• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Josenoah

Äntligen har jag tagit mig igenom magsjukan nu återstår bara förkylningen som härjat i 4 veckor :( nu har jag gått in i vecka 13, härligt!!!! Nu känns det som om det börjar på riktigt för att man vågar slappna av lite :)
    Tänkte ställa mig på vågen idag antar att det kommer bli en chock men men inget jag kommer bekymra mig om nu för nu ska jag först vänta barn i några månader till :) ha en bra dag alla

• Havsjungfrun

Har bokat RUL 5/1, känns alldeles för länge tills dess.

• Havsjungfrun
    stjärnfrukt skrev 2011-12-08 09:18:39 följande:
    Hej tjejer! Såg att ni pratade mammabyxor, gick in på hm:s hemsida och där reas det ut mammakläder :D
    Beställde en kofta 199:- och ett par svarta stuprörs, 199:- Kanske värt att ta en titt? :)
    Oj, vad ni måste ha handlat under förmiddagen. Alla fina toppar/tröjor som jag var asugen på var redan slut... Synd. 
  • stjärnfrukt
    Havsjungfrun skrev 2011-12-08 12:10:53 följande:
    Oj, vad ni måste ha handlat under förmiddagen. Alla fina toppar/tröjor som jag var asugen på var redan slut... Synd. 
    Nej vad synd. Kolla runt på tradera och facebook (min stad har ett köp&sälj-forum där med barn&mammakläder) 
    Om du kan tänka dig begagnat vill säga :)
  • Dancia

Hej alla mina gravida vänner ;).
    Så roligt att jag hade flera sidor att läsa igenom idag, skriv på :D.
    Jag har inte köpt några mammakläder än. Går mest i mjuka leggings och tunikor eller långa linnen så det sitter mjukt och bekvämt ändå :). Däremot tror jag att man får köpa en och annan mamma klänning/linne/kjol till sommaren när magen kommer vara som störst :). Har dock ett par stora mjukisbyxor sedan mina tidigare graviditeter som jag redan tycker om att krypa in i på kvällarna :).

Igår var jag i full gång med lussebullsbak i flera timmar. På kvällen efter att barnen lagt sig vid 7 var jag så trött att jag kände mig nästintill förlamad. Låg helt pladask på soffan och orkade inte ens gå in på datorn som jag brukar göra de flesta kvällar när det är tyst och lugnt här hemma ;).

Var hos läkaren idag och fick en förlängd sjukskrivning en vecka till. Illamåendet har fortfarande inte gett med sig, hoppas att det lugnar síg om ett par veckor som det gjorde med dottern.
    Min läkare skickade en förfrågan  till sjukhudet om jag kan få göra ett KUB test. Hoppas att jag hinner. Hur lång tid har det tagit för er att få en tid till det? Jag är i v.11+4 idag så jag har väl ca 2 veckor till på mig?

• OHs mamma

Jag har fortfarande ont i magen....fast inte lika mycket som de andra dagarna. Men flåset...var tog det vägen? Gick en kort promenad till affären och var helt jäkla slut!

Tror kanske att magontet beror på att bebisen växer och gör sig mer utrymme därinne nu och att tarmar och dylikt blir påverkade. Hoppas det i alla fall, har ingen lust att få någon komplikation.

• Havsjungfrun
    stjärnfrukt skrev 2011-12-08 12:15:11 följande:
    Nej vad synd. Kolla runt på tradera och facebook (min stad har ett köp&sälj-forum där med barn&mammakläder) 
    Om du kan tänka dig begagnat vill säga :)
    Håller koll på Tradera men tycker att det är dåligt med just toppar där...
  • stjärnfrukt
    Havsjungfrun skrev 2011-12-08 14:02:56 följande:
    Håller koll på Tradera men tycker att det är dåligt med just toppar där...
    Håller med dig, blev riktigt besviken när jag kikade in där nu =/