Inlägg från: Elvis Mamma |Visa alla inlägg
  • Elvis Mamma

Juni-barn

På tal om drömmar så drömde jag inatt att jag var in på koll å att läkaren talade om att bebisen inte kan röra sig alls å så blev dom jätte sura på mig för att jag inte sagt att jag inte känt den sparka å jag försökte förklara att hon visst sparkar, vaknade helt svettig inatt å var tvungen att buffa lite på magen å tack å lov svarade lilltjejen med att sparka tillbaka

• Elvis Mamma
    fyrklöver81 skrev 2012-05-30 11:48:39 följande:
    Är det ngn här som ska be om hinnsvepning?
    Frågade min BM om hinnsvepning men såklart är det inget dom utför på det MVC där jag går, dom gör inte ens vanliga gyn undersökningar längre :-/  Frågade henne var jag då kan vända mig om jag vill ha en sådan om några veckor, jag gick över 8 dagar med sonen å kan man på något sätt slippa gå över tiden så gör jag gärna det men min BM hade ingen aning var dom utför hinnsvepningar, vad jag än frågar om så har hon inge riktigt svar.. Känns verkligen som att just mitt län ligger efter med de mesta

Någon som vet hur de funkar med att byta BM såhär i slutet? Jag har ju visserligen bara tre inbokade besök kvar men jag känner mig inte alls trygg med min BM längre, varje gång får jag be henne ta blodtryck, socker, HB å liknande för de är tydligen ingen rutin på att de ska göras varje gång utan ser de bra ut i början behöver man inte ta igen vilket jag tycker låter helt sjukt, värdena kan ju svänga från dag till dag nästan men hon tycker att eftersom jag hade så bra värden under första graviditeten så går hon efter de vilket knappast är vettigt, det är ju en ny graviditeten å den ena är ju inte den andra lik!
    Pojke född 060409. BF Flicka Juni-12
  • Elvis Mamma

Intressant detta med ananas, jag har haft craving på de sista veckorna å ätit en hel varje kväll hela veckan, någon bebis har dock inte dykt upp Men jag har ju några veckor kvar så kanske lite tidigt

• Elvis Mamma

Min bebis har haft perioder senaste veckorna när den varit väldigt lugn å vissa dagar är den är helt galen, tror det är vanligt att de skiftar mycket mot slutet. Ibland kan de gå en hel förmiddag utan att jag känner något men då brukar jag lyssna med dopplern å då hör man att den lilla lever runt där inne trots att de inte alltid känns. Prova att dricka kallt vatten, buffa lite på magen å rör dig lite eller lägg dig på sidan halvt på magen. Du kan ju alltid ringa förlossningen och rådfråga. Förstår din oro!

• Elvis Mamma

Jag som inte känt mycket alls har plötsligt börjat få en del förvärkar å SD. Har även börjat få galet ont i ryggen och smärta mellan benen när jag går, på blygdbenet liksom, är de nån form av foglossning? Nån som vet? Hade inget alls med sonen

• Elvis Mamma

Vi har också namnet klart om de som ultraljud visar är en tjej Skulle de mot all förmodan va en pojke har vi dock inga namn alls, vi har diskuterat några reserv namn men inte fastnat för något

• Elvis Mamma

Stjärnfrukt: Haha ja så måste de ju faktiskt vara Blir till att fortsätta äta helt enkelt

• Elvis Mamma

Idag har jag tagit tag i BB väskan och packat den Med första barnet hade jag en gigantisk proppfull resväska, denna gången blir det en liten väska med de nödvändigaste bara. Vi bor 15 min från sjukhuset och jag tänker försöka vara hemma så länge som möjligt å sedan gärna åka hem samma dag om förlossningen går bra. Va jätte pigg efter första förlossningen så hoppas på samma tur denna gång

Svar på tråden Juni-barn