lite veckorna innan förlossningen så de är bara å avvakta å se, har kontroll på spec mvc på måndag för extra TUL pga mitt sf mått som är alldeles för litet så då får dom passa på att kontrollera mängden fostervatten samtidigt.
Någon mer som upplever att allt plötsligt känns enklare? Jag har visserligen haft en väldigt enkel graviditet hitills men humöret har varit väldigt jobbigt å upp å ner men nu känns allting lättare, jag sover super skönt på nätterna, behöver inte kissa lika ofta, är piggare, de är enklare att andas å äta å jag känner mig inte speciellt gravid, kan de ha å göra med att bebisen nu är fixerad tro?
Baby1112: Det är helt normalt å det är så den första mjölken ser ut, lite klibbig och genomskinlig/gul/vit, inge konstigt Jag läcker massor varje dag å ibland rinner de mer eller mindre
Min bebis beter sig också olika från dag till dag, vissa dagar helt vild å andra dagar lite lugnare, frågade min BM om de å hon sa att huvudsaken är att man känner sin bebis röra sig varje dag å att den följer någorlunda samma mönster
Å va spännande NinnaBus! Lycka till nu Grattis till eran Algot Tesssi!
Nu går de undan med bebisfödandet
Undra om de blir några juni bebisar alls tro?
Stort Grattis till flickan Lina007! Lycka till idag Gammelmamman, håller alla tummar för att ni får stanna å träffa er lilla bebis!
Min lilla tjej är fixerad men tycker faktiskt inte de känns något speciellt förutom att magen sjunkit rejält å då å då får jag som ilningar nere i underlivet plus att halsbrännan blivit mycket bättre men annars har jag inte känt när hon fixerat sig faktiskt så blev förvånad när jag var på TUL å BM sa att bebis definitiv är fixerad