• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • PIO

Liljan o loppan- guuud så härligt att höra att allt gick bra!!!!!

När ja va inne o gjorde kub sa bm att är man förstföderska så brukar man känna i v 16. Så om de e ditt tredje barn så är de nog ingen tvekan om att de e bebisen du känner :)
    Jag tror att ja kände bebisen både igår o i förrgår. Är i v 14 men ja är inte säker.

• Elvis Mamma

Med ettan kände jag sprattel från vecka 14, nu är jag snart i vecka 12 och känner lite sprattel då å då så det är garanterat bebis du känner

• OHs mamma

Igår var vi på kub-testet, som tur var såg allt bra ut och risken var väldigt låg! Bebisen var inte lika livlig som storebror var vid den här tidpunkten, men det gör inget om jag får en lugn bebis :-P Blev framflyttad en dag, så BF 11 juni.

Jag tycker mig redan känna bebisen, och ja det känns ju skillnad på om det är tarmarna eller inte. Så jag är rätt säker på att det är bebisen jag känner emellanåt. Jag väntar mitt andra barn och är idag i vecka 14.

• IdaElinLivia040611

Har nu bakat lussebullar å dom blev himla fina, nu e det bara tråket kvar och det e att städa efter sig. Behöver hoppa in i en dusch också men har hamnat i nån slags koma för tillfället. Kan va maten och dom 3 bullarna jag precis tryckt i mig. Blir lika förvånad varje gång jag kliver upp på vågen och bara har ökat 2,5 kg. Borde va mer så som jag äter.
      Ikväll ska jag och mannen äta tapas på en jätte mysig restaurang i stan. MUMS har längtat efter det såååå länge. Kommer äta ihjäl mig.
    Nej nu måste jag stoppa lillskrutten i säng så det blir nån fart här. 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Bf 120616
  • Dancia
    josenoah: Fy för magsjuka mitt i allt :(. Det är bara du som blir slö och dålig, bebisen får precis vad den bhöver ändå :). Förhoppningvis mår du mycket bättre redan imorgon och då är det bra att börja med mariekex och avslagen cola med liiite salt i för att öka vätskan i kroppen igen, det kan du börja med redan ikväll om du känner för det.

liljan o loppan: Vad skönt att du fick det kollat och att det inte handlade om en infektion eller liknande :). Och vad är det för trams av läkaren att säga att man inte kan känna rörelser i v.15?? Jag började känna i v.15 med första barnet och var säker på det i v.16. När jag väntade andra så var jag säker på att jag kände fosterrörelser i v.14 och hade känt det några dagar innan också. Det där är ju väldigt individuellt.
  • Moa Li

Idag har jag varit på UL, v. 14. Underbar känsla. Bebisen växer och magen också. Fick första frågan om jag var gravid igår - av en hantverkare som var hemma hos oss. Vågad chansning, men syns bevisligen redan nu.

Kram Moa Li

• Uddabus

Mitt liv är kaos o jag blir glad för er skull där ni är två att glädjas över ert mirakel i magen.... Men samtidigt blir jag ledsen när man har en sambo som mår dåligt o kämpar för sina äldsta barn som inte får komma till oss alls... Vilket resulterat i en slutkörd sambo både i energi o känslomässigt mot mig... O fast jag inte tror att han har någon annan så känns det ju så när han stöter bort mig gång på gång o slänger ur sig att han ska flytta, att det är slut o att han inte vet vad han känner för mig osv

Då blir jag ledsen, arg o frustrerad... Här sköter jag allt med våra sexåringar, jobbar natt + extra dagtid, sköter hästar, sköter hemmet o har nu beställt hem pellets för jag står inte ut att frysa eller att våra barn här hemma ska bli sjuka för att han inte kan koncentrera sig på något annat än sina två äldsta barn o gör allt för att jag ska känna mig otrygg o osäker... Ja vi äger ju ett hus tsm men vad händer om han bara sticker o jag står sj med allt...

• MammaEmelie

Åhh vad mysigt att några av er har börjat känna sprattel :) Vill med! Men kan inte avgöra ifall det är tarmarna eller bebisen ;) Hur gör man det? Föresten, finns det någon bildtråd för oss som är beräknade i juni 2012?

• Uddabus

Ja jag kände senast idag igen... När jag satt framåtlutad i soffan sp blev det väl lite trångt eller nått åt något håll... Så då sprattlade det till lite... Klart jag glädjer mig samtidigt är jag ju rädd för att inte orka när allt är som det är

• Moa Li

Busbus: Det kommer att gå bra. Du klarar dig på egen hand, om mannen inte vill eller orkar. Känn vad du själv vill också och sätt dig själv på pedistal! Du kommer alltid ha dina barn!

Kram