• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • IdaElinLivia040611

Varit gravid på vår sommar förr och det e skönt å bara dra på sig en klänning när man börjar inta stl flodhäst.

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523
  • stjärnfrukt
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-12-08 14:29:05 följande:
    Varit gravid på vår sommar förr och det e skönt å bara dra på sig en klänning när man börjar inta stl flodhäst.
    Jag kan tänka mig det, men samtidigt oroar jag mig lite för värmen, var det inte jobbigt att vara höggravid när det var så varmt??? 

Min dotter är född i april och jag var tvungen att låna en vinterjacka/skidjacka av svärmor för jag fick verkligen inte plats i min egna, vilket jag hoppas jag slipper göra i slutet av denna vintern...Sen slutet av mars och början på april var det perfekt väder att vara höggravid i tyckte jag, däremot var det jobbigt att amma under varma sommardagar för då trodde jag att jag skulle döööö av värmeslag... =/  dock var det smidigt att amma utan så mkt kläder på kroppen :) 
  • Polarlantis
    OHs mamma skrev 2011-12-08 13:18:53 följande:
    Jag har fortfarande ont i magen....fast inte lika mycket som de andra dagarna. Men flåset...var tog det vägen? Gick en kort promenad till affären och var helt jäkla slut!

Tror kanske att magontet beror på att bebisen växer och gör sig mer utrymme därinne nu och att tarmar och dylikt blir påverkade. Hoppas det i alla fall, har ingen lust att få någon komplikation.
    Har också ont i magen. Igår blev jag nästan lite rädd för den var så himla öm och ibland hugger det rejält. Antar att det är ligament som töjs eller ngt...får fråga BM om två veckor när jag ska dit igen. Glömde ringa om RUL-tid idag också, grrr!
  • Nangijala

Jag har inte RUL förräns 30/1!! Känns som flera månader dit, men det är ju faktiskt nästa månad :)
    Vänatar bara på svar från min arbetsintervju då jag kan slappna av lite grann!

• RocketQueen

Jag får också sådär i magen, känner mig alldeles öm, nästan som träningsvärk och det liksom drar i den. Men jag antar att det är kroppen som tänjer ut sig :-/

• IdaElinLivia040611

Stjärnfrukt: det var helt ok. Hon föddes 6 juli. Man satt ju inte i solen direkt men i skuggan var det skönt och vi ska ju ha i juni och då e det ju oftast inte 30 grader. Att få i augusti måste va jobbigt. Vi e ju som störst i maj sen börjar dom ju ploppa. Man får förbereda sig med svala klänningar nått på huvudet och kalla fotbad;) tycker det ska va mysigt att vara gravid på vår och försommar.

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523
  • Pinkflower880

Jag väntar även denna graviditet med spänning på att jag ska börja svettas. Alla mina vänner säger alltid att de blir så varma under grav. Själv fryser jag nästan mer nu än i vanliga fall... :( Däremot att amma under varm sommar, det är svettigt!!! Det kan jag hålla med om... :)

• stjärnfrukt
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-12-08 15:38:09 följande:
    Stjärnfrukt: det var helt ok. Hon föddes 6 juli. Man satt ju inte i solen direkt men i skuggan var det skönt och vi ska ju ha i juni och då e det ju oftast inte 30 grader. Att få i augusti måste va jobbigt. Vi e ju som störst i maj sen börjar dom ju ploppa. Man får förbereda sig med svala klänningar nått på huvudet och kalla fotbad;) tycker det ska va mysigt att vara gravid på vår och försommar.
    Åh jag hoppas så att bebis vill titta ut den 6 juni (för det är väl då som är Sveriges nationaldag?Skäms) Tänk att alltid få vara ledig på sin födelsedag!
    Du nu när du skriver så, får du mig att tänka om! För när min dotter var nyfödd då bodde vi faktiskt i lägenhet några våningar upp, hade en balkong i söderläge med sol precis hela dagen, så jag satt ju inne och ammade och där var det VARMT! I år bor jag ju faktiskt i radhus och har fin uteplats på både bak och framsida med både altantak och parasoll :D En snygg solhatt och fotbad och jag borde klara mig hur bra som helst! 
    Tack för ditt inlägg, för nu längtar jag ännu mer, nu finns det inget som jag tycker känns lite jobbigt, förutom nojan över psd... 
  • M karl

Jag är i v.15 nu och jag har inte gått upp ett enda kilo än. Många andra verkar få dessa härliga gravidmagar ganska snabbt. Har 3v kvar till RUL. Ska man vara orolig att liten inte växer där inne?