Inlägg från: Elvis Mamma |Visa alla inlägg
  • Elvis Mamma

Juni-barn

Chris01 skrev 2011-10-24 20:46:18 följande:
    ELVIS MAMMA: Sådär ja, skriver vidare här till dig så inte andra blir sura mer på oss =)

Ska köpa påsen absolut! Kan du känna av molvärken längre fram ibland och sidorna ibland? Min är så varierande, och idag har jag haft så mycket stickningar i brösten alltså! Sidorna & bröstvårtorna gör sååå ont och är sååå ömma, jag kan inte ens sova på dom längre, älskar och sova på magen  =)
    Då jag redan har stora bröst så blir det drygt med ännu större bröst sen.. suck, haha.
    Ådrorna syns som attans också!! Hahaha, går rätt igenom och sticker helt blått utåt.. ;)
    Ja de är nog lika bra vi pratar vidre här

Ja jag känner molvärken på lite olika ställen, både långt fram å ibland också på sidorna. Känner ibland om jag resar mig för fort att de liksom kan sticka/hugga till på vänster eller höger sida men de ska tydligen vara någon form av växtvärk så jag hoppas de stämmer, går runt å nojjar för minsta lilla! Jag har också nu senaste dagarna börjat känna av mina bröst mer å mer, vaknade faktiskt inatt av att dom ömmade rejält Har ganska små i vanliga fall men nu känns dom mer svullna å ådrorna börjar bli mer framtränande. illamåeendet kommer å går, får plötsliga attackar av illamåeende ibland, speciellt när jag är hungrig eller precis har ätit. Hur mycket känner du av illamåeendet? Hur är din mage annars? Tycker min bubblar å låter för jämnan å de är inte alls lika lätt att gå på toa som tidigare
  • Elvis Mamma

Någon mer som är extremt känslig? Jag har inte så starka symtom för övrigt men märkt att jag senaste dagarna grinat för minsta lilla, brutit ihop helt för allt mellan hål i strumpbyxorna till att ketchupen varit slut

• Elvis Mamma

Min normal temp ligger på 36,5. Nu har jag haft 37,5 i flera veckor vilket medföra en ständig frossa men jag tror inte du behöver oroa dig, jag känner mig oxå små febrig helatiden men höjd temp under graviditet är ju helt normalt :)

• Elvis Mamma

Va förresten oxå rädd för UVI å tog prov förra veckan som inte visade något, läkaren sa då att de är helt normalt att ligga över 37 grader som gravid

• Elvis Mamma

Nangijala: haha just den kommentaren fick jag från min mormor för någon vecka sedan när jag frös, hade oxå lust att säga nått liknande

• Elvis Mamma

Tess1979: jag äter ett kosttillskott som heter mamma vital som är speciellt anpassat för gravida

• Elvis Mamma

Halva min text försvann tydligen. Skrev att jag även skall börja med omega 3 efter att ha varit hos BM på hälsosamtal idag, vill fråga henne om råd först för alla omega 3 får inte ätas av gravida

• Elvis Mamma

Virvel: fyy vilken hemsk läkare! Gå absolut inte med på skrapning innan dom gjort ett till VUL. För mig är de så att jag enligt sista mensen skulle varit i vecka 8 nu men enligt clearblue digital test och fostrets storlek så är jag i vecka 6 och exakt lika var de när jag väntade sonen, då fick man lägga på 12 dagar ifrån sista menens första dag så antagligen har jag senare ägglossning än man brukar ha. Precis lika kan de ju vara för dig. Förstår inte att vissa läkare hänger upp sig så på sista menen. Ge dig inte i detta utan kräv en annan läkare och ett nytt VUL! Håller alla tummar för dig!

Svar på tråden Juni-barn