• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Nangijala

Var hos BM idag på inskrivning nr 2. Trodde att jag skulle ha gått upp en del då jag ätit mycket skräpmat (helt såld på nuggets med pommes!) men jag hade gått ner 5 hg istället, blev lite paff så jag gick av och på vågen ett par gånger för att se så det verkligen stämde :)
    Mindre kul var dock att mitt hb var lågt, så måste börja käka järntabletter redan nu, kommer bli tokförstoppad :(

• MissFörstånd

På tal om byxor så gillar jag det inte. Jag måste ha väldigt långa ben för allt ser ut som jag ska ut i högvatten. Får stoppa in alla jeans i strumpor för att det ser inte klokt ut annars.

• Aikotakara
    RocketQueen skrev 2011-12-05 23:05:50 följande:
    Hur kommer det sig att du ska göra vul när du är så långt gången? Varför inte ett vanligt ul? Har hört att dom helst inte gör gyn.undersökningar i onödan pga infektionsrisken... Bara nyfiken här.
    Jag vet faktiskt inte :O Jag är inte så insatt i när dom gör VUL eller ett vanligt UL. När jag pratade med barnmorskan så sa hon att jag skulle få göra ett VUL, men till min förvåning när jag kommer till sjukhuset och träffar läkaren, då blir det en vanlig UL. Blev inte ledsen direkt ;)

Det var OTROLIGT att få se sitt lilla hjärta (är vecka 12+3 nu). Jag bara fylldes av lycka och värme.. har gått på rosa små moln hela dagen idag. Ett hjärta som tickade och en vild bebis som tumlade runt i magen. 5 cm från huvud till rumpa var bebisen. Fick även med några bilder hem~ Det kändes overkligt att det var MIN bebis på skärmen men riktigt magiskt.

• RocketQueen

Läkarbesöket gick bra. Pratade lite om hur jag mår och sånt där. Och om hur mitt jobb funkar nu när jag är gravid. Jag har ett rätt tufft jobb så läkaren ville sjukskriva mig 25% direkt men jag ville vänta, har semester nu ett par veckor, så jag ska dit igen innan jag börjar jobba.

Har även massa problem med ångest och oro som gör att jag inte sover, så jag fick lugnande och sömnmedel utskrivet så att kroppen ska hinna ifatt sig med sömnen. Så det blir nog bra det här.

• Pinkflower880

Hinner inte skriva ofta, men läser mer. Nya huset, min dotter och julbestyr tar upp den mesta av tiden. Men mår ganska bra, om jag tar mina tabletter och kommer ihåg att äta. (vilket blir sådär när man går hemma och har varit utan kök i två veckor...) Efter KUBen i måndags känner jag mig ganska lugn och nästan njuter lite av att vara gravid. Längtar dock till RUL i början på januari, är så kul att se stor bebis. Nu var den ju så liten, men söt. Det händer ju ganska mycket framåt i magen, den växer ju! :) Längtar till den första riktiga sparken, har dock känt lite sprattel... Men längtar till den riktig knuffen! :P

• AAEV

Läser allt ni skriver, men skriver inte särskilt mkt själv :)
    Här rullar allt på iaf, illamåendet sitter i men jag lyckas hålla det i schack med hjälp av medicin...
    Går in i V 12 imorgon och har fått tid för UL den 20:e december :)
    Är jättenojig denna gången så det ska bli skönt att få titta på bebisen så tidigt o slippa vänta till v 20.
    Vi kommer inte göra NUPP/KUB  eller fostervattenprov, jag är ganska ung (25 år) så jag ligger inte i riskzonen och syns det nåt fel på RUL får vi ta ett beslut då...

Jag trycker i mig massor med piller denna gången. Får ta tillskott på järn, folsyra och B12 och så lergiganen också då... Har gått ner 1.5 kilo fram tills nu och det känns bra då jag satt +10 kg som mål denna gången. Gick upp jättemycket första grav (o andra stod jag på så mkt + innan jag ens blev gravid) och jag vill faktiskt inte bli så tjock denna gången...  

Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • IdaElinLivia040611

Missförstånd: har samma problem som du, har lååånga ben och brukar alltid behöva ha höga stövlar för att inte se galen ut, men dessa jeans var långa till och med på mig därför jag älskar dom:)

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523
  • IdaElinLivia040611

Skruttens mamma: jag öppnade mig i v 22+5 förra grav. Och födde min dotter i v 25+0 därför vill dom hålla koll så det inte händer igen. Därav täta kontroller av tappen:)

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Bf 120616
  • IdaElinLivia040611

Nu ska det minnsan komma snö även här i Sthlm, mysigt till julen tycker jag och roligt för dom större att åka pulka:) jag e mest rädd att det ska bli halt. Hatar att behöva hasa mig fram som bambi. Allt bra här, fortfarande lycklig över att se bebis igår. Får lägga upp bilder ikväll för mannen tog datorn till jobbet. Magen har exploderat ännu mer. Men den e fin och hård nu så det gör inget. E så glad att jag kan glida i ett par mamma byxor så man slipper klämma till magen. Även om jag kan ha mina vanliga jeans så e det skönare med dessa. E lite ledsen över att det inte går att träna alls denna grav. Pga min sjukskrivning. Men om det tillåts ska jag promenera mycket.

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Bf 120616