Inlägg från: gammelmamma |Visa alla inlägg
  • gammelmamma
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-04-27 21:42:40 följande:
    När bebisen fixerar sig, kan det fortfarande handla om veckor innan förlossningen startar då?

Ja det tror jag, kommer i håg att jag fixerade mig jättetidigt med mina två första men jag gick över med båda:( Jag tror inte det har med det att göra, inte säker dock 
  • gammelmamma

Jag använder också fårskinn, eller lammskinn är det väl jag har. Helt suveränt.
    Uddabus: skönt att höra att det är fler än jag som inte har handlat. Det värsta är att jag har absolut inte köpt nåt och har ingen energi och det verkar som hjärnan har tagit semester också. Vad ska man köpa? Vad jag än säger till mannen att vi ska köpa så får jag till svar att det kan vi väl ta sen när den har kommit, det är lite stressande. Vi har endel kvar sen dottern som är 3 i sommar men jag vet liksom inte.
    Jag tror jag har lite för mycket omkring mig för den lilla orken jag har. Denna helgen är det 30 årskalas och målning av huset, nästa helg är det sonens 20 årsfest, sen är det begravningen av min pappa, sen är det kristi himmelfärd och sen är det dags för samtalet om när snittet blir. Eftersom jag är helt beroende av hjälp om jag ska i väg och handla så måste det göras på helgerna, hm. Lite gnäll blev det här.    

• gammelmamma
    Elvis Mamma skrev 2012-04-28 09:47:47 följande:
    Jag har också massor kvar att handla å bb väskan har jag inte haft en tanke på att packa än. Har köpt vagn, babyskydd, vagga å skötbord men har massor av kläder kvar att handla, bara köpt tre bodys hitills å alla små saker har vi också kvar att köpa å även badbalja, skötväska, amningsbh å lite såna saker. Är egentligen en planerings människa å vill ha allt klart i tid men känner att jag fortfarande har en del tid på mig

Jag är också planeringsmänniska, brukar ha lappar med "körschema" och så. Jag fattar inte vad som har hänt. Sen har vi ju lite kvar och kläder vill jag köpa när jag vet vad det är. Jag vet av erfarenhet att jag inte brukar använda de neutrala kläderna sen. Plus att det inte behövs så mycket itll sommarbarn. (förhoppningsvis)
    Eftersom jag snittas den här gången räknar jag med att jag ligger kvar ett par dagar på sjukhuset, vilket jag inte har gjort förut. Så mannnen få väl i väg och handla. Sen brukar vi åka och köpa lite på vägen hem.:)
    Skönt att det är fler i alla fall. 
  • gammelmamma
    Elvis Mamma skrev 2012-04-28 10:07:27 följande:
    gammelmamman: ja fattas de något kan man ju alltid handla efteråt sen Jag försöker handla en liten sak här å där men kan fortfarande inte ta mig för att handla klart allt, vet inte varför men kanske tycker jag fortfarande att de är gott om tid kvar Vi vet att vi väntar en flicka så de är lätt att köpa kläder men ändå har jag bara lyckats handla tre bodys, antar att jag får något riktigt ryck sen å handlar klart sista veckan innan

Det är nog så jag tänker också, fast lite stressad är jag allt. Jag brukar ha städat och bakat och lite sånt, men jag har inget gjort av det heller.
    När vi fick fyran så fick vi ju köpa allt nytt eftersom detär så många år emellan så därför känns det lite konstigt den här gången. 
  • gammelmamma
    LillSnurr82 skrev 2012-04-28 10:37:08 följande:
    Oj oj, jag blir gräsänka fr.o.m. Söndag och över sommaren. Knappt köpt något till bebis, bara ett nytt babyskydd. Inte ens vagn, behöver en syskonvagn. Har lite kläder som min syster just nu har till sin 2 månaders bebis. Hoppas att när hon kommer i dag har med sig lite kläder som jag kan plocka ner i byrån. (skönt slipper jag stå och tvätta dem, då hon redan tvättat upp dem).. Ja ja jag får ta lite pö om pö nu själv de sista veckorna. Ta hjälp av min mor.. Har ju lite annat att stå i med en 1-åring, en häst, en hund och katt och så hela hushållet själv nu då.. Men det rer sig säkert :)

Stackars dig, hoppas det kommer gå bra. 
  • gammelmamma

Skinnen går att tvätta i maskin men de blir inte riktigt lika mysiga efteråt:( Jag har i och för sig inte borstat mina. Mycket går att torka bort för hand innan man tvättar 

• gammelmamma

På tal om sjukskrivning och vab, är det någon som vet om mannen kan vårda treåringen när jag har blivit snittad? När min dotter fick urakut snitt fick INTE hennes sambo vårda barnet även om hon inte fick lyfta något.

• gammelmamma
    Dancia skrev 2012-04-30 10:34:38 följande:

Va? Det låter konstigt, båda får ju vara hemma efter en förlossning oavsett hur förlossningen har gått till. Om det handlar om en längre tid kan han väl ta vanliga föräldradagar? Det kanske är just skillnaden mellan vab och fd de klabbar med.
    Ja man kan ta fd men jag menar att man borde få vara sjukskriven och vårda barn och inte "slösa" på fd när man är sjuk. Så var det förr ;) Men men det ordnar sig
Svar på tråden Juni-barn