Inlägg från: Baby1112 |Visa alla inlägg
  • Baby1112

Juni-barn

Jobbigt för er som har så fullt på förlossningarna. Här i Jönköping är det väldigt lugnt, både på fl och uppe på bb. Har ett "fyra" rum ensam, så min man fick lov att sova över också... :) Är väldigt tacksam. Tycker det borde vara mer en självklarhet. Förstår inte varför de försöker ta bort det mer och mer...

• Baby1112

Lider med er som väntar. Tyckte ju att denna bebis var "sen" eftersom dottern kom 37+3 och mini kom nu först 38+5! I helgen började jag ställa in mig på att verkligen gå över, till midsommar...

Lycka till Jennie!

• Baby1112

Tess: hade inte vågat släppa iväg min man på fotboll. Stanna inte hemma för länge är mitt tips. Åkte in när jag hade samma intervall som du ungefär och var då öppen nio cm. Fast mitt vatten hade iofs inte gått...

Jennie: vad kul! Skönt att ha ett sista datum så nära... :)

• Baby1112

Denna gången gick Min slempropp, eller det sista och största av den när vattnet gick och jag var öppen tio cm.
    Med dottern kom den 24 timmar innan första värken...

Väldigt olika!!! :)

• Baby1112

Har tretton månader mellan mina. Lillebror kom ju igår, så har inte koll på hur det kommer gå. Men dottern är väldigt mammig så jag känner att det kommer bli jobbigt att visa henne samma omsorg som innan då jag blev snittad och inte får bära hur mycket som helst. Är livrädd att hon ska känna sig "utbytt" mot den nya lilla bebisen... :( Får väl se hur det går när jag får åka hem...

• Baby1112

Pojkarnas mamma: tycker så synd om dig!!! Hade sådär till och från i tre veckor och ganska intensivt sista veckan innan det äntligen drog igång i söndags natt...
    Massa kramar till dig!!! Hoppas verkligen det sätter igång...

Förresten, har du fått komma in på koll? När vi väl åkte in runt lunch efter att ha klockat värkar hela natten. (Oregelbundna men onda, men ändå fullt hanterbara... ) Jag var då öppen nio cm, egentligen tio men hade en väldigt buktande hinna som tog tid på sig att brista...
    Var stensäker på att vi skulle få åka hem igen. Sa till maken när vi parkerade att vi kanske skulle vända istället och vänta lite till. Det hade ju lurats innan liksom... Han var dock av åsikten att är vi ändå här så går vi in... Vilket var tur!!!

Hade jag varit du hade jag bett om koll. Och vill de inte det så överdriv lite så du får komma på koll.

Hade turen att få en trevlig BM i telefon när jag ringde som sa att kom in när det passar. Hon kunde lika gärna sagt återkom när det är mer regelbundet och gör ondare... Då hade jag ju trott på det istället!

Nåväl, blev långt inlägg! Men hoppas på bebis snart för din skull... :)

• Baby1112

Lilla Grynet: man "ska" kunna sexa fram till vattnet går, då blir infektionsriskem stor för att det är öppet in. Även om slemmisen gått så är ju bebis skyddad av sin hinna.
    Men att det svider och tar emot kan ju vara att bebis åkt ner en bit och att slemhinnorna är känsliga... Men vet inte säkert! Ring BM on det inte försvinner eller om du är superorolig...

Svar på tråden Juni-barn