fyrklöver81 skrev 2012-05-30 11:48:39 följande:
Är det ngn här som ska be om hinnsvepning?
Frågade min BM om hinnsvepning men såklart är det inget dom utför på det MVC där jag går, dom gör inte ens vanliga gyn undersökningar längre :-/ Frågade henne var jag då kan vända mig om jag vill ha en sådan om några veckor, jag gick över 8 dagar med sonen å kan man på något sätt slippa gå över tiden så gör jag gärna det men min BM hade ingen aning var dom utför hinnsvepningar, vad jag än frågar om så har hon inge riktigt svar.. Känns verkligen som att just mitt län ligger efter med de mesta
Någon som vet hur de funkar med att byta BM såhär i slutet? Jag har ju visserligen bara tre inbokade besök kvar men jag känner mig inte alls trygg med min BM längre, varje gång får jag be henne ta blodtryck, socker, HB å liknande för de är tydligen ingen rutin på att de ska göras varje gång utan ser de bra ut i början behöver man inte ta igen vilket jag tycker låter helt sjukt, värdena kan ju svänga från dag till dag nästan men hon tycker att eftersom jag hade så bra värden under första graviditeten så går hon efter de vilket knappast är vettigt, det är ju en ny graviditeten å den ena är ju inte den andra lik!