Inlägg från: Elvis Mamma |Visa alla inlägg
  • Elvis Mamma

Juni-barn

Varit ute å gått i skogen 6 km idag med familjen, riktigt skönt och mysigt! Förutom att konditionen inte är vad den brukar så var de inga problem alls att gå, trodde de skulle bli lite jobbigt med de gick hur bra som helst Känner mig fortfarande pigg å rörlig i kroppen vilket jag är väldigt tacksam för, har ingen foglossning eller något å inte speciellt mycket förvärkar

• Elvis Mamma

Zenoble: Antar att de är "mirakeldrycken" du menar? :) Den med bl.a. cayennepeppar å ingefära? Drack den med sonen å den är verkligen vidrig! Om den hade effekt eller inte vet jag inte, jag drack den tre dagar innan han föddes men då hade ja gått över tiden

• Elvis Mamma

Zenoble: Ja precis Vad jag har läst så ska man ta 3 tsk torkad basilika till en kopp te, finns ju att köpa i kryddhyllan å sedan dricka 2-4 koppar om dagen, hoppas det är gott bara, låter ju sådär men kul att testa

• Elvis Mamma

Essence: Du är inte ensam, jag känner heller nästan ingenting alls förutom halsbränna, annars känner jag mig som vanligt i princip, blir lite orolig när man läser här eftersom alla verkar ha massa förvärkar men antar att de är fullt normalt, kände inte speciellt mycket men sonen heller men han kom ju ut

• Elvis Mamma

PojkarnasMamma85: De ligger säkert något i den teorin, jag har aldrig haft foglossning men det är ju väldigt vanligt å alla jag känner som haft de har även haft mycket andra besvär som tex mycket sammandragningar å liknande

• Elvis Mamma

Dancia: Jag tror också att sex absolut kan ha någon slags effekt, kanske att det är en av få saker som faktiskt funkar förutom vila kombinerat med rörelse Te å liknande tycker jag mest är kul att testa eftersom de sägs ha en stärkande effekt å liknande men däremot tror jag inte att de sätter igång en förlossning innan kroppen är redo men har man väl börjar öppna sig å liknande då finns de säkert mycket som kan påskynda de hela

• Elvis Mamma

Jag har massor kvar att fixa, måste köpa badbalja, bäddset, kläder, blöjor, amnings bh och apoteks varor, packa BB väskan, bädda vagnen, sy babynest å fylla frysen med massa gott Men har iaf beställt skötväska idag så nu kan jag stryka en sak från listan

• Elvis Mamma

Lina007: Du är inte den enda som är överkänslig i såna fall, jag blir också väldigt irriterad på alla som tar sig friheten att både säga de ena å de andra om magen å dessutom börjar klappa å ta på den utan att ens fråga först, jag får panik, va inte alls så känslig med första barnet men nu vill jag bara klä mig så att magen inte syns för att slippa alla kommentarer å så ska de ju inte vara tycker jag men de är konstigt att bara för att man är gravid så är de fritt fram för folk att säga å göra precis vad som helst!

• Elvis Mamma

Å på tal om detta med namn, vi har ett namn som vi bestämt att lillasyster ska få heta om de passar henne när hon kommer ut men de vill vi hålla hemligt tills hon är född, något folk inte kan acceptera utan alla måste tjata å försöka gissa vilket namn de är fast vi sagt att vi inte kommer avslöja något alls förens hon är född som sagt å då blir folk nästan sura, förstår inte vad de är med vissa, är de okej att vara precis hur oförskämd som helst mot någon bara för att den personen är gravid?

Svar på tråden Juni-barn