Inlägg från: gammelmamma |Visa alla inlägg
  • gammelmamma

Juni-barn

Ensortsmamma skrev 2012-02-29 13:00:08 följande:
    Tror att vi i västra götaland har Göteborg som närmaste ställe till köns- ul
    Jag vill med kolla upp det, kommer inte kunna hålla mig.

Har lämnar morgonurin på Mvc nu som de bad mig att göra på förlossningen igår. Hoppas att även de provet ser bra ut. Fick bricanyl mot Sd tyckte nog att de hjälpte lite.

Ok, vad synd,jag hade hoppats på jkpg 
  • gammelmamma

Angående sjukskrivning har jag sagt som det har varit, att jag känner att jag inte kan jobba mer. Nu går jag i och för sig hos den läkaren för dålig rygg i vanliga fall också, men det har inte varitnågra problem varken med läkaren eller fk.  

• gammelmamma

På tal om sjukskrivning: När jag började jobba efter senaste barnet visade det sig att min rygg inte var redo. (jag har ett mycket tungt assistentjobb men lååånga arbetspass och dålig rygg) Ingen vidare kombination. Jag ville så gärna jobba så jag bad att få bli halvt sjukskriven i stället för helt. Läkaren skrev att jag inte skulle arbeta mer än 6 timmar i taget men hos f-kassan betyder 50% att man jobbar halva arbetspass. I mitt fall betydde det att jag vissa dagar skulle jobba 2,5 timme (kväll) eller 3 timmar (morgon) eller13 timmar när jag hade mina 26 timmars pass. Jag ringde och förklarade läget men hon ville inte förstå. Det slutade med att jag tog semester mina långa arbetspass sen började jag läsa i stället. Jag vet inte om det kan vara olika handläggare men det kan vara bra att tänka på för er som funderar på 50 % sjujkskrivning. 

• gammelmamma

Här går man på inskrivning, U-ljud, V 20, V 24-25, V 28 sen var tredje fram till sista månaden då det är varannan. 

• gammelmamma
    Ensortsmamma skrev 2012-03-01 18:51:53 följande:
    Ja jag tänkte väl det för hon sa att simma är inte bra då får jag sprattla med benen isånafall, just för att man öppnar upp och fläker ut så.

Gammelmamma: Hörde av en kompis ikväll att man tydligen kan göra könsultraljud i Lidköping :)
    Tack, då ska jag kolla där, det är halva vägen:) Vet du vad kliniken hette?
  • gammelmamma
    Ensortsmamma skrev 2012-03-01 20:30:49 följande:
    Gammelmamma: ne de fråga jag faktiskt inte, tyvärr. Men har kikat runt nu på gamla familjelivstrådar. Hitta då något kul, dels att de gör könsul i Jönköping ( vet inte vart du bor men vi bor i Falköping) SEN., så va de en som vart på KSS pga av sammandragningar och då de gjort vaginaltul och vanligt, och de fick veta att de vänta en flicka. Så de finns tydligen undantag!

OK jag bor i Hjo så Jkpg vore perfekt. Jag har försökt kolla runt men hittar inget där. Jag är ganska dålig på att leta på datorn i och för sig. Vi frågade på KSS men det gjorde de inte där. Lite synd att man inte kan få välja.
  • gammelmamma
    Baby1112 skrev 2012-03-01 20:52:57 följande:
    Tror Katzin gör köns-UL i Jönköping... Privat mottagning... (fast är inte säker)

tack, ska kolla detta:)

Svar på tråden Juni-barn