• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • stjärnfrukt
    JennieJ skrev 2012-01-09 15:20:13 följande:
    Hej tjejer har en fråga? Någon mer som ständigt blöder från tandköttet? Och om ni har några bra tips? Blöder hela tiden och vaknar på morgonen med torkat blod i munnen som sitter fast på tänderna *inte direkt gott* ett himla gurglande med flour och listerine men inget verkar hjälpa
    Jag hade jättemkt problem med det i min förra grav. Min tandläkare sa till mig att köpa en mjuk tandborste, borsta noggrant där tanden möter tandköttet+ självaste tandköttet och använda tandtråd. Hon sa att efter 14dagar kan jag nästan lova dig att dina besvär är borta. Sagt & gjort, grät typ i början för det gjorde så ont och det var blod överallt, men på den 14:e dagen så gjorde det inte ont alls och inte var det något blod på långa vägar!

Oj vad bebis min sparkar i magen precis just nu Hjärta 
  • IdaElinLivia040611

Snittats med min tredje......vill helst inte det igen. Det gick jätte bra och visst hade jag ont efteråt men det släppte efter 2-3 dagar. Men det e så jobbigt att inte kunna röra sig som man vill efteråt.Mina vaginala har varit lätta så kanske därför jag känner så. Då kan man ju leva som vanligt hemma direkt.

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Pojke 120614
  • zenoble

Jahapp då kom nästa symptom. Om det nu är ett gravsymtom, astma? Har i alla fall fått medicin som ska tas 5 ggr om dagen. Åh vill bara må bra ju!!

Gizmolarson: Åh vad spännande! vi kan verkligen inte bestämma oss om vi ska ta reda på det på onsdag eller inte.. Är ju så himla nyfiken haha Flört

• Dancia
    ja88 skrev 2012-01-09 12:30:27 följande:
    Jag mår mer illa igen, det var precis samma förra gången - bättre några veckor sen kom det tillbaka... fick inte över förrän runt vecka 25 då, fast småhungern fick jag dras med hela grav. Minns att det gick över som ett trollslag när sonen var född, var en så märklig/skön känsla att inte ha det där suget hela tiden.

Ska in med sonen för att träffa tandhygienist på torsdag, är väl standard runt 1 årsdagen... undrar om hon ska titta i munnen, det kan bli roligt i så fall med tanke på vilken kamp vi har varje gång tänderna ska borstas...{#emotions_dlg.djavulsk}

Har på nåt sätt fått för mig att pyret i magen säkert är en pojke till, för det känns såpass likt förra graviditeten... men vi får se, hoppas att liten vill visa upp sig på RUL...15 dagar kvar. Är lite orolig att inte sambon ska få följa med in dock, för de vill inte ha småbarn med på undersökningarna och vi har ingen som kan vara barnvakt...  all förståelse för att BM inte ska behöva utföra sitt jobb med skrikande/klåfingriga småbarn i rummet men är det så självklart att man kan hitta en barnvakt när som helst? Så länge pappan är med så kan man ju låta dem gå ut OM det skulle bli strul istället för att kategoriskt vägra tycker jag...
    Ska du ha RUL den 24? Isf har vi RUL samma dag :).
    Hoppas att sambn får följa med in. När jag väntade dottern fick min man inte följa med in eftersom vi inte hade barnvakt. Inte så lätt att skaffa barnvakt mitt på dagen när alla jobbar som du säger. Han fick sitta utanför och vänta hela ultraljudet med sonen och sedan fick han bara titta in en liten snabbis när hon var klar med mätningarna för att han skulle få se bebisen.
  • ja88
    Dancia skrev 2012-01-09 18:55:17 följande:
    Ska du ha RUL den 24? Isf har vi RUL samma dag :).
    Hoppas att sambn får följa med in. När jag väntade dottern fick min man inte följa med in eftersom vi inte hade barnvakt. Inte så lätt att skaffa barnvakt mitt på dagen när alla jobbar som du säger. Han fick sitta utanför och vänta hela ultraljudet med sonen och sedan fick han bara titta in en liten snabbis när hon var klar med mätningarna för att han skulle få se bebisen.
    Japp den 24:e! Ja det var så de gjorde när när vi gjorde KUB-ultraljudet Rynkar på näsan Det känns surt faktiskt, ultraljudet är ju en upplevelse man vill att pappan ska få vara med och dela såklart! Har funderat lite löst på om man skulle fråga om sonens faster har tid, hon bor i samma stad som sjukhuset och tror inte hon har något jobb nu... misstänker att sambon inte skulle tycka det var någon bra idé dock, han är inte den som ber om hjälp precis. Det är väl inte jag heller, sonen är 11 månader och har aldrig haft någon barnvakt. Men just ultraljudet vill man ju gärna dela med sin man...
  • Dancia
    ja88 skrev 2012-01-09 19:06:16 följande:
    Japp den 24:e! Ja det var så de gjorde när när vi gjorde KUB-ultraljudet Rynkar på näsan Det känns surt faktiskt, ultraljudet är ju en upplevelse man vill att pappan ska få vara med och dela såklart! Har funderat lite löst på om man skulle fråga om sonens faster har tid, hon bor i samma stad som sjukhuset och tror inte hon har något jobb nu... misstänker att sambon inte skulle tycka det var någon bra idé dock, han är inte den som ber om hjälp precis. Det är väl inte jag heller, sonen är 11 månader och har aldrig haft någon barnvakt. Men just ultraljudet vill man ju gärna dela med sin man...
    Ja det är riktigt tråkigt att det ska behöva vara så. Jag hade nog frågat fatern om hon kanske hade haft möjlighet, det är ju perfekt att hon bor i samma stad :). Alternativt så hade ni kanske kunnat fråga om ni kan hämta upp henne om hon vill följa med och passa sonen utanför en stund?
  • Dancia

Nu skriver jag igen för jag måste ju berätta att jag nu känner barnet hicka i magen för första gången :) Hjärta

• Havsjungfrun
    JennieJ skrev 2012-01-09 15:20:13 följande:
    Hej tjejer har en fråga? Någon mer som ständigt blöder från tandköttet? Och om ni har några bra tips? Blöder hela tiden och vaknar på morgonen med torkat blod i munnen som sitter fast på tänderna *inte direkt gott* ett himla gurglande med flour och listerine men inget verkar hjälpa
    Hade superproblem för några veckor sedan. Tandtråd och skölja med Hexident eller Listerine är det som gäller så blir det bättre men det tar ett par veckor.
  • Honeypie86

hej hej alla gravida =)
    är gravid i vecka 16 (15+5) och har de senaste dagarna fått som menvärk... är det något man bör oroa sig för tror ni? jag blöder inte (har en gammal blödning pga att min moderkaka sitter långt ner)
    kan det vara växtvärk kanske?
    tacksam för svar!! =)