• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • zenoble
    RocketQueen skrev 2012-01-09 11:59:13 följande:
    Haha ja det kanske är för att det är en pojke i magen! Vem vet? Skönt är det iaf, inte ofta man känner sig snygg bara av att vara
    Ni tog inte reda på det på ul eller hur var det? ska ni göra det? spännande ju och se om det stämmer hihi Glad
  • AAEV

Jag kände mig också snyggare med sonen än dottern, med dottern blev jag så stor på magen och runt om, jag fick finnar o svullnade mer!

Åh lite avis på er som ska på UL snart, mitt är ju inte förrän 6 februari, men jag är ju heller inte beräknad förrän 29 juni. (blir jag flyttad blir det bara någon dag också) Sist i gruppen är jag va?
    Kommer nog inte föda förrän runt 7 juli, gick över med bägge barnen så har väl inga större förhoppningar på att det blir annorlunda denna gången!

Och på tal om ingenting så jobbar jag idag, har varit ledig nästan tre veckor så det var lite segt att gå upp. Men jag har ju världens bästa jobb och chef (svärmor) så det går bra, vi har så himla roligt på jobbet.
    "Förhandlade" mig till ett årskort i simhallen också, så nu ska jag återigen börja simma 2 ggr i veckan. Bästa motionen när man är gravid tycker jag :-.) 

Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • RocketQueen

Jo vi kollade och visst är det en pojk, jag tänkte mer på om det är därför jag känner mig snygg

• zenoble
    RocketQueen skrev 2012-01-09 12:23:20 följande:
    Jo vi kollade och visst är det en pojk, jag tänkte mer på om det är därför jag känner mig snygg
    Jaha hade för mig det.. Ja det är säkert! Glad Undra om det är en flicka i min mage med tanke på hur jag känner mig =) 
  • PIO

Allt såg jätte bra ut på rul! Är så lycklig!! Skönt att se att allt såg bra ut. Fick veta att vi väntar en flicka! Känns jätte roligt vi har ju en pojke redan så de blir skoj me en tjej, men ja trodde verkligen att de va en pojk till. Men så fel ja hade :)

• ja88

Jag mår mer illa igen, det var precis samma förra gången - bättre några veckor sen kom det tillbaka... fick inte över förrän runt vecka 25 då, fast småhungern fick jag dras med hela grav. Minns att det gick över som ett trollslag när sonen var född, var en så märklig/skön känsla att inte ha det där suget hela tiden.

Ska in med sonen för att träffa tandhygienist på torsdag, är väl standard runt 1 årsdagen... undrar om hon ska titta i munnen, det kan bli roligt i så fall med tanke på vilken kamp vi har varje gång tänderna ska borstas...{#emotions_dlg.djavulsk}

Har på nåt sätt fått för mig att pyret i magen säkert är en pojke till, för det känns såpass likt förra graviditeten... men vi får se, hoppas att liten vill visa upp sig på RUL...15 dagar kvar. Är lite orolig att inte sambon ska få följa med in dock, för de vill inte ha småbarn med på undersökningarna och vi har ingen som kan vara barnvakt...  all förståelse för att BM inte ska behöva utföra sitt jobb med skrikande/klåfingriga småbarn i rummet men är det så självklart att man kan hitta en barnvakt när som helst? Så länge pappan är med så kan man ju låta dem gå ut OM det skulle bli strul istället för att kategoriskt vägra tycker jag...

• lycka 4
    PIO skrev 2012-01-09 12:27:47 följande:
    Allt såg jätte bra ut på rul! Är så lycklig!! Skönt att se att allt såg bra ut. Fick veta att vi väntar en flicka! Känns jätte roligt vi har ju en pojke redan så de blir skoj me en tjej, men ja trodde verkligen att de va en pojk till. Men så fel ja hade :)
    Grattis till flickan =)
  • PIO

Just de blev bakåt flyttad några dagar. Trodde ja va i v 18+2 men är i v 17+5 fick bf datum den 12 juni :) på svärmors 60 årsdag. Hihi

• lycka 4

Hur många är vi i tråden som kommer snittas ??

• OHs mamma
    lycka 4 skrev 2012-01-09 14:03:13 följande:

Hur många är vi i tråden som kommer snittas ??

Jag vet inget säkert, men jag kommer försöka få ett snitt. Sprack hela vägen sist så att säga, bm säger att det är grad 3-4 och att jag ska prata med en förlossningsläkare så småningom. Men jag har läst på lite och kollat runt och just nu känner jag att jag vill inte föda vaginalt igen. Även fast jag är rädd för operationer, men tror inte det är värt risken att spricka upp så mycket igen.

Har du snittats förut?