Inlägg från: Elvis Mamma |Visa alla inlägg
  • Elvis Mamma

Juni-barn

Jag ska beställa från glammom tänkte jag, super fina amningsbh:ar

• Elvis Mamma

Välkommen Annelie! Så roligt med alla nya som droppar in, nu är vi verkligen ett stort gäng

• Elvis Mamma

Jag använder spegel vid rakning, de funkar fint Klarar inte av att vara orakad men visst är de lite pill å magen blir ju inte direkt mindre

• Elvis Mamma

Rensade ur min garderob häromdagen å la undan allt som inte sitter snyggt längre, behöver jag säga att garderoben numer ekar tom? Tycker de är himla svårt å hitta snygga kläder som passar magen, använder mamma strumpbyxor å leggins från HM som är super bra men annars tycker jag mamma kläderna som finns är så himla tantiga å tråkiga å samtidigt vill man ju inte shoppa hur mycket som helst heller eftersom de trots allt är juni snart Om de bara kunde bli riktig värme ute så man inte behöver så mycket kläder på sig

• Elvis Mamma

MissFörstånd: Känner verkligen igen den där, min lilla tjej ligger oxå å trycker överallt å de känns som hon liksom försöker trycka sig ut hon sparkar gärna på revbenen å trycker sig mot höftbenen å ibland ilar de till så man tappar andan

• Elvis Mamma

Stort Grattis till lill tjejen PIO! Va skönt att allting har gått bra å va skönt att hon vägde över 2 kilo!

• Elvis Mamma

Man brukar få kallelse till socialtjänsten när barnet är fött för att skriva under faderskap

• Elvis Mamma

Har inte tänkt på detta med om det händer en själv något under förlossningen och man inte är gift, tänker också kontakta familjerätten å be att få de fixat innan

• Elvis Mamma

Alltså detta med sammandragningar, någon som har koll på det? Vad som är "normalt" och inte? Jag hade inga alls med ettan så jag har väldigt dålig koll känner jag. Har hittills under denna graviditet haft SD i samband med ansträngning, typ några gånger per dag men nu sedan igår så har jag haft en massa sammandragningar även fast jag vilat å tagit de lugnt, svårt å uppskatta hur många men runt 15-20 stycken per timme å jag vaknande även inatt på grund av sammandragningar, sen har se fortsatt hela dagen, dom gör ju inte direkt ont men de är väldigt obehagligt å går ut i ryggen liksom. Är detta nån form av förvärkar tror ni å är det meningen att man ska ha såhär mycket? Vet ju att de är vanligare med barn nummer två

Svar på tråden Juni-barn