Inlägg från: Baby1112 |Visa alla inlägg
  • Baby1112

Juni-barn

Elvis Mamma skrev 2012-05-29 16:02:35 följande:
    Precis tryckt i mig 500 gram jordgubbar, lyckades hitta svensks idag äntligen å köpte för att ha mumsa på efter middagen men jag var alldeles för glupsk å glufsade i mig allt själv

Har i typ två veckors tid ätit 500 gram jordgubbar med grädde och mjölk varje kväll. Och en påse Polly på det... :)

Gör nog underverk för vikten... Har dock "bara" gått upp 13 kilo...  

Sådär ja
  • Baby1112

Välkommen HelloElin! Vi har samma BF! :)

Hatar också folk som kommenterar. Ibland tror jag helt enkelt att de inte vet vad de ska säga, så de bara öppnar truten utan att tänka...
    Men har börjat svara tillbaka, inte argt sådär utan mest bara markera lägg ner...
    Den som funkar bäst hittills när någon säger att magen är stor är att säga "jag har ju en bebis i min mage, vad är din ursäkt?" och samtidigt snegla mot deras mage. Funkar bäst på de som redan är lite runda... :)

• Baby1112

HelloElin: väntar andra barnet. Fick en dotter förra året i 37+3 så jag tycker redan nu att jag går på övertid... :/
    Och då är det ju ändå en stund kvar till själv BF... :)

• Baby1112
    HelloElin skrev 2012-05-31 15:06:44 följande:
    Baby1112: Jasså okej! :) Ja jag kan tänka mig det! Vet du vad de blir denna gång? :)
    Enligt RUL blir det en kille. :)
    Pratade med en kompis idag som har två barn. Dottern föddes två veckor tidigt och med sonen gick hon ÖVER sex dagar... Blev så deppig när hon berättade det!!! :/ 
    Sådär ja
  • Baby1112
    Tullamulla skrev 2012-05-31 15:55:02 följande:
    Hej på er alla nyblivna och blivande mammor! Några dagar sen jag skrev nu så stort Grattis till nya små bebisar. Idag var vi på vändningsförsök, jag hade lite ställt in mig på att mini redan vänt sig rätt men icke.... Det var inte direkt någon trevlig upplevelse även om alla var väldigt gulliga på alla sätt. Koll med Ctg följdes av viktskattning med ultraljud. H*n vägde bara 2,2kg nu iv 36+4 men flöde och fostervattensmängd var bra så de tyckte att det var ok trots -25% mot förväntad Vikt. De andra barnen har oxå varit små o även jag o min man när vi föddes. Liten men envis hade bebis borrat ner rumpan rejält i bäckengången så trots ett rejält klämande o tryckande fick de inte ens upp rumpan...men jäklar vad ont det gjorde! Så nu blir det inte Varberg som planerat utan snitt på Östra 14 juni, känns skumt! Men nu vet vi iaf och maken kommer att få stanna, de ha bara enkelrum där för snittade. Alltid något men nu gäller det att ställa om mentalt och bebisen stannar i magen tills dess... Skulle jobbat min sista dag i morgon men struntar i det och är hemma och vilar istället. Känner mig rätt mör och öm.
    Tråkigt att det misslyckades! Känner igen det där med den ömma känslan, den satt kvar någon dag efter...
    Själv hade jag turen att mini nu vänt sig av självt och ligger rätt, men dock ej fixerad. Så rent tekniskt kan den fortfarande snurra. :/

Envisa bebisar...
    Sådär ja
  • Baby1112

Molvärk/mensvärk till tusen med några små söta sammandragningar en gång i halvtimmen eller så... Hatar detta molande!!! Jag vill ha ont på riktigt om det ska vara nåt, annars kan det va!!!
     Dessutom hjälper inte alvedon... Fast det gör det ju å andra sidan aldrig mot mensvärk! :)

Sådär ja
  • Baby1112

Min bebis "backade". Den var ruckbar när jag var hos BM, några dagar senare låg den på tvären... Nu är den ruckbar igen, men hon kunde inte säga att den till 100% skulle stanna där...

• Baby1112

När går förvärkar över i värkar? Tänkte att det liksom ska göra sådär ont så man inte pallar vara hemma, då är det liksom igång (enligt mig då)...
    Men nu har jag haft molande värk och sd sen igår kväll, dock kan jag liksom "leva" med dem även om man får stanna upp och andas ibland. Har liksom inga regelrätta värkar...
    Men hur länge ska/kan man gå såhär?

Svar på tråden Juni-barn