• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • JennieJ

AAVE okej så dom är mjukare? Visste jag inte men de gillar jag! Känns som pampers blir mitt val då! Kolla blöjor igår och vart osäker. Har dok för mig libro var bäst på up and go som du säger

• lycka 4
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-01-10 07:49:37 följande:
    Det här är ju min 4e och e i v 17+4 men känner inte av bebis alls mycket. Jag vet ju att han finns där och mår bra enligt två UL men borde jag inte känna snart. Har moderkakan i underkant/bakvägg än så länge. Har känt en liten spark men det är inte dagligen än. Vill så gärna Rynkar på näsan
    Min fyra också och jag tänkte igår att fan nu borde jag börja känna bebben ordentligt snart , går in i vecka 16 i morgon !! Vill också 
  • Nilee

Jag ska på ul ni vid, skit nervös, tänk om skrutten inte lever! Blir så orolig jämt strax innan jag ska gå! V 19+3.

• lycka 4
    Nilee skrev 2012-01-10 08:16:58 följande:
    Jag ska på ul ni vid, skit nervös, tänk om skrutten inte lever! Blir så orolig jämt strax innan jag ska gå! V 19+3.
    Det kommer gå bra !
  • Dancia
    JennieJ skrev 2012-01-10 07:31:57 följande:
    Tjejer kanske en lite för tidig fråga men ska börja köpa upp lite små saker innan bebis kommer. Denna fråga är framför allt ni som haft blöjbarn ganska nyligen? Vilket blöjmärke väljer du tex som pampers, libro eller annat? Glömt själv?

Säger som de andra. Pampers utan tvekan när de är nyfödda :). De är de mjukaste och tunnaste vilket är skönt när de är så små. Sen när de blir lite större och kissar mer (runt 4-5 mån) så har jag bytt till Libero som känns mer torra och blir inte "pösiga" som pampers kan bli.
  • lycka 4
    Dancia skrev 2012-01-10 08:27:27 följande:
    Säger som de andra. Pampers utan tvekan när de är nyfödda :). De är de mjukaste och tunnaste vilket är skönt när de är så små. Sen när de blir lite större och kissar mer (runt 4-5 mån) så har jag bytt till Libero som känns mer torra och blir inte "pösiga" som pampers kan bli.
    Jag har kört libero tycker att dom är helt klart bäst =)
  • Dancia
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-01-10 07:49:37 följande:
    Det här är ju min 4e och e i v 17+4 men känner inte av bebis alls mycket. Jag vet ju att han finns där och mår bra enligt två UL men borde jag inte känna snart. Har moderkakan i underkant/bakvägg än så länge. Har känt en liten spark men det är inte dagligen än. Vill så gärna 

Du har nog en väldigt lugn bebis i magen :). Min son var väldigt lugn i mageb och gjorde inte mycket väsen av sig under större delen av graviditweten. Dottern däremot var ett yrväder redan i magen och visade tydligt att hon fanns där flera gånger om dagen redan tidigt :). Den här gången har jag också en bebis som bjuder på mycket sparkar och volter.

Jag tror att det helt enkelt är väldigt lugnt i din mage eller så rör den kanske sig mest när du gör saker eller sover så du inte märker det :).
  • emma78

KAOS!!! Att stiga upp och få iväg barnen till skolan idag var lättare sagt än gjort.......Jag sover så himla dåligt på nätterna...fler?? vaknar av konstiga drömmar,kissenödig osv.Blir tokig!!!När lördag morgon sen kommer och man kan sova ut vaknar jag sjukt tidigt typ 5 på morgornen....och kan inte somna om:((
    Det var nån som sa att kroppen ställer in sig på att vara vaken?! ska min bebis inte sova någonting då eller???hahaha
    Igår köpte vi vår första bebisgrej.....en badbalja!! en kompis skulle göra sig av med lite grejer så vi var där och rotade lite!Börjar kännas lite mer verkligt nu när första saken är inhandlad.Nästa sak blir nog att kolla in vagn! min make och jag är inte alls övverens om vilken vagn vi ska ha.....han lever typ kvar i hur vagnarna såg ut för 12 år sedan när vi fick vår son....medans jag vill ha en lite mer trendig!Vi får se,han går säkert att övertala hihihi

Har en liten fråga oxå.....
    Ska på RUL den 20:e,kommer då att vara i v 20....är inte det lite sent????OM det skulle vara något som inte stämmer med bebis (nu tror jag absolut INTE att det är det) får man väll inte ta bort ett barn så sent??eller??   

Nu får ni inte missuppfatta mig,att jag vill ta bort mitt barn eller liknande,men brukar man inte lägga RUL lite tidigare mer mot v 17-18?     

• Sweet life
    emma78 skrev 2012-01-10 08:35:15 följande:
    KAOS!!! Att stiga upp och få iväg barnen till skolan idag var lättare sagt än gjort.......Jag sover så himla dåligt på nätterna...fler?? vaknar av konstiga drömmar,kissenödig osv.Blir tokig!!!När lördag morgon sen kommer och man kan sova ut vaknar jag sjukt tidigt typ 5 på morgornen....och kan inte somna om:((
    Det var nån som sa att kroppen ställer in sig på att vara vaken?! ska min bebis inte sova någonting då eller???hahaha
    Igår köpte vi vår första bebisgrej.....en badbalja!! en kompis skulle göra sig av med lite grejer så vi var där och rotade lite!Börjar kännas lite mer verkligt nu när första saken är inhandlad.Nästa sak blir nog att kolla in vagn! min make och jag är inte alls övverens om vilken vagn vi ska ha.....han lever typ kvar i hur vagnarna såg ut för 12 år sedan när vi fick vår son....medans jag vill ha en lite mer trendig!Vi får se,han går säkert att övertala hihihi

Har en liten fråga oxå.....
    Ska på RUL den 20:e,kommer då att vara i v 20....är inte det lite sent????OM det skulle vara något som inte stämmer med bebis (nu tror jag absolut INTE att det är det) får man väll inte ta bort ett barn så sent??eller??   

Nu får ni inte missuppfatta mig,att jag vill ta bort mitt barn eller liknande,men brukar man inte lägga RUL lite tidigare mer mot v 17-18?     
    Angående att ta bort barn efter vecka 20 så får man det om det är fel på barnet, men bara fram till vecka 22 och det är med tillstånd av socialstyrelsen. Man har ändrat på rekomendationerna när det gäller när man ska göra UL, men sen vet jag att det är olika i olika län fortfarande.. Nu säger dem 17-19. Fast egentligen om man räknar enligt den modellen som används på sjukhus så är man ju i vecka 19 om man är 19+.. Så har dem iaf alltid räknat på mig, jag har sagt vecka 12 när jag vart 11+4 t ex och har då blivit rättad av BM på gynmot/gynakuten som sagt att det är vecka 11 då.. Man blir så förvirrad...