Inlägg från: gammelmamma |Visa alla inlägg
  • gammelmamma

Juni-barn

Uddabus skrev 2012-03-06 08:50:34 följande:
    O ja jag har skämts o mått dåligt för att jag rökt såhär länge o att jag rökt med mina andra barn oxå men kan inte göra det ogjort...

Vet inte hur många gånger jag försökt sluta röka... Men denna gången har jag inte kunnat alls eftersom jag inte får luft... O det vill jag inte utsätta mig sj för en gång till...

Sen har jag fått stora barn på 4 kg st så det har inte påverkats... Men vem vet vad för skada jag kan ha gjort mina barn o även den lille i magen... Usch mår dåligt att tänka på det bara...

Heja dig! Jag slutade när jag väntade äldsta dottern för 23 år sedan. Sedan rökte jag med tvåan och trean. Slutade innan jag blev med 4 an och håller fortfarande upp. Man gör så gott man kan. Hoppas du lyckas för det är SÅÅÅ underbart att vara av med det:) 
  • gammelmamma
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-03-06 08:40:42 följande:
    Nej ingen rullstol här. Jag är ju hemma och orörlig mest för att min tapp är lite påverkad. Foglossningen är liksom som en liten trevlig bonus.....känns typ som att jag skulle vilja limma ihop mina ben så att jag inte kan sära på dom. Och satan va det gör ont när jag försöker klä på mig ståendes och står på ett ben. Man grinar ju fan.
    Nej nu e jag trött på att vara gravid, inget sex får vi ha heller. Jag vågar inte ens mig på oralsex då jag inte vågar få orgasm så det e bara maken som får det bra....morr. Känner att jag börjar bli lite bitter.....men biter ihop som vanligt... 

Sorry det visste jag ju egentligen, jag har lite dålig koll, får skylla på åldern;) Jobbigt att tappen på verkas, visst var det du som fick så tidigt förra gången? Foglossning drabbar ju bara mig det är ju ingen fara för barnet:) Däremot har jag mycket värk i underlivet, inte direkt värkar men det känns som värkar i underlivet fast utan att det gör så ont i mage eller rygg. Lite obehagligt men jag vill inte ringa och tjata på BM
  • gammelmamma

Jag är också så sjukt trött, men det är väl att jag vandrar runt på nätterna och att man inte får någon motion och frisk luft, antar jag. Bara att härda ut, mindre än tre månader kvar. Om några veckor hämtar vi hem vår husvagn, sen ställer vi upp den några veckor efter det. Sk önt att ha något att se fram emot

• gammelmamma

Hur hittar man bildtråden? Jag har varit där en gång men nu hittar jag den inte. ( Jag har den inte bland favoriter) 

• gammelmamma
    Aikotakara skrev 2012-03-06 20:40:50 följande:
    Någon annan än mig som börjar känna att magen är så stoor?

Här uppe i norr är det kallt och det börjar bli drygt att klä på sig. Jag har ju både höga vinterskor och täckbyxor. Blir helt slut då jag har klätt på mig för att gå ut.

Just nu spänner magen en massa och jag förstår inte hur den ska kunna bli mycket större och tyngre, redan nu känner jag att det är jobbigt ;P Pustar och stånkar så himla mycket.

Fick en mega-sammandragning då jag gick i en trappa idag på jobbet. Var tvungen att stanna upp och gå myrsteg. O sen att bli sådär tvär kissnödig fastän man nyss var på toa för att bebis bestämmer sig för att boxas där nere. Inte kul ;P
    ja jag känner mig enormt stor, fattar inte hur jag ska kunna gå nästan tremånader till.
  • gammelmamma

Det var någon som tipsade mig om att det fanns en klinik i Jönköping som gjorde könsuljud, tack för tipset, det stämde. Nu ska man bara övertyga mannen. 

• gammelmamma
    RocketQueen skrev 2012-03-06 21:13:40 följande:
    Loggade in på försäkringskassans hemsida och såg att det är en utbetalning på väg! Alltså blev min 50% sjukskrivning för fogarna godkänd! Wiii! Nu har jag visserligen blivit sjukskrivning på heltid men det är bara i en vecka till att börja med men oj vilken lättnad...
    vad skönt, grattis eller vad man säger
  • gammelmamma
    Ensortsmamma skrev 2012-03-07 11:24:52 följande:
    Gammelmamma: de va jag som sa att de kanske fanns i Jönköping. Men jag trodde själv inte på det. Åh vad roligt, jag försöker övertala sambon här hemma med. Jag vill verkligen veta.
    Vad kostade det där? Och vad hette kliniken?
    Jag har fått tag på dem nu och det kostade 1000 kr och han hette Tomas Katzin. Tele 036 - 10 05 66
Svar på tråden Juni-barn