Inlägg från: gammelmamma |Visa alla inlägg
  • gammelmamma

Juni-barn

I kväll ramlade lilla hjärtat och slog upp pannan så blodet sprutade, första ordentliga ärret är här :( 

• gammelmamma
    AAEV skrev 2012-03-14 21:23:59 följande:
    Det var jättebökigt i början, hon kolikskrek i sex månader innan vi fick börja testa att utesluta.
    Vi är inte riktigt färdiga än, vi tror att hon är allergisk mot något mer, antingen havre eller fisk. Vi får väl se :)
    I nuläget är mjölkprotein, ägg, soja, baljväxter (ärtor, bönor, linser), och sojasläktingar konstaterade. Hon har dessutom svår pollenallergi, vilket förbryllar läkarna lite eftersom man inte "ska" kunna vara pollenallergisk förrän man har gått igenom minst två pollensäsonger...  
    Usch stackars liten. Ofta förstår ju inte folk hur allvarligt det är heller. Särskilt den äldre generationen, tycker jag
  • gammelmamma
    Lina007 skrev 2012-03-14 21:43:05 följande:

Det gjorde sonen i våras och jag trodde hjärtat skulle hoppa ur bröstet på mig när jag såg allt blod. Som tur var så såg det betydligt värre ut än vad det var, ett sår på ca två cm och en halv cm djupt. Har han aldrig gett sin mor hjärtsnörp förr, så gjorde han det då. :-P
    Sen tog det ganska högt upp, ganska nära hårkanten.

Sen blev han slagen med en spade på dagis i höstas och fick ett fint sår också, så nu har han ett ärr på vardera sida. :-P

Ungefär som här då fast jag är ganska lugn. Det är mitt fjärde och alla har slagit sig ganska mycket. Särskilt sonen, han har vi tejpat och sytt en hel del, plus att hans leder har hoppat mycket ur led. Men det är otäckt med så mycket blod innan man vet var det kommer i från. Hon hade massor med blod i örat så jag trodde hon blödde där också först, det är läskigt när det kan vara invärtes:( Hon ramlade på dagis i måndags och fick ett ordentligt blåmärke och ett barn som bet henne i magen i går, en otursvecka för lilla hjärtat. Vi har väckt på henne några gånger och hon verkar ok.
  • gammelmamma
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-03-15 08:55:55 följande:
    Jag tycker själv att magen e stor, men andra blir förvånade när jag säger vilken vecka jag är i särskillt eftersom det e 4:an. Men jag e ju van att vara pinnsmal så det e väl därför. Hatar att gå upp i vikt men får vara glad att det bara e magen som ökar och inte övriga kroppen (lår, rumpa mm) Det räcker gott och väl med lite extra lovehandels....bläää.
    Nej hela kroppen skriker efter att få träna. Ska springa 30 min varje dag och njuta av varje sekund. Och köra hårda pass på gymmet, satan va härligt!!!!

Hoppas verkligen att det inte blir snitt och att man är kan vara igång efter typ 4 veckor.  Känner för varje dag som går att det e såååå skönt att detta e sista barnet. 

Imorgon e det dags för 3/4 D ultraljud, jag längtar ihjäl mig Hjärta .

Skönt att du mår så bra efter så att du kan ut och röra på dig, själv får jag räkna med åtminstone ett halvår efter förslossningen innan jag ens kan gå promenader. Jag får planera att vara i gång 2 år
  • gammelmamma
    Dancia skrev 2012-03-15 10:02:00 följande:
    Jag hoppas också kunna träna rätt så snart efter förlossningen. Men det blir nog att jag tar det lugnt under hela juli och kör igång någon gång i augusti. trivs verkligen inte med att vara så här orörlig som jag är nu och jag hoppas verkligen att foglossningen ger med sig fort efter förlossningen.

Håller tummarna. Jag lider av kronisk värk i vanliga fall också sådet är inte "bara" foglossningen som spökar. Jag hade precis kommit i gång lite efter lilltjejen som blir tre i sommar när jag blev gravid igen. Så jag har mycket att ta igen, både muskler och kilo. Sist sa läkaren att jag kanske inte skulle räkna med att nånsin komma i gång helt. Det känns lite tungt. Sen har nog kanske åldern lite betydelse också;) 
  • gammelmamma
    UnderbaraPojke skrev 2012-03-15 10:59:00 följande:

STORT grattis !!!! Önskar er all lycka till och hoppas allt går bra !!
    Känns skrämmande, häftigt och härligt att första bebisarna har tittat ut =) Hoppas dock att det inte blir flera på några veckor nu !! 

Var på Ullared igår =) INGET FOLK!!!!! Vi kunde gå i bredd med våra kundvagnar, gå rakt in på lediga toaletter, först i "kön" på fiket, välja vilket bord vi ville och välja vilken kassa vi ville då vi ändå var först i kön =) Heeeelt underbart !!
    Fick handlat allt till bebisen och för första gången kändes det verkligt. Nu börjar man verkligen att räkna ner =) 

Vägde mig igår !! Tyvärr har jag ju gått upp 15 kilo på 20 veckor och igår hade jag enbart gått upp 3,5 kilo dem senaste 5 veckorna ... känns UNDERBART!!!!! Hoppas att det stannar av lite nu.

Härligt att få möjlighet att gå på Ullared utan folk. Jag har inte vägt mig sen inskrivningen, vågar inte ens tänka på hur mycket jag väger. Ska till BM idag men jag brukar inte väga mig där. Det blir på slutet sen
  • gammelmamma

Jag dricker bara blutsaft, det håller min huvudvärk borta. Jag har ganska bra värden så jag behöver inte ha starkare, kommer tyvärr inte i håg vad det ligger på, ska till BM i em 

• gammelmamma
    PIO skrev 2012-03-15 13:12:13 följande:
    Ja asså på min bm lät de som att ja får bestämma lite själv hur jag vill göra. Hon mena väl på att ja är inte tvungen att äta dom men vill ja så kan ja. Tror faktiskt att ja ska köpa järntabletter o prova. Ska tillbaka om två veckor o ta nya prover så då vet man ju om det hjälpt. De är ju inget farligt att äta järntabletter.

inget farligt men räkna med ont i magen:( Nästan alla får det.
  • gammelmamma
    FiaA87 skrev 2012-03-15 13:26:29 följande:
    Oj, jag har inga problem alls (ta i träTungan ute).. har varken ont i magen eller är förstoppad.. Men det är väl ganska individuellt hur man reagerar. Jag mådde riktigt dåligt när jag åt Mitt Val Kvinna så det slutade jag med ganska snabbt!

Jag äter B12, det hjälper lite mot kramp, eller rättare sagt märker jag att jag har glömt att ta dom genom att få kramp, annars är det väl ganksa vanligt med kramp så här långt i graviditeten.
    vad skönt, jag tror du är den första jag har hört utanproblem. JAg var blodgivare förut och hade jätteproblem trots speciella tabletter. Min dotter blev dålig av Mitt Val Kvinna också. Som sagt det är ju så individuellt
Svar på tråden Juni-barn