• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • lycka 4
    PIO skrev 2012-01-09 08:03:37 följande:
    Nepp... Dags att äta frukost o dra upp gubben. Rul om 1,5 timme :) wihooo äntligen är denna dag här!!!
    Åhh va spännande =)

Jag har just sagt hejdå till min dotter som begav sig hem till stockholm idag =( Gud så jobbigt det är snyft snyft . Hon valde att bo kvar när vi flyttade ner till Motala i höstas å jag kommer nog aldrig vänja mig vid att inte ha henne hela tiden .
  • IdaElinLivia040611
    PIO skrev 2012-01-08 18:37:20 följande:
    Preeeecis så känner ja me. Är rädd att min man ska tycka att ja är tjock lr ful. O vi har inte mycket till samliv just nu heller. Har sexförbud o med det försvann kramar o pussar :( som sagt är nog inne i en skit period just nu!!
    Imorgon har vi rul!!! Kan ju hoppas att de livar upp mej o min man lite. Hihi ååå va ja längtar! Är så nyfiken på vad de e för någon inne i magen på mej
    Vi har också sexförbud....skitjobbigt. Fast jag tycker att vi klänger på varandra mer än någonsin nu. <och man får ju vara lite påhittig i sovrummet. Finns ju mycket att göra förutom vanligt samlag. Det kanske är ännu viktigare att ni pussas å kramas då den närheten ni får av sex försvinner för ett tag.
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Pojke 120614
  • IdaElinLivia040611
    RocketQueen skrev 2012-01-08 22:55:56 följande:
    Jag känner mig faktiskt riktigt snygg. Jag satsar på tighta jeans och figurnära toppar så magen verkligen syns och känner mig skitsnygg! Kroppen har varit snäll mot mig, jag har fått lite rumpa (nånting som jag aldrig nånsin haft tidigare) och i takt med att magen växer försvinner volangerna på sidorna. Men jag undviker vågen, vet att en viktuppgång är oundviklig och för nån som haft ätstörningar under större delen av sitt liv är det jobbigt nog. Så jag fokuserar på att tycka om mig själv just nu, måste ju passa på för det lär ju försvinna sen när man blir en val ;p
    Va härligt att läsa, jag känner samma som du. Har hittat jätte fina strech jeans i olika färger och struntar i gravidöverdelar då det går likabra med en större storlek på linnen och tröjor. Handlar på Gina tricot mycket, då det e billigt och bra modeller för magen.
  • IdaElinLivia040611
    JennieJ skrev 2012-01-08 22:32:20 följande:
    En till som känner sig full, tjock och tråkig. Mycket beror nog på att jag brukar i stort sätt varje dag sminka mig och bry mig vad jag har på mig osv. Nu dom sista 3 månaderna har jag knappt sminkat mig 2 gånger i veckan går helst med myskläder även till affären. Orken å lusten är som bortblåst och jag känner mig så grymt oattraktiv även utan kläder då magen och rumpan tagit över och jag ser inte ens mina fötter längre, raka sig i ett helt dagsarbete så de orkar man sällan och trosorna sitter precis under brösten då jag vill ha sådana som man drar över magen då de är skönast. Så min man har nog inte mycket vackert att titta på
    Ibland orkar man ju bara inte, jag var helt slut dom första 3 mån och brydde mig inte mycket om smink och sånnt. Men du kanske skulle känna dig så mycket bättre om du unnade dig något nytt och kanske sminkade dig fast du inte orkar, bara för att känna dig som "dig själv" en dag. Då kanske det vänder och du mår bättre. Att vara gravid e ju inte underbart för alla. Jag tror jag har tur som mår bra, har fått tillbaka energin igen och utan illamåendet är allt så enkelt igen. 
  • IdaElinLivia040611

V 18 nu och RUL närmar sig. Längtar ju som en galning nu när så många redan gjort det.
    Tråkigt för er som inte känner er på topp, men helt plötsligt känns allt mycket bättre, så satans mycket hormoner i omlopp.
    Jag har gått upp 3 kg hittills fick jag veta idag då jag ställde mig på vågen, så det får vara godkänt då jag inte ens får ta en promenad ute utan bara ska vila. Blir många filmer i soffan, och städar som en tok i alla skåp. Jag e otroligt rastlös då jag e van att träna och springa 5 dagar i veckan. Älskar att träna och det saknar jag otroligt mycket just nu. Ser redan fram emot att komma iform igen, för även om jag tycker om min gravid kropp så måste jag säga att jag längtar efter min vanliga kropp. Fjärde barnet nu efter trean i våras så kom jag tillbaka snabbt men vi får väl se hur det blir den här gången. Har redan sagt till min man att jag tänker fixa till mig om magen inte går tillbaka i huden. Är ung och vill inte vara missnöjd över min kropp resten av livet. Skall träna stenhårt till Januari och se om det behövs någon extra hjälp att fixa huden.

Oj långt inlägg och en assa annat innan detta. Ska sluta spama nu.
    Kram på er fina mammor 

• AAEV

Är i v 16 nu och inte alls sexsugen. Vi har bara haft det nån gång sen jag blev gravid. Jag tycker inte alls jag är tjock, men med illamående, huvudvärk och foglossning kommer sex långt ner på priolistan. Hoppas det vänder nån gång...

Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • Uddabus

Jag är typ sugen jämt... ;) men sambo är det nog inte så som jag... På sex alltså...

Fick sånt sug efter lax idag så det åt jag till frukost... Mmm med creme fraise o röd lök...

Imorgon ultra o jag längtar så... Ska bli spännande... Får se om sambon följer med eller inte... Följer han inte med tar jag reda på könet tänkte jag... :) bara att hoppas att allt ser bra ut o att där bara är en... Man vet ju aldrig... Låter kanske hemskt att inte hoppas på tvillingar men jag känner att det räcker mer än väl med en...

• zenoble

Vad härligt för er som känner er snygga!! för visst väntar ni pojkar båda två? ;) kände mig också jätte snygg med sonen hela grav, men nu vill jag bara gömma mig inomhus! Inte för att jag blivit så stor än, bara gått upp 1 kg knappt tror jag. Men känner mig extremt ful och hjälper inte ens när jag fixat mig.. blä hoppas det vänder snart så man kan få tillbaka lite självförtroende Glad

Känner mig mycket nere men kan ju bero på att jag varit förkyld mer eller mindre 2 månader. Har nu ont i bröstet mer än innan så idag blir det vc så får vi se vad de säger. Känner mig "småsjuk" hela tiden, skit jobbigt! Inte pigg och glad som man borde vara.. SD har lugnat sig har bara lite emellanåt så det känns ju bra i alla fall.

IdaElin0406: Jag längtar också sjukt mycket till att komma i form igen! Glad över att jag inte gått upp så mycket än heller så det blir lättare sen förhoppningsvis. Är också van att träna regelbundet och spela FOTBOLL , åh vad jag saknar det. kollade på en cup igår och jag blir nästan tårögd för att jag inte kan spela, ja jag är lite barnslig.. Allt som har med träning att göra är som bortblåst för mig och hoppas att man kan känna sig lite bättre snart så man kanske kan börja promenera i alla fall. Lider med dig som inte FÅR anstränga dig, måste kännas jätte jobbigt!
    Hoppas inte man får för mycket förändringar i kroppen denna gång, förra gången ändrades bara brösten så det var ju inte så farligt..

Såå nu har jag gnällt av mig lite. RUL på onsdag som jag längtar Hjärta

• JennieJ

Oj många som rul denna vecka är bara LITE avundsjuk på er! Håller tummar och tår för er alla att ni får en underbar stund och massa positiva besked själv har jag exakt 1 vecka kvar även på klockslaget till mitt och längtan är enorm! Är nu inne i vecka 19 och när mitt rul blir är jag i vecka 20 om jag inte åker tillbaka men de får man inte hoppas då jag längtar till att komma förbi mitten Idag har jag och dottern frisör tid kl 14 och ska bli skönt med en ny frisyr och vem vet kanske får en att vakna till lite och man kan känna sig lite fin

• RocketQueen

Haha ja det kanske är för att det är en pojke i magen! Vem vet? Skönt är det iaf, inte ofta man känner sig snygg bara av att vara