Inlägg från: gammelmamma |Visa alla inlägg
  • gammelmamma

Juni-barn

Ensortsmamma skrev 2012-05-23 22:13:13 följande:
    Gammelmamma: jag håller verkligen alla tummar för att det fins plats för dig, du kan väl säga till att de ska va tomt den 14 då vi kommer ;) hihi vill inte heller bli hemskickad! Åh så avis på dig, att du får träffa alla dem underbara. Hoppas du föder på natten och får en bm som heter Lena , eller Anna-Lena de va mina favvisar!

Tack, hjälp mig att hålla tummarna:) Vet du om Anna-Lena är från Hjo? I så fall hade jag henne när hon var elev för 17 år sedan:) Jag hoppas jag får tidigare än natten:) Men natten duger också. Bara jag slipper åka hem.
  • gammelmamma

Ni som inte vet vad det är med sammandragningar och förvärkar: de allra flesta förstår när det är på gång...Ursäkta om jag låter tyken men det är bara i välmening, slappna av ni vet när det är dags;)

• gammelmamma
    Ensortsmamma skrev 2012-05-27 21:02:11 följande:
    Detta händer bara inte! Sambon ligger i över 40 graders feber och troligtvis halsfluss, och jag ligger i soffan men vad jag hoppas vid Gud bara är jävligt starka förvärkar! Jag vill bara gråta just nu, snälla bebis STANNA! Om inte annat så är det lagom att jag blir sjuk lagom tills du ska ut den 14 :(

usch usch, hoppas ni kan få medicin och bli friska:) Jag berättade att de skulle hålla ett rum ledigt på förlossningen den 14 e:)
  • gammelmamma

Jag vill egentligen bara titta in och önska er alla lycka till. Nu är det inte långt kvar. Ett litet tips till er som ska göra snitt för första gången; ni vet det säkert redan men ett inköp på en mjuk gördel är jätteskönt att ha.
    Minimundus.se är tips på en butik som säljer skitfula men jättesköna BH ar att sova i. Kostar bara typ en knapp hundralapp.
    Och ja till alla olyckskorpar, man får inte sova så mycket, men hellre sömnlöshet pga bebis utanför magen än sömnlöshet pga bebis i magen;) 

• gammelmamma

Lycka till alla som inte fått ännu, snart har ni era guldklimpar här och då kommer ni inte i håg hur jobbigt ni har haft det nu. Synd att tiden går så fort bara, jag skulle vilja stoppa tiden lite nu.
    I dag är första dagen mannen jobbar så jag och vera ska vara själva hemma. Mannen jobbar halvtid i två veckor sen heltid en vecka sen ledig 6 veckor, vi ska ha en underbar sommar:) 

• gammelmamma

Grattis till alla bebisar. Jág har inte hunnit läsa i kapp. I dag skulle jag varit inne på planerat snitt men lillskruttan kom ju den 24 e i stället:)
    Angående mat och amning så har alla mina tålt olika saker, det jag är försiktig med är jordgubbar, som har gett plitor och klåda, färskpotatis, vitlök och lök som har gett ont imagen. Färskpotatisen och jordgubbarna var inget problem med min dotter som är född i mars, hon var ju ganska stor när de kom så hennes mage klarade det. Med Vera nu så verkar det inte vara några problemmed lök i lagom mängd i alla fall, skönt tycker jag. Även färska primörer såsom sparris kan ge ont i magen. Som sgt man får väl prova sig fram. Alkohol dricker jag inte varkennär jag är gravid eller ammar, ser det inte som nån uppoffring, annars älskar jag snaps och rödvin;) 

Svar på tråden Juni-barn