Inlägg från: Elvis Mamma |Visa alla inlägg
  • Elvis Mamma

Juni-barn

gammelmamman: ja fattas de något kan man ju alltid handla efteråt sen Jag försöker handla en liten sak här å där men kan fortfarande inte ta mig för att handla klart allt, vet inte varför men kanske tycker jag fortfarande att de är gott om tid kvar Vi vet att vi väntar en flicka så de är lätt att köpa kläder men ändå har jag bara lyckats handla tre bodys, antar att jag får något riktigt ryck sen å handlar klart sista veckan innan

• Elvis Mamma

UnderbaraPojke: Jag går på spec mvc på grund av hypertyreos å kommer därför att få göra ett TUL, har fått tid 8 maj annars är det inte rutin här

• Elvis Mamma

Slemproppen kan ju gå i omgångar å den är ju oftast rejält stor å slemmig, min lossnade i två omgångar men första barnet å de var liksom ingen tvekan om att de var den, det var större än en femkrona å gul/grönt å långt ifrån en flytning. Ang. Att tvätta fårskinn så finns de speciellt schampo på babyproffsen att köpa som man rengör med

• Elvis Mamma

Inatt har jag på allvar varit upp 6 gånger å kissat, känns som man inte sovit alls :-P mina händer har också börjat domna bort å ringfingret låser sig, dom är dock inte svullna men någon som vet om man kan göra något för att förhindra att händerna domnar?

• Elvis Mamma

Annelie81: Vi har inte heller så mycket plats för skötbord så vi löste de genom att köpa brios väggskötbord som man kan fälla upp, rymmer blöjor å massa saker men tar ingen plats alls, vi har satt vårat i sovrummet

• Elvis Mamma

Miss Förstånd: Ett flexibath tittade vi på på babyproffsen häromdagen å ett sånt blir de nog till vårat trånga badrum

• Elvis Mamma

Och nu är det Maj! Kan ni förstå? Denna månad kommer de garanterat börja ploppa ut en massa bebisar å snart är det Juni Känns galet, jag har nog inte riktigt fattat att de börjar närma sig!

• Elvis Mamma

Stort Grattis till lilla söta Melker Aikotakara! Va skönt att ni efter omständigheterna nu mår bra!

• Elvis Mamma

Fyy va less jag blir på alla som ska kommentera magen! Vissa dagar klär jag mig så att den inte syns bara för att slippa höra allas kommentarer å så ska de inte vara tycker jag! Min mage är liten än så länge å graviditeten har varit enkel vilket folk stör sig rejält på så alla måste säga att vänta du bara ska du få se att du sista veckorna kommer svälla upp totalt å magen kommer explodera i storlek å du kommer inte kunna gå, än har du ju många veckor kvar å alla går upp tio kilo sista veckorna.. Å visst jag har fortfarande 6-7 veckor kvar så mycket kan hända men det är ingenting jag direkt fasar för, jag har ju varit gravid förut å även den graviditet var förhållandevis enkel men folk tål verkligen inte att man mår bra å fortfarande kan gå! Usch va arg jag blir!

Svar på tråden Juni-barn