• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • IdaElinLivia040611

Kul att det e fler som skriver, blir lixom inte mycket till tråd annars. Så skriv på nu.....inte bara läsa:):):)

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Bf 120616
  • Sweet life
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-12-08 08:45:00 följande:
    Nu ska det minnsan komma snö även här i Sthlm, mysigt till julen tycker jag och roligt för dom större att åka pulka:) jag e mest rädd att det ska bli halt. Hatar att behöva hasa mig fram som bambi. Allt bra här, fortfarande lycklig över att se bebis igår. Får lägga upp bilder ikväll för mannen tog datorn till jobbet. Magen har exploderat ännu mer. Men den e fin och hård nu så det gör inget. E så glad att jag kan glida i ett par mamma byxor så man slipper klämma till magen. Även om jag kan ha mina vanliga jeans så e det skönare med dessa. E lite ledsen över att det inte går att träna alls denna grav. Pga min sjukskrivning. Men om det tillåts ska jag promenera mycket.
    Va snööö? Vem har lovat det? För här ute i den förbannade kustkommunen jag bor har vi ju massvis med plusgrader heeeela tiden!

Jag älskar mina mammabyxor!
  • conda

Här har vi fått skotta med traktorn första gången, bor utanför jönköping =). Härligt tycker jag då man slipper allt det leriga här utanför. I dag blir det spec. mödra och diabetesmottagningen, känns jättekonstigt att femte graviditeten ska bli så krånglig. Tycker det är jättesvårt att veta hur jag ska äta för att det ska bli så bra som möjligt så det känns skönt att äntligen få hjälp. Ikväll ska jag berätta för min pappa att jag är gravid och att jag dessutom har diabetes och misstänker att han kommer bli jätteorolig.... Usch, vill ju att det ska vara ett roligt besked - surprise, vi ska ha en liten till -  men ju oroar sig alla istället och tycker synd (!) om mig... Men själv är jag glad att den lill* mår bra där inne =). Det andra oroar jag mig inte så mycket för än så länge...

• Tre Flickor

Grattis till fler lyckade UL Glad
    Visst är det en härlig känsla att få se sin lilla bebis. Jag har tid för RUL den 3 januari och som jag längtar och räknar dagar. Efter RUL ska vi även berätta för omvärlden att våra tjejer ska bli storasystrar.

Eftersom jag älskar att läsa bloggar och speciellt gravidbloggar just nu så tänkte jag passa på att fråga om det är någon här som bloggar och vill dela med sig av sin blogg? Jag bloggar inte själv men älskar att läsa andras bloggar Glad   

• IdaElinLivia040611

Sweetlife: ja vädret på nyhetsmorgon. Ska bli storm i kväll och i natt kommer en satans massa snö. Får väl se om det ligger kvar dock.

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523
  • Moa Li

Hej. Idag har jag gått in i andra trimestern. Underbart att läsa det! Har köpt ett par mammatights som är helt underbara. Är i vecka 14 och nog syns det alltid. Jag har rundat på mig ca 5 kilo sedan innan och mestadels har det väl satt sig på magen. Berättade på jobbet igår att jag ska få en bebis till sommaren. Härligt att få berätta. Fast kollegorna hade visst redan räknat ut det . Flört Tror det blir en Elsa, men vi kallar bebisen "han". Var på ultraljud i förrgår och fick se den lille. Helt fantastiskt. Har bilden kvar i huvdet och handen går oftare till magen nu. Släktkalas i helgen och detta blir första bebisen bland kusinerna. Första barnbarnet för bådas föräldrar.

En härlig tid!

Kram Moa Li

• stjärnfrukt

Hej tjejer! Såg att ni pratade mammabyxor, gick in på hm:s hemsida och där reas det ut mammakläder :D
    Beställde en kofta 199:- och ett par svarta stuprörs, 199:- Kanske värt att ta en titt? :)

• conda
    stjärnfrukt skrev 2011-12-08 09:18:39 följande:
    Hej tjejer! Såg att ni pratade mammabyxor, gick in på hm:s hemsida och där reas det ut mammakläder :D
    Beställde en kofta 199:- och ett par svarta stuprörs, 199:- Kanske värt att ta en titt? :)
    Tack för tipset, det ska jag genast göra! =)
  • stjärnfrukt
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-12-08 08:47:40 följande:
    Kul att det e fler som skriver, blir lixom inte mycket till tråd annars. Så skriv på nu.....inte bara läsa:):):)
    Jag tycker du verkar klara fylla ut tråden själv riktigt bra annars Flört hihi!
  • stjärnfrukt
    conda skrev 2011-12-08 09:20:46 följande:
    Tack för tipset, det ska jag genast göra! =)
    Hoppas du hittar något fint :)