• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • MarieG81

Är åxå inne på att jag ska köpa en crecent. Har även tittat på en 2me Berlin, men den är så pass mycket billigare än alla andra så man börjar ju fundera om den är lika bra som tex en crecent. Är det någon som har erfarenhet från en 2me Berlin??

• gammelmamma

Har ingen erfarenhet av varken brio eller 2me berlin. Vi har haft en crescent M300 till vår dotter, har varit jättenöjda men den är väldigt solblekt så vi funderar på att köpa ny. Innan vi köpte crescenten hade vi en utan fjädring och det skulle jag inte köpa igen. Små hjul har däremot inte varit några problem. Någon som vet något om Takovagnar?

• JennieJ

MarieG81 har ingen erfarenhet av just den 2me berlin förutom att jag klämt och känt på den och den verka stabil och bra dok valde jag 2me nuuk istället pga dom mindre hjulen fram då den var lättare att svänga så den står i kartong i källaren just nu

• MarieG81

Låter ju bra att den verkade stabil :) Jag behöver en vagn med fyra stadiga hjul då jag rör mej en del i varierad terräng. Jag får helt enkelt fundera lite till, vi har ju ingen brådska :)

• emma78

åååå,lyckan är här!!Igår kväll låg jag på soffan och tryckte lite på magen,då kom den!!en liten "buff"!!!!! ÄNTLIGEN!!Det bästa av allt var att min store son ( 12år)satt igemte och även han kunde känna "buffen"!! Tänk vad en liten buff kan ge mycket lycka i en hel familj!!!

Har täcknat försäkring hos Trygg Hansa:) 

• MissFörstånd

Gammelmamma - jag ska fråga en kompis ny i veckan som har en Tako få se vad hon tycker. Jag vet att hon promenerar typ två timmar per dag så om hon är nöjd tror jag säkert att den är bra för mig också. Såg att det finns massa filmer på youtube om du vill kika. Verkar vara en prisvärd vagn. Det enda som är synd är att det inte verkar vara ngn bas till babyskyddet, MEN du kan sätta set på chassit till vagnen.

• gammelmamma

MissFörstånd Vad snällt, vi har samma tankar om vagnen. Jag har kollat på filmerna och tycker vagnen ser bra ut. Det jag funderar på är om den  är liten och det här med babyskyddet. Till vår 2,5 åring hade vi bas till bilstolen och jag tyckte det var jättesmidigt men man kanske inte kan få allt;) Det är femte och absolut sista barnet så jag vill inte lägga alltför mycket pengar heller.

• LillSnurr82

Vi har haft en cresent till dottern och har vart super nöjda, har nu sålt den till min syster som ska ha barn i februari då hon gilla den skarpt oxå och vi ändå behöver en syskonvagn.

• Havsjungfrun
    gammelmamma skrev 2012-01-08 11:53:57 följande:
    MissFörstånd Vad snällt, vi har samma tankar om vagnen. Jag har kollat på filmerna och tycker vagnen ser bra ut. Det jag funderar på är om den  är liten och det här med babyskyddet. Till vår 2,5 åring hade vi bas till bilstolen och jag tyckte det var jättesmidigt men man kanske inte kan få allt;) Det är femte och absolut sista barnet så jag vill inte lägga alltför mycket pengar heller.
    En bas är ju guld värd! En gång bas alltid bas Glad
  • Sweet life
    Havsjungfrun skrev 2012-01-08 12:15:17 följande:
    En bas är ju guld värd! En gång bas alltid bas Glad
    Så sa en vän till mig också.. Sen insåg hon att med tre barn varav ett är över 13 och har kompisar med hem titt som tätt som ska skjutsas överallt och bara en bil så ångrade hon sig ganska snabbt eftersom basen alltid var tvungen att plockas bort om bebisen inte skulle med i bilen när syskonet och kompisar skulle köras runt... fyraåringens bilstol kunde hon ju lätt slänga ur bilen bara... Nu kör hon utan bas och känner att hon slängt flera tusenlappar i sjön.. På hennes inrådan blir det ingen bas här då vi har samma läge med tonårsbarn och kompisar...