• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • conda
    SkrattandeJag hittade flera toppar och leggings som jag handlade.  Något som jag är på jakt efter är en "tub-klänning" (heter det så). Senast jag var gravid fick jag barn i juli och jag bodde i min tub  de sista fyra månaderna. Det är en elastisk klänning som man bara drar på sig, förstår ni vad jag menar då? Sist köpte jag ingen gravidtub utan det var en vanlig tub i stor storlek som funkade kanon. Den hittade jag på lindex. Om någon förstår vad jag menar och lyckas få syn på en sån här "tub" får ni gärna hojta till då jag springer och köper den direkt!
  • Tre Flickor
    conda skrev 2011-12-08 10:01:55 följande:
    SkrattandeJag hittade flera toppar och leggings som jag handlade.  Något som jag är på jakt efter är en "tub-klänning" (heter det så). Senast jag var gravid fick jag barn i juli och jag bodde i min tub  de sista fyra månaderna. Det är en elastisk klänning som man bara drar på sig, förstår ni vad jag menar då? Sist köpte jag ingen gravidtub utan det var en vanlig tub i stor storlek som funkade kanon. Den hittade jag på lindex. Om någon förstår vad jag menar och lyckas få syn på en sån här "tub" får ni gärna hojta till då jag springer och köper den direkt!
    Jag är också på jakt efter en tubklänning. De är otroligt praktiska och bekväma att ha. Hittar du någon så berätta gärna vart Glad
  • Havsjungfrun
    Sweet life skrev 2011-12-08 08:49:32 följande:
    Va snööö? Vem har lovat det? För här ute i den förbannade kustkommunen jag bor har vi ju massvis med plusgrader heeeela tiden!

Jag älskar mina mammabyxor!
    Mammabyxor är bäst. Har använt dem sedan vul v. 8+0, så skönt att slippa att det klämmer åt!

Heja snön! Här ligger det lite, lite sedan ett par dagar tillbaka. Har 5,5 minus här i Bohuslän idag. Är dock orolig för halkan och SKA införskaffa ett par broddar nu! Någon som har tips på några bra? 

I övrigt så har min våg fastnat. Gick ner 2 kg. först och sedfan upp ett halvt och där står den sedan flera veckor nu. Är i och för sig glad att den inte rusar i väg då jag redan väger förmycket, kilona kommer nog tids ändå. Hoppas på att bebis växer bra ändå.  
  • Polarlantis

Ang vikten så har jag lagt på mig 2-3 kg nu men magen har minskat, tarmarna är väl äntligen lite mer sammarbetsvilliga, haha! Mår ganska så bra, men lite illamående igen efter ngn veckas uppehåll. Får ta det som ngt bra. Ska ringa och boka RUL om jag kommer ihåg det under telefontiden! Otroliga saker!Inser att jag fortfarande är rädd för att det ska gå åt pepparn trots livlig liten sak i magen för ett par veckor sedan...men det är väl bara så det ska vara!
    HURRA för SNÖ!!! Slädpremiären gjordes igår, wiii!!!

• conda

Slutade snusa när jag blev gravid och gick upp sex kilo på kort tid. Nu har jag stått kvar på den vikten de senaste fyra veckorna så det har äntligen blivit stabilt. Hoppas på att inte gå upp så mycket till....

• Sweet life

Jag har ingen våg hemma och är väldigt nöjd med det! För jag har vart viktfixerad hela mitt liv och har alltid kämpat med kilon hit och dit.. Nu har jag bestämt mig för att bara väga mig hos barnmorskan. Så jag har min startvikt och sen får vi helt enkelt se vad vågen stannar på när jag ska dit igen i slutet på januari!

• Tess1979

Jag har börjat känna av fogarna nu. När jag är i farten många timmar så får jag väldigt ont i baken... Gör ont när jag står och ännu ondare då jag sitter, inte kul... Men för övrigt så mår jag bra. Har till och med klarat mig en hel dag utan Postafen, men sen mådde jag lite illa på kvällen dock.. Det var för att jag hade slut på pillren hemma som jag inte hade tagit någon, men nu har jag köpt på mig två nya askar och kommer nog att fortsätta att ta dom ett tag till innan jag törs prova igen att va utan. Jag hatar att må illa!

Nu är jag i v.14 (13+3), och har berättat för mina arbetskamrater på avdelningen att jag är gravid. Men jag har knappt träffat chefen än (bara en gång i förbifarten) och känner att jag måste berätta för henne snarast. Men jag är väldigt nervös får jag erkänna :-S Tror inte hon kommer att bli så glad...

• stjärnfrukt
    Sweet life skrev 2011-12-08 10:49:54 följande:
    Jag har ingen våg hemma och är väldigt nöjd med det! För jag har vart viktfixerad hela mitt liv och har alltid kämpat med kilon hit och dit.. Nu har jag bestämt mig för att bara väga mig hos barnmorskan. Så jag har min startvikt och sen får vi helt enkelt se vad vågen stannar på när jag ska dit igen i slutet på januari!
    Bra beslut. Har haft ätstörningar i nästan halva mitt liv men sedan jag såg mitt plus på stickan sommaren-09 så fick det vara nog! 

Jag åt allt jag ville i lagom mängd, var noga med att aldrig hetsäta, tog promenader när jag orkade och ville, vägde mig bara hos bm, och innan v.30 tittade jag aldrig på siffrorna. Gick upp 10kg den grav. och jag hade aldrig någon ångest över det.

Idag mår jag bra, ibland har jag dåliga dagar då jag får dåligt samvete när jag äter (dock aldrig sen jag återigen fick ett plus!!) , men aldrig så jag fått ångest eller hoppat över en endaste liten köttbulle pga av det.  

Hoppas du får må lika bra som jag gjorde över det beslutet {#emotions_dlg.flower}