• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • jag vill men

På onsdag åker jag till Spanien. Ska såklart bli jätteskönt efter en tuff höst med nära dödsfall och allt som följer med det. Är i v 12 så man är ju även nervös att något ska hända när man inte är i Sverige.

Dagen efter att vi kommer hem ska vi på inskrivningssamtal. Kul! Pratade med BM idag men här får man varken se eller höra.. Får vänta till slutet på januari och dit är det ju en evighet...

• Sweet life

Har kommit hem och väntar på att karlsloken ska masa sig hem... Vi skulle haft kvällen för oss själva för att prata medan hans dotter var i stallet.. Men när jag kom hem hittade jag en lapp i köket där det stod att hon var  i stallet nu och kommer hem till 18... Mycket samtalande blir det! *ironi*

• Havsjungfrun
    Zvartaliljan skrev 2011-12-05 13:07:58 följande:
    Har haft slemmiga blödningar hela natten och ont i magen Fanns ingen ledig läkartid före imorgon så måste gå o vänta så länge
    Håller tummarna för er! Jobbigt att behöva vänta på att få ett besked om hur liten mår...
  • Tre Flickor

liljan o loppan - Håller tummarna för att allt är okej med bebis och att det inte är någon infektion det handlar om. Kram

• Aikotakara

12+1 idag och det känns som att illamåendet börjar ge med sig lite.. kan fortfarande vara lite jobbigt på morgonen men inte alls lika mycket som för 2-3 veckor sedan.

Längtar till onsdag då jag ska till läkaren för VUL. Dessutom så har jag berättat för familjen och släkten. Alla tog det så himla bra. Jag hade förväntat mig helt andra reaktioner, men det var glädjetårar och kramar.. jag blev glatt överraskad vilket är mycket skönt.

• RocketQueen

Hur kommer det sig att du ska göra vul när du är så långt gången? Varför inte ett vanligt ul? Har hört att dom helst inte gör gyn.undersökningar i onödan pga infektionsrisken... Bara nyfiken här.

• Josenoah

Dunderförkyld sen tre veckor tillbaka med hemsk hosta och nu magsjuka på det, både jag och mannen ligger helt sänkta :( tror jag inte mått så här dåligt på flera år :(( vet nån om bebisen påverkas av att man inte får i sig nånting alls? Jag får inte ens behålla vatten så man blir ju orolig. Är i vecka 13 nu

• fyrklöver81

Bebisen får alltid va den behöver, ja du kan väl inte svälta dig en  hrl graviditet, men det är inget att oroa sig för!

• LillaGrynet

Josenoah: Hade jag varit som du så hade kg ringt till Barnmorskan.. Vet att en kompis till mig fick näringsbrist när hon var sjuk å det är inte bra:( Så kolla upp det för säkerhetsskull är mitt råd