• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • MissFörstånd

Jag skulle aldrig i hela mitt liv ens prova Pampers igen. Satte en Pampers på dottern när hon var liten och efter tjugo minuter så gallskrek hon och slutade inte. Tog av henne blöjan och hon var alldeles skinnflådd! Usch jag var så ledsen över vad jag gjort mot henne. Jag tror att det är den lotion som Pampers har i blöjan som gjorde det. Jag tycker man ska välja själv om man vill smörja barnet eller inte. Libero är mitt självklara val hela vägen

• MissFörstånd

Mammaemma - vi har rul imorgon 19+2 så jag är också i v20. Verkar som att många nu får rul v18-20, iaf här.

• lycka 4
    MissFörstånd skrev 2012-01-10 08:43:57 följande:
    Jag skulle aldrig i hela mitt liv ens prova Pampers igen. Satte en Pampers på dottern när hon var liten och efter tjugo minuter så gallskrek hon och slutade inte. Tog av henne blöjan och hon var alldeles skinnflådd! Usch jag var så ledsen över vad jag gjort mot henne. Jag tror att det är den lotion som Pampers har i blöjan som gjorde det. Jag tycker man ska välja själv om man vill smörja barnet eller inte. Libero är mitt självklara val hela vägen
    Jag har samma erfarenhet av pampers å därför är jag jätte anti
  • lycka 4
    emma78 skrev 2012-01-10 08:35:15 följande:
    KAOS!!! Att stiga upp och få iväg barnen till skolan idag var lättare sagt än gjort.......Jag sover så himla dåligt på nätterna...fler?? vaknar av konstiga drömmar,kissenödig osv.Blir tokig!!!När lördag morgon sen kommer och man kan sova ut vaknar jag sjukt tidigt typ 5 på morgornen....och kan inte somna om:((
    Det var nån som sa att kroppen ställer in sig på att vara vaken?! ska min bebis inte sova någonting då eller???hahaha
    Igår köpte vi vår första bebisgrej.....en badbalja!! en kompis skulle göra sig av med lite grejer så vi var där och rotade lite!Börjar kännas lite mer verkligt nu när första saken är inhandlad.Nästa sak blir nog att kolla in vagn! min make och jag är inte alls övverens om vilken vagn vi ska ha.....han lever typ kvar i hur vagnarna såg ut för 12 år sedan när vi fick vår son....medans jag vill ha en lite mer trendig!Vi får se,han går säkert att övertala hihihi

Har en liten fråga oxå.....
    Ska på RUL den 20:e,kommer då att vara i v 20....är inte det lite sent????OM det skulle vara något som inte stämmer med bebis (nu tror jag absolut INTE att det är det) får man väll inte ta bort ett barn så sent??eller??   

Nu får ni inte missuppfatta mig,att jag vill ta bort mitt barn eller liknande,men brukar man inte lägga RUL lite tidigare mer mot v 17-18?     
    Jag kommer också vara i vecka 20 när jag gör mitt men då gör man ett i vecka 13 här å då görs alla mätningar mm
  • Dancia
    Uddabus skrev 2012-01-10 08:52:27 följande:
    Tio min kvar o jag blev ensam på ultra... Känns som ett svek

Ja det är faktiskt ett svek :(. Men försök nu njuta av att du ska få se fin lilla bebis och nu kan du ju ta reda på könet :)
  • Pepita

Lycka till på RUL alla!

busbus: hoppas din sambo ändrar sig!

Ganmelmamma: vad jag vet finns bara den vagnen att känna å klämma på i Lund har en kompis vars vän nyligen köpt en sån så jag bad min kompis att känna å klämma lite extra på vagnen när de ses.

• siciliana

Jag gillar inte heller pampers. Det innersta lagret bestod av ett nät som liksom klistrade fast sig på sonen rumpa, kändes hemskt att dra loss en fastsittande blöja från en röd stjärt! Libero är bra men dyra, Willys egna använde vi, superabsorberande och billiga. Jag tror att det har mycket med kön och babyns kroppsform att göra om de känns bra.

Någon som ska ha en Urban jungle? Eller är de ute nu? Funderar på att beställa från utlandet... Någon som vet nån bra deal?

• Pepita

busbus: såg ditt inlägg efter att jag postat mitt fy så ledsen jag blir för din skull! Styrkekram till dig!

• Annelie81

Här är en till med RUL idag, verkar vara ett gäng! Är inte jättenervös, känner hur den sprattlar där inne men man vet aldrig....:) ha en bra dag alla!