• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • lycka 4
    OHs mamma skrev 2012-01-09 14:05:32 följande:
    Jag vet inget säkert, men jag kommer försöka få ett snitt. Sprack hela vägen sist så att säga, bm säger att det är grad 3-4 och att jag ska prata med en förlossningsläkare så småningom. Men jag har läst på lite och kollat runt och just nu känner jag att jag vill inte föda vaginalt igen. Även fast jag är rädd för operationer, men tror inte det är värt risken att spricka upp så mycket igen.

Har du snittats förut?
    Ja jag har gjort ett katastrof snitt och 2 planerade sövda snitt .Jag är livrädd för snitt därav att jag sover
  • jajjemen

Jag vill egentligen föda vaginalt, men kommer nog oxå försöka få snitt pga sr grad 3-4 förra förlossningen. Känner precis som Skruttens mamma att ja inte vill riskera att samma sak händer igen, å det kan dom ju inte garantera att det inte gör så... :(

• OHs mamma
    lycka 4 skrev 2012-01-09 14:07:45 följande:
    Ja jag har gjort ett katastrof snitt och 2 planerade sövda snitt .Jag är livrädd för snitt därav att jag sover
    Hur har det gått för dig efter snitten? Har du haft mycket ont eller andra komplikationer?
    Men som sagt, just nu känns snitt som det enda alternativet och jag hoppas läkarna tycker likadant.

Hur går det till när man blir sövd? När får man träffa barnet? Hur länge blir man kvar?
  • lycka 4
    OHs mamma skrev 2012-01-09 14:09:57 följande:
    Hur har det gått för dig efter snitten? Har du haft mycket ont eller andra komplikationer?
    Men som sagt, just nu känns snitt som det enda alternativet och jag hoppas läkarna tycker likadant.

Hur går det till när man blir sövd? När får man träffa barnet? Hur länge blir man kvar?
    Jag har mått ofärskämt bra efter mina snitt. Jag har rätt hög smärtgräns tror jag för jag har i stort sätt klarat mig på alvedon efter .
    sista snittet va jag i duschen bara några timmar efter op och hade gärna åkt hem dagen efter men pga min gbs va jag tvungen att stanna 2 nätter.
    Ända gången jag haft preblem efter va med snitt 2 , dom sydde inte den gången utan satte agraffer , jag fick en glipa i ärret som varade och läkte.

Ruinerna är ungefär dessamma när man sover , man blir sövd på op och när man blir sövd får pappan gå ut. Jag har sagt till redan innan att jag vill ha barnet på bröstet även fast jag sover och det har jag fått. Pappan och barnet har väntat på mig vid uppvaket
  • MissFörstånd

Det sägs väl att man blir vackrare under graviditeten om man väntar en pojke för att flickan tar mammans skönhet . Får se om det stämmer

Jag gjorde akut snitt med dottern och hoppas på en vanlig förlossning men med risk för stor bebis så avvaktar vi.

RUL på onsdag, många denna veckan! Kul!!

• OHs mamma
    lycka 4 skrev 2012-01-09 14:15:28 följande:
    Jag har mått ofärskämt bra efter mina snitt. Jag har rätt hög smärtgräns tror jag för jag har i stort sätt klarat mig på alvedon efter .
    sista snittet va jag i duschen bara några timmar efter op och hade gärna åkt hem dagen efter men pga min gbs va jag tvungen att stanna 2 nätter.
    Ända gången jag haft preblem efter va med snitt 2 , dom sydde inte den gången utan satte agraffer , jag fick en glipa i ärret som varade och läkte.

Ruinerna är ungefär dessamma när man sover , man blir sövd på op och när man blir sövd får pappan gå ut. Jag har sagt till redan innan att jag vill ha barnet på bröstet även fast jag sover och det har jag fått. Pappan och barnet har väntat på mig vid uppvaket
    Tack för att du delar dina erfarenheter!

Angående att känna sig ful etc och vilket kön man väntar....när jag väntade sonen kände jag mig ful, äcklig, tjock och hemsk men den här gången känner jag mig rätt fräsch och tycker jag ser ut som vanligt Så jag hoppas att det är tvärtom för mig och att jag väntar en flicka denna gången
  • AAEV

Jag har gjort ett snitt och fött ett barn vaginalt, jag skulle vilja få ett snitt denna gången men det är nog inte möjligt.

Till er som är rädda för snitt så kan jag säga att jag inte tyckte det var så farligt, jag hade ju "inget val" så att säga, men det var ändå en fin upplevelse :) 

Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • gizmolarson

Vi har rul imorgon.. Ska nog ta redan på vad som gömmer sig där inne.. Har två flickor sen innan så det core skoj med en pojk denna gång men spelar absolut ingen roll..

• JennieJ

Hej tjejer har en fråga? Någon mer som ständigt blöder från tandköttet? Och om ni har några bra tips? Blöder hela tiden och vaknar på morgonen med torkat blod i munnen som sitter fast på tänderna *inte direkt gott* ett himla gurglande med flour och listerine men inget verkar hjälpa

• Zvartaliljan
    AAEV skrev 2012-01-09 14:25:21 följande:
    Jag har gjort ett snitt och fött ett barn vaginalt, jag skulle vilja få ett snitt denna gången men det är nog inte möjligt. Till er som är rädda för snitt så kan jag säga att jag inte tyckte det var så farligt, jag hade ju "inget val" så att säga, men det var ändå en fin upplevelse :) 
    Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629

Jag har ett val....och kan absolut inte bestämma mig :-/ har två svåra vaginala förlossningar bakom mig. Detta blir mitt sista barn. Vet inte hu jag ska göra...de rekommenderar kejsarsnitt men jag är rädd...