• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Dancia
    RocketQueen skrev 2011-12-08 13:24:56 följande:
    Dancia: Man kan göra kub fram till 13+6 så då har du tid på dig
    vad bra, då har jag 2 veckor till på mig, får se vad svaret blir från sjukhuset :)
  • Dancia
    M karl skrev 2011-12-08 19:16:06 följande:
    Jag är i v.15 nu och jag har inte gått upp ett enda kilo än. Många andra verkar få dessa härliga gravidmagar ganska snabbt. Har 3v kvar till RUL. Ska man vara orolig att liten inte växer där inne?
    När jag väntade första barnet så tog det väldigt lång tid för magen att komma, det finns till och med de som fortfarande har platta magar vid RUL och blir helt chockade när de ser en fullt utvecklad bebis där inne :). Du kan ha en bakåtlutad livmoder och då tar det längre tid innan magen börjar puta.
  • PIO

Herregud jag har fått dille på kiwi!!! Gissa om de svider på tungan efter att ja vräkt i mej 3-4 st på raken. Ajajaj!! O förstoppningen borta. Hahaha
    Känner mej så totalt ogravid!!! Trodde verkligen att ja skulle ha större mage vid den här tiden. När ja väntade sonen då tyckte ja att de syndes jätte tidigt men ny har magen lagt sej o ja tycker knappt att det syns. Längtar tills man får den där fina kulan att visa upp för alla :)
    Blir oxå öm o så ibland. Speciellt på kvällen. O så får ja stickningar ibland. De bara sticker till långt ner i magen på mej. De e bara att hoppas att allt står rätt till man blir ju lite nojjig o spec efter blödningen.

• RocketQueen
    M karl skrev 2011-12-08 19:16:06 följande:
    Jag är i v.15 nu och jag har inte gått upp ett enda kilo än. Många andra verkar få dessa härliga gravidmagar ganska snabbt. Har 3v kvar till RUL. Ska man vara orolig att liten inte växer där inne?
    Jag har inte heller gått upp nåt, däremot ner ett kilo. Men mage har jag fått. Nåt mellanting mellan svullnad och riktig mage Men det verkar vara så galet individuellt det där. Bebisen är ju inte så stor ännu så det är ju egentligen inte ett dugg konstigt om inget syns om den ligger inåt.
  • Havsjungfrun

Babylycka och köphysteri på Plus just nu på svt1, missa inte.

• Pepita

Hej tjejer!

Nu var det länge sen jag skrev men har läst flitigt Glad Har varit lite mkt och tungt här hemma men nu är allt så gott som i sin ordning igen.

Såg att några av er undrade över en tub klänning... boob har några bland annat denna

http://shop.boobdesign.com/en/product/416/magic-maternity-tube#filter-4

Vet inte hur den är dock.

Jag har också haft ont i magen. Nu har det lugnat ner sig lite med huggen och känns mer som mensvärk. När jag var in till BM så sa hon att det inte var någon fara utan att de är precis som någon här nämde ligamenten som töjer sig bara. Jag fick lyssna på hjärtat å bebisen mådde bra fast jag hade så ont ibland.

Vad roligt för er som fått se er lilla!

Har tycker jag att magen exploderat trots att det är första barnet. Fast är nog mest jag som tycker det.... alla andra tycker att magen är lite och de få som vågat sig på att fråga frågar väldigt försiktigt. Då de lika väl hade kunnat vara för många lussebullar Skäms

Imorgon är det dags för kontroll hos bm. Ska få lyssna på hjärtat då Längtar fast är lite nojjig oxå. Hoppas allt är bra där inne.

• Tesssi
    RocketQueen skrev 2011-12-08 21:00:50 följande:
    Jag har inte heller gått upp nåt, däremot ner ett kilo. Men mage har jag fått. Nåt mellanting mellan svullnad och riktig mage Men det verkar vara så galet individuellt det där. Bebisen är ju inte så stor ännu så det är ju egentligen inte ett dugg konstigt om inget syns om den ligger inåt.

Jag har snarare gått ner än upp viktmässigt. Går in i vecka 16 imorgon (15+0). Men jag har ändå fått en mage som är någonstans mellan gravidmage och svullenmage, precis som du Lillalyckan.

Jag var lite orolig först när jag såg i bildtråden att så många redan nu har en stor mage, men jag tror att bebisen tar vad den vill ha, så allt är så individuellt.
  • stjärnfrukt

Tack för tipset! Slog på ettan och innan programet ens hade hällt på i en minut så såg jag massvis med saker som vi har, förutom vagnen typ!