• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • LillaGrynet

Sweet life: Att ge honom tid är nog det enda och göra.. Kanske är det så att han behöver tid och bearbeta detta å låta det smälta.. Män är ju speciella ibland men förstår att det måste vara oerhört jobbigt för dig att ha en så växlande sambo.. Så hoppas han tar sitt förnuft till fånga och finns där för dig och bebisen.. Om inte så kommer du fixa det ändå är jag helt övertygad om Men gulligt av honom med maten.. Ett bevis på att han bryr sig absolut:)

• IdaElinLivia040611
    Uddabus skrev 2011-12-09 13:46:44 följande:
    Här är en som blir ensam... Min sambo har sagt nej nu
    Fy va jobbigt, va har du för planer nu? Vart ska du bo? Gråter
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Bf 120616
  • Uddabus

Vi har inte fått lagfarten ännu på 1,5 år... Massa strul... Har precis beställt hem tre pallar pellets osv... O min sambo tycker att vi ska vänta att prata med barnen till efter jul

• Dancia

Sweet life: Jag tror också att han bara behöver tid och när du inte pressar honom så verkar han ju mjukna och tänka på dig och ditt mående, tycker det är jättegulligt att han tänkte på mat till dig :). Håller tummarna för att han snart känner sig redo för detta.

busbus: Fy vad tråkigt :(. Hoppas att allt löser sig med boende och hur ni ska berätta för barnen och allt. Det positiva i detta är att du slipper leva med en man som får dig att känna att du gjort något dumt mot honom och slippa ha någon som drar ner dig helatiden. Hoppas att du iallafall kan fokusera på din graviditet och ta hand om dig.

• Dancia

Vad många vi är som fortfarande mår illa. Själv har jag haft en graviditet med illamående och kräkningar fram till v.34 ungeffär, och en graviditet där illamåendet började avta i v.13. Hoppas att denna graviditeten blir som den senaste.

Vill inte ha en för liten bebis denna gången, när jag kräkte fram till v.34 gick jag bara upp knappa 4 kg och födde en son på 2755 gr och det blev problem med amningen och vi fick ligga inne länge då han skulle sola bort gulsoten. Andra barnet vägde precis lagom  3480 gr och var mycket piggare och kunde amma direkt så allt kändes mycket lugnare och mer harmoniskt efter förlossningen.

Känns lite jobbigt att läkarna håller på att utreda mitt hjärta samtidigt som jag är gravid :(. Vill ju egentligen bara fokusera på graviditete och BM besöken som jag gjort de andra graviditeterna. Ska ta ämnesomsättningsprov nästa vecka och kolla puls o.s.v. Snart får jag en kallelse då jag ska göra arbets EKG och få med en apparat hem som jag ska kolla pulsen på i 2 veckor. Började denna utredningen i början av september och känns som vi inte kommit halvvägs än. Dessutom kan jag inte ta hjärtmedicinerna som jag började med innan graviditeten.

Mitt i allt så har vi precis fått veta att min mans insjuknande för några veckor sedan kan ha varit ett skov som man får när man har MS. Hans ryggmärgspover visade att han hade en inflammation i nervsystemet. Om 4 månader ska han tillbaka och göra en ny MR för att se om de kan hitta ärrbildningar på nerverna. Får han ett till skov så kan de sätta diagnosen direkt. Det kan dock ta flera år innan han kan få en diagnos om det tar lång tid för sjukdomen att utveckla sig.

Min man fick en fråga av en kollega på jobbet om vi verkligen skulle behålla detta barnet om det visar sig att han har MS, kändes inte alls kul att höra att någon hade tänk så :(.

Blev ett väldigt långt inlägg, kanske inte är alla som orkade läsa men är glad för er som lyssnar :)

• mammi12

hej! trodde man plockar bort över hela landet detta med att lyssna på hjärtjuden.... Jo, när jag skrevs in hos min barnmorska så fråga jag direkt när man får lyssna på hjärtljuden. då sa hon att det kommit nya direktiv ang detta och att nu rekommenderas inte detta förrän efter v 20. ( mins inte om det var v 22 el 23... ) Så på den hälsocentral jag går till så är det fram tills efter v 20 inte möjligt att  få lyssna på hjärtljuden. Hon sa att forskning visat att barnet störs av det hela, och att man till viss del funderar kring om detta ökat risk för missfall  hos vissa?? Ja, jag blev så förvånad. Men det var de besked hon gav mig.

Ingen annan som hört detta?

• JennieJ

Tänkte starta en liten frågelek med er som redan fått barn skulle vara kul om någon svara? Hur lång tid tog förlossningen och i vilken vecka födde ni i? Och hur stora var era bebisar? Mina svar blir: dottern tog 20 min från jag kom in till hon var ute, hon kom i vecka 36+2 och vägde 2980 g och var 45 cm lång. Sonen tog de 2 timmar och 10 min från jag kom in till han var ute, han är född i vecka 41+0 och vägde 4500 g och var 51 cm lång

• IdaElinLivia040611

Dotter 1 40+0 6 timmar 4200gr 54cm
    Dotter 2 36+2 1,5 timme 3100 gr 49cm
    Dotter 3  25+0 Akutsnitt 672 gr 29cm

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Bf 120616