Inlägg från: gammelmamma |Visa alla inlägg
  • gammelmamma

Juni-barn

Jag har aldrig haft amningskudde. Har aldrig känt behovet men nu har jag sett att det finns en som man kan rulla i hop till babysitter när man inte har den som amningskudde, någon som har erfarenhet av en sån?. I sängen använder jag ett ihoprullat täcke, går också bra;)

• gammelmamma
    RocketQueen skrev 2012-03-03 00:39:00 följande:
    Idag har mina fogar gått in för att göra mitt liv så svårt som möjligt verkar det som. Jag har sååå ont!!!! Får väl se om jag lyckas somna, ska jobba imorgon så jag har inte tid att ligga sömnlös heller... Men lite självförvållat är det kanske, stod och lagade mat i ett par timmar men sen tycker jag i nästa sekund att det inte alls är självförvållat, man måste ju kunna laga mat! Sen kom ja på att någon annan här i tråden skrev att dom hade en barstol i köket som de satt på när de lagade mat. Bästa tipset! Vårt kök är dessutom avlångt så jag kunde sitta på min stol och nå både spis, kryddor och kylskåp samtidigt. Så tack för det tipset vem du nu var Synd att ja kom på det så sent bara
    .
    Jag använder en stol med hjul, typ kontorsstol. Bra både i köksarbetet och vid bordet.
  • gammelmamma
    snuppis skrev 2012-03-03 17:22:34 följande:
    blev besviken på min mamma idag,, Vi var och gratta min storebror idag. På kalaset var jag sambon sonen min pappa min mamma min bror då och hans tjej. Vi pratade om vårt kommande barn (troligtvis en dotter) vi pratade om namn. jag vet att min sambo vill se det lilla livet innan vi bestämmer oss och det accepterar jag ju så klart jag vill också se henne. Men de är klart att alla kommer med olika förslag och de är kul. Då frågar om vi har några namn vi gillar jag har ju spånat googlat och funderat, jag gillar Nora och jag vet att mamma gillar det med. Alla andra där gillade det  också och ja sa ja de är fint men jag vet inte om älskling gillar det. (sambon) då väser mamma fort till honom att han får ge sig för alla andra gillar det..öhhh då tog gravid hormonerna vid ha ha, de är ju något mellan oss..skulle aldrig tvinga på barnet ett namn som inte sambon tycker om, 

Mammor är bra jobbiga ibland, just nu tycker jag att min är skitjobbig. Det värsta är att jag ju också är mamma/mormor, man måste verkligen tänka sig för:)
  • gammelmamma
    Ensortsmamma skrev 2012-03-04 18:30:33 följande:
    Vill bara ge ett tipps till alla med dödande fogar! Testa TNS ! HELT fantastiskt:) jag fick en utskriven nu i veckan och den är verkligen helt underbar, SÅ skönt att sätta på den när man han så ont. Bäst är när jag får lägga mig raklång på mage på divanen i soffan. Så jag kan varmt rekommendera er att testa detta fantastiska hjälpmedel :)

Jag tycker också TENS apparaten funkar bra, men bara till ett visst läge. Numer funkar den inte och på fogen i fra är det ju svårt. Jag tycker den är bra om man ska sitta still, typ i bilen eller så. Det är så underbart när man hittar något som hjälper. JAg blev så besviken i torsdags när jag pratade med läkaren och han sa att det inte fanns värktabletter/sömntabletter som man kunde ta när man var gravid. Jag fick det utskrivet förra gången men värktabletten hade försvunnit från marknaden och sömntabletten ville han inte rekommendera:( Nu ville har ge mig rullstol. Det är bara att härda ut.
  • gammelmamma
    RocketQueen skrev 2012-03-04 19:53:34 följande:
    Gammelmamma: Jag äter lergigan för att kunna sova. Och tycker att dom funkar okej. Sen har jag fått starkare sömntabletter också men valt att inte ta dom. Visst finns det sömntabletter man kan ta som gravid men man får noga väga om det är värt det. Hos mig har läkarna gjort bedömningen att bebisen far mer illa av att jag inte sover än vad den gör av tabletterna.

Ja så sa dom sist men den här läkaren sa att det inte finns så mycket undersöknigar så då blev jag nervös. Däremot känner jag att jag börjar ta slut redan och det är 3 månader kvar:( Ska kolla med honom om lerigan.
  • gammelmamma
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-03-04 19:58:15 följande:
    Nån mer som lider av förstoppning/trög mage?
    Får bli en tripp till apoteket imorrn och hittade något lösgörande. Har provat med katrinplommon (typ enda frukt jag kan äta pga allergi eller citrusfrukter och kärnfria vindruvor går bra men det är väl inte lösande?). Fungerar det med typ nån sorts frön tro?

tror det är ganska vanligt med dålig mage nu. Äter du järntabletter? Det finns ju laktobraldroppar eller vad det heter. Det tar jag ibland om jag är förstoppad i vanliga fall.
  • gammelmamma

Första tog 8 timmar, andra tog 6 timmar. Trean och fyran har jag blivit igångsatt med så det blir lite annorlunda men den har gått fort då med. Jag har bara haft 1 till 3 krystvärkar med alla fyra. Jag skäms nästan. Jag brukar skoja om att jag är gjort till att göra och föda barn inte vänta dom. Jag har mitt under graviditeten. Första var lite dramatiskt då de fick slänga sig på magen och jag både klipptes och sprack men de andra tre har jag inte ens haft ont efter. Har varit både på toa och varit och duschat direkt och åkt hem några timmar senare. 

• gammelmamma

Vad bra att ni skriver om BB väska, jag har inte haft en tanke på det ännu. Konstigt jag kommer inte alls i håg vad vi har haft innan, mer än lysyl. Jag har åkt hem snabbt innan (förutom med första) men funderar lite på om jag ska försöka vara kvar och vila upp mig lite innan jag åker hem denna gången.

Jag håller på att övertala mannen att vi ska göra ett könsu-ljud. Det är ju liksom sista chansen. Vi får se vart det slutar, jag brukar få min vilja igenom. Det finns ett ställe i Jönköping som någon här tipsade om. JAg    ska ringa och kolla lite

• gammelmamma

60 timmar!! stackare, jag har hört att det går mot att man inte ska behöva ligga så länge. Hoppas du slipper det denna gången.

Sjukdomar: stackars alla er som är sjuka hela tiden. Peppar peppar men vi har klarat oss allihop, och vi är ju 9 st med barnens respektive!!! Håller tummarna för att det ska fortsätta så 

• gammelmamma
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-03-06 08:22:22 följande:
    Lycka 4: Beklagar Hjärta.

Idag e det vanligt BM besök, känns skönt att få gå dit också och inte bara tillhöra spec mvc. Det blir blodprover och mäta/lyssna på magen. Och antagligen vägning...bläääää!!!! Har nog ökat typ 8 kg tror jag eftersom jag inte får röra mig ett smack förutom här i lägenheten.
    Börjar tära lite på psyket att bara vandra hemma. Men i helgen var vi ju i alla fall i stan jag och mannen. Både lör och sön. Då kan man ju åka bil. Satt på mysiga cafeér i solen. Det var härligt.

I morgon är det mätning av tappen igen. Hoppas allt ser bra ut så dom inte tvingar mig i sängläge. Men det tror jag inte. Allt känns bra förutom jävulsk foglossning.

Vi närmar oss sista 10 veckorna tjejer, fan va vi e bra :) 
    Ja visst är det jobbigt, jag blir så ledsen och på dåligt humör. Min man är helt fantastisk och ställer upp och gör allt men det är så påfrestande att alltid ha ont och inte kunna göra något. Jag har i och för sig kronisk värk i vanliga fall också men foglossning är nåt helt annat. Har du rullstol när du åker typ till stan och så? Min läkare tycker jag ska ha det så jag kan komma ut lite menjag känner mig så uttittat redan med kryckorna. Jag isolerar mig mer och mer
Svar på tråden Juni-barn