Inlägg från: gammelmamma |Visa alla inlägg
  • gammelmamma

Juni-barn

Förresten: rolig ide att skapa en ny grupp med färdiga bebisar:) Hoppas jag kan börja skriva där snart;)

• gammelmamma
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-05-15 10:50:06 följande:
    Fredag känns som en bra dag att föda på

Nån som har någon erfarenhet av hur lång tid det tar för förlossningen att starta från och med att magen sjunkit ner?
    Jag tror att det är väldigt individuellt, tyvärr! Det går nog inte att säga. Det jag har hört från en gammal barnmorska är att den står som högst 4 veckor innan den kommer ut
  • gammelmamma
    RocketQueen skrev 2012-05-15 11:23:26 följande:
    Åh jag älskar mil underbara fåtölj! Lyckades sova ett par timmar till när jag fick sitta mer upprätt. Nu känner jag mig som en ny människa v.38 nu och bebis är färdigbakad, det firar jag med att åka till helt fel sida av stan och ära lunch med min bror. Ut i solen med det nya humöret!
    underbart!
  • gammelmamma

Jag vill gärna ha med lypsyl och kanske kortlek eller korsord till förlossningen. Lite egna kläder och lite ansiktskräm och lite smink. Hudlotion eftersom jag hatar att vara torr i huden. Sköna skor eller tofflor.

• gammelmamma

Å jag längtar så tills i morgon em, vill ha ett datum, helst NU! Hoppas allt ser bra ut så att vi slipper vänta för länge. Har bakat bullar och ryttarkakor så nu har vi nåt i fall bebisen kommer:)

• gammelmamma
    Ensortsmamma skrev 2012-05-16 09:42:58 följande:
    Gammelmamma: jag ska föda på KSS och gjorde de sist med.
    Va där igår en sväng pga falska värkar. Och då kom de in en barnmorska som inte hade oss för stunden, men Som hade oss när Maja föddes och dog. Hon ville bara komma in för att krama oss och hon hoppades sp på att hon skulle jobba när vi väl kommer ib och ska föda. Och de hoppas vi med, helt underbar människa!

Jag läste din blogg för ett tag sedan och förstod att du bodde i närheten. Jag grät floder och beklagar sorgen efter Maja. Skönt att du verkar ha gått vidare på ett sunt sätt. Jag har också bara goda erfarenheter av förlossningen på KSS. Alla mina barn plus mitt barnbarn har fötts där. De är så gulliga och förstående och jag har aldrig blivit nekad att komma in osv. I dag ska jag in och få ett datum för snittet, men det är ju på ante, hoppas de är lika underbara. (har lite blandade erfarenheter därifrån)
    När jag var på ante sist var min dotter och dotterdotter med, jag behöver någon som kör mig i rullstolen, så var hennes barnmorska där och det visade sig att den bm hade förlöst även min 3 åring, eller hon kom precis när jag födde:) Min dotter hade det lite dramatiskt så hon mindes henne väl. 
  • gammelmamma
    Ensortsmamma skrev 2012-05-16 10:08:55 följande:
    Gammelmamma: ja vi har också bara positiva tankar (ifrån personalen) träffade ju ganska många under den tiden vi var där. Alla utom en va toppen! De grät när vi grät och va så mänskliga , de tycker jag är bra.

Vi har också haft mycket kontakt med ante, gillar de flesta sist hade vi anna trollstad , vi gillar dock inte Hanne hon va mesig och tyst mest.
    Hoppas de går bra för dig idag, lycka till :)
    Jag vet inte vem vi får i dag, hoppas vi får anna då:) Jag hade en läkare när jag skulle ha dottern, henne tyckte jag inte om, men det är svårt att säga hur de är. Man äar ju ganska hormonstinn;) Tack för lyckönskningarna... det är ju inget konstigt, bara att vi ska få ett datum, men jag vill inte vänta för länge:)
  • gammelmamma

Oj vad det skrivs flitigt, kul:) Jag har inte haft i gång datorn på några dagar och hade massor att läsa i kapp.
    Först till er två som har klåda och svullnad. RING direkt, det var det min dotter inte gjorde när hon skulle ha sin flicka. JAg vet inte om ni kommer i håg men hon tyckte att det var vanliga gravidåkommor och väntade så länge så hon och Agnes höll på att dö!!! Bättre att ringa en gång för mycket.  Vill inte skrämmas men det var så otäckt, jag vill er bara väl.
    I onsdags var jag till läkaren för att få ett datum för snitt, det blev mycket frågetecken så i morgon ska de ringa igen. Hoppas på ett lite tidigare datum än vad jag fick i onsdags:) Grattis till er som har fått era älsklingar och grattis till er alla som känner att det är på g:) Jag har endel förvärkar men inget som jag tror betyder att det är på g. Har varit på Öland i helgen, det har varit så skönt med lite miljöombyte men nu säger kroppen i från ordentligt.
    Ni som har foglossning; har ni fått värk resp sömntabletter? i så fall vad?  

Svar på tråden Juni-barn