• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • zenoble

busbus: Lycka till kramar!

Nilee: allt kommer gå bra ska du se. Glad

Är också i v.20 imorgon på rul (19+2). Men har ju sett den lilla en gång tidigare så det känns bra :) Lutar nu åt att vi ska ta reda på könet för jag är så förbannat nyfiken! Om vi gör det så ska vi nog inte berätta det för någon (säger bara att vi inte tog reda på det).

Ang. blöjor så måste jag säga att jag tyckt libero varit bäst sen han var liten, tätast också! Så det får det nog bli denna gången med.

Ha en bra dag alla fina mammor {#emotions_dlg.flower}

• LillSnurr82

Röstar oxå på libero. Är de som vart bäst på dottern både vanliga blöjor och up and go som vi har på henne nu. Tycker dessutom att pampers luktar illa även utan kiss/bajs i blöjan.

• Tre Flickor
    JennieJ skrev 2012-01-10 07:31:57 följande:
    Tjejer kanske en lite för tidig fråga men ska börja köpa upp lite små saker innan bebis kommer. Denna fråga är framför allt ni som haft blöjbarn ganska nyligen? Vilket blöjmärke väljer du tex som pampers, libro eller annat? Glömt själv?
    Vi har använt libero från start då pampers inte passade dotterns kroppsform och bara läckte. Testade pampers för någon månad sedan igen men den passade fortfarande inte henne så vi kör vidare på libero.
  • queen

LillSnurr82: Nu var det några år sen mina barn använde blöja men jag använde också bara libero, precis av den anledningen att pampers luktade mycket mer än libero. Plus att det libero satt mycket bättre. Så det blir väl libero den här gången också. 

• JohannaHallberg
    Sweet life skrev 2012-01-10 08:41:14 följande:
    Angående att ta bort barn efter vecka 20 så får man det om det är fel på barnet, men bara fram till vecka 22 och det är med tillstånd av socialstyrelsen. Man har ändrat på rekomendationerna när det gäller när man ska göra UL, men sen vet jag att det är olika i olika län fortfarande.. Nu säger dem 17-19. Fast egentligen om man räknar enligt den modellen som används på sjukhus så är man ju i vecka 19 om man är 19+.. Så har dem iaf alltid räknat på mig, jag har sagt vecka 12 när jag vart 11+4 t ex och har då blivit rättad av BM på gynmot/gynakuten som sagt att det är vecka 11 då.. Man blir så förvirrad...
    Efter att man gått 18 fullgångna veckor så behövs ett tillstånd av socialstyrelsen. Fram till vecka 22 får du göra abort om barnet har någon sjukdom eller avvikelse. Men om barnet har en allvarlig sjukdom så får du göra abort även efteråt.
  • Tre Flickor

I morgon eftermiddag ska jag in på extrakontroll hos BM pga sammandragningar och konstiga flytningar. Vi pratades vid i telefon i morse och hon misstänkte att slemproppen hade gått. Så förutom ett obligatoriskt möte efter lunch så blir det vila och ryggläge för min del i dag.

Grattis till er som gjort RUL och fått se era underverk, har nog sett de fina bilderna i bildtråden. Lycka till till er andra som gör RUL i dag och under veckan Glad 

• zenoble
    Uddabus skrev 2012-01-10 09:46:55 följande:
    Framflyttad en vecka...
    Med bf eller med veckoräkningen?  tog du reda på kön? =)