Inlägg från: gammelmamma |Visa alla inlägg
  • gammelmamma

Juni-barn

IdaElinLivia040611 skrev 2012-03-08 16:47:40 följande:
    1 April får jag hämta min vagn:)

vad roligt, vad blev det för något? 
  • gammelmamma
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-03-08 16:59:54 följande:
    Det blev en Donkey tillslut efter mycket velande, men den verkar vara den enda som kommer gå in i bilen. Vi behöver en 7-sits och använda 6 säten. Svårt har det varit att hitta en bil också som fortfarande har bra med plats kvar för vagn när 6 säten används. Ska kolla bil i helgen, hittat den Dodge Journey (stavning???) som inte kostar skjortan. Hoppas hoppas att den funkar:)

Ja det förstår jag. Vi har en sjusitsig space wagon men vi är ju många fast flera är stora och inte med så mycket. Vi köpte takbox, det är guld värt. Vi har en briard också:) 
  • gammelmamma
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-03-08 17:27:09 följande:
    hmm takbox va ju en strålande ide:)

Ja vi hade aldrig klarat oss utan den. Särskilt inte på sommaren då vi kör mycket fram och tillbaka till vår husvagn som står uppställd
  • gammelmamma
    Ensortsmamma skrev 2012-03-08 19:00:20 följande:
    Ne vad elaka människor de finns, tycker inte att de var rätten att kalla en gravid för sånna saker när de inte har en aning om hur man mår. Jag som hela mitt liv blivit kallad för pinnen(då jag alltid vart väldigt smal) och när nu folk säger men guuuud vilken stor mage du har så tar jag åt mig och blir ledsen fast att de är inte stor egentligen. De som inte känner mig säger att jag är pytte liten. Men de som känner mig och alltid sett en smal Rebecka tycker att magen är så himla stor. Mycket svammel här men man tar åt sig de gör man:/

Är med ledsen, får inte med mig sambon på könsul.. Förra gången tänkte jag inte på de men denna gången känns de så viktigt för mig , jag vill liksom lära känna denna bebis till Max om de skulle hända något igen. Han tycker att de ska få bli en överraskning när den väl väljer att komma ut. Medans jag rycker att den dagen kommer de va så mycket att vara nervös över. Plus att de är jag son bär på barnet. Jag vet inte men jag vill så gärna veta denna gång. Han sa att jag gärna fick åka själv, men hur kul är de då? Och då får han ju ändå Veta de när jag kommer hem?! Förstår inte riktigt hur han tänker?
    Å jösses va ja babblar..

Jag förstår vad du menar, känner mig jättelåg i dag, det är så kosntigrt för det har aldrig varit nån stor grej förmig och det spelar absolut ingen roll vad det blir. Jag känner nog att jag behöver ha lite glädje som händer,d et är då j...la tråkigt och bara gåhär hemma. I går fick min pappa åka in till sukhuset igen och jag klarar inte att åka och hälsa på. Hoppas han klarar att komma hem en gång till. Svammel här med men jag vill bara tala om vad du menar men inte det du varit med om så klart.... svammel svammel
  • gammelmamma

Då var det min tur att ta en sväng till förlossningen. Säkert ingen fara men sammandragningar som jag är tvungen att andas mig igenom. Troligtvis en infektion i underlivet. Eftersom mannen är på brandövning hela dagen kan jag inte få tag på honom. Måste fixa barnvakt och lite så

• gammelmamma

Tack, det är säkert ingen fara men de ville kolla upp tappen så den inte är påverkad. JAg brukar ha mycket förvärkad. Jag vill också ha maj juni NUUUU 

• gammelmamma
    Cataleya skrev 2012-03-10 09:05:10 följande:
    Nej det är säkert ingen fara, men det är alltid skönt att kolla en extra gång om man känner sig orolig! Har du hittat barnvakt ?

Ja då det löser sig. JAg har stora barn men jag ska bara låta dom sova och jobba färdigt först. Den äldsta vill jag inte fråga, hon fick barn för 1 mån sen, sonen jobbar till 14 och trean var på konsert i natt så jag låter henne sova ett par timmar till:)
  • gammelmamma
    Lina007 skrev 2012-03-10 11:41:43 följande:
    Ja men det är väl självklart att bilen väljer att lägga av just idag... När jag måste in till köpcentret för att köpa galonbyxor till sonen, se om jag kan hitta något till lillasyster i magen för alla rabattkuponger jag har och lite smink till mig själv. Och sonen var faktiskt glad över att följa med, vilket inte hör till vanligheterna då det oftast är dö-trist att hänga med mamma på klädaffärer o dyl.

Sonen är ju född i december så till honom var det inte svårt att köpa kläder efter årstiden.
    Nu i juni kan ju vädret verkligen växla och jag vet inte alls vad jag ska införskaffa. :-S Av det vi köpt hittills så har jag märkt att det behövs lite mer långärmade och koftor i alla fall.
    Ni som har barn födda kring denna årstid sen tidigar
    e får gärna komma med tips till mig!!
    Jag har en i mars, två i maj en i juli och nu en i maj/juni. Min erfarenhet är att det nästan inte behövs några kläder alls. Korta bodys och många härliga bomullsfiltar sen lite gå bort kläder. Vår fyra som är föddi juli hade nästan aldrig några kläder på sig. Hon var jättevarm av sig. Sen beror det ju mycket på vad man gör och var man bor så klart. Vi är mycket i vår husvagn på sommaren
  • gammelmamma

Min låg med huvudet långt ner, var på förlossningen i lördags. Har fått mycket onda sd så ville kolla upp det. Hon sa att det inte är någon fara, det blir, precis som eftervärkarna, värre för varje barn. Konstigt men jag är fortfarande orolig, fick inget förtroende för den läkaren. BM var jättegullig men läkaren skitkonstig, tyckte jag. Menmen bara att försöka lugna ner sig. tröttheten och värken börjar ta på humöret. Jag orkar inte ens försöka vara trevlig. Någon mer än jag som har börjat må illa igen?

Svar på tråden Juni-barn