Inlägg från: Elvis Mamma |Visa alla inlägg
  • Elvis Mamma

Juni-barn

gammelmamma: ja babybjörn har ju liksom en stålbåge å gungar när bebisen rör sig, tycker dom verkar mycket bättre än dom andra med hård båge, dom är liksom stumma å utan gung men kolla på babyproffsen för dom har en som liknar babybjörn, tror den kostar runt 300:- så betydligt mycket billigare än babybjörn som ligger på runt 1000:-

• Elvis Mamma

Jag har också hyper, är dock opererad men utan nån vidare effekt då mitt T4 fortfarande ligger för högt. Ska också få göra TUL. Vet du vad dina värden ligger på NinaBus? Jag har tyvärr en BM som har noll erfarenhet av just hyper å spec mödravården verkar tyvärr inte heller så insatta, enligt dom kan högt T4 inte påverka barnet men du har alltså fått förklarat för dig att de finns risk för tillväxthämning? Viken risker kan det mer finnas?

• Elvis Mamma

Inte fått ett enda papper av min BM, bara varit där två gånger under hela graviditeten, känns som att alla andra går mycket oftare å dessutom tycker jag att min BM har så lite koll, hon är super bra å jag hade henne med sonen med men vad man än frågar så säger hon bara att hon inte riktigt vet, har tex frågat om hur mycket vatten man bör dricka per dag men de visste hon inte (?) märkligt tycker jag

• Elvis Mamma

Funderar på detta med att välja BB, har man rätt att åka till ett annat län? Bor i Dalarna å har tio minuter till förlossningen men vet att det alltid är skriverier i tidningarna varje sommar om hur fullbelagt det är på förlossningen här då det är en väldigt stor del turister som också föder här, speciellt i juni, juli, till å med hört om kvinnor som tvingats ligga i korridoren så jag funderar helt enkelt på om man ska välja ett annat landsting om tid finns men har man rätt att göra så är frågan?

• Elvis Mamma

Min lilla tjej hickar massor å har gjort flera gånger om dagen senaste månaden, precis lika var sonen i magen, han hickade också massor, känns lite lustigt nu när hon ligger med huvudet nedåt å hela underlivet rör sig när hon hickar men rätt häftigt att man kan se hickningarna utanpå Har också känt dessa kraftiga darrningar å även min BM sa att det kan bero på att bebis kissar så de är alltså fullt normalt

• Elvis Mamma

MissFörstånd: ja vi hålla tummarna för att vi bådar föder före de riktiga högtrycket Ja jag tänkte på Gävle annars, bor ju i Falun så till Gävle är de ju ca en timme men man vet ju inte hur fort de går heller om man har tid att sitta å åka men har dock hela min släkt i Gävle så får hälsa på dom dagarna runt BF helt enkelt Sist födde jag i Mora, då var vi dom enda som födde där de dygnet så vi fick verkligen all service man kan tänka sig å eget rum efteråt såklart, synd dom stängt Mora tycker jag

• Elvis Mamma

Jag skulle så gärna vilja uppleva att vattnet går, det är ju liksom de som känns som starten men med sonen startade förlossningen med värkar på BF+8 å man fick sedan ta hål på hinnorna, något vatten fanns dock inte så var de tagit vägen fick jag aldrig veta men antagligen hade de läckt under längre tid, denna gången håller jag dock tummarna för att jag får uppleva vattengång å gärna innan innan BF men jag är inställd på att gå över så går de nog lättare

• Elvis Mamma

Dagens MVC besök:

SF mått: 27

Blodtryck 115/60

HB: 128

Hjärtljud: 140

Pojke född 060409. BF Flicka Juni-12
  • Elvis Mamma

Tre Flickor: Tror inte du behöver oroa dig, jag har gått upp 1 kg totalt nu i v.31, är normalviktig sedan innan å väger 55kg, 167 lång. Förra graviditeten gick jag upp 15 kg men enligt min barnmorska är det ingen fara så länge magen växer å så länge man äter normalt och mår bra. Alla graviditeter är olika helt enkelt men bebisen tar de den behöver men du kanske kan få göra ett TUL om du är orolig?

• Elvis Mamma

Tre Flickor: Då behöver du nog inte oroa dig alls, då tyder ju allt på att bebisen växer som den ska å äter du mycket så är det ju jätte bra men jag vet hur det är, det är så enkelt att oroa sig för både de ena å de andra

Svar på tråden Juni-barn