Inlägg från: gammelmamma |Visa alla inlägg
  • gammelmamma

Juni-barn

Uddabus skrev 2012-04-26 10:42:04 följande:
    Har varit hos bm idag o lilleman pr riktigt ordentligt fixerad nu.

Blodtryck, järnvärde osv var mycket bättre än tidigare...

Magen har inte växt speciellt mer så nu sjunker magen... Känns verkligen oxå

Vad härligt med tecken på att det inte är långt kvar, när var du beräknad?
  • gammelmamma
    Uddabus skrev 2012-04-26 12:39:12 följande:
    Jag är beräknad till den siste maj men den lille får gärna komma lite tidigare...

Den är stor o jag har svårt att gå osv

Har sammandragningar så fort jag reser mig eller går för fort osv

Okej, min son fyller 20 den siste maj. Han föddes på mors dag:) Jag hoppas också jag får i slutet på maj men är beräknad till 13 juni. Jag har planerat snitt och sist jag pratade med dom trodde dom att det skullr bli ca 3 veckor innan. Längtar nu.
  • gammelmamma

Min har legat med huvudet ner ganska länge men hade vridit sig lite. Det spelar ju egentligen ingen roll eftersom det blir snitt men det var lite bra att veta ändå tydligen.

• gammelmamma
    Lina007 skrev 2012-04-26 18:02:33 följande:

Jag hade det för ungefär tre veckor sen med illamående också, har dock inte haft det mer sen dess. Men när jag berättade om det för min bm sist jag var dit så ville hon att jag skulle ringa/smsa henne så fort jag fick det igen och komma in på en koll ifall det indikerar på något.
    Jag har haft något högt övertryck de två senaste gångerna jag varit dit, men blodtrycket har tagits på ej vilande puls. Och jag har haft  en riktig brakförkylning i mig i två veckors tid så antingen beror övertrycket på det eller att det kanske är något som bör kollas upp.

Jag har haft detta till och från ett tag tillsammans med en känsla av "stickningar" i höger ansiktshalva. En av gångerna funkade inte höder sidan. Den hängde liksom inte med. De andra gångerna vet jag inte, då har jag inte kollat i nån spegel. Den här gången var det inga stickningar alls, däremot kom jag inte upp ur sängen i morse pga värken, vet inte om dethar något samband. Mina värden är jättebra däremot har jag glömt att ta blutsaft! Men det kanske inte är någon fara då, om du också har haft det.
  • gammelmamma
    Dancia skrev 2012-04-26 19:40:03 följande:

Det har jag väldigt mycket och ofta. Har det även i vanliga fall men det är värre nu när jag är gravid.
    Jag har ju fått detta kollat och ska utreda vidare efter förlossningen då ekg visat vissa avvikelser, men alla prover och Ultraljud på hjärtat har sett bra ut så det är lite av en gåta.
    Tycker att du ska ringa din BM om de
    tta och se vad hon tycker.
    Jag har aldrig haft problem innan så jag kanske ska ringa i morgon då. Tack! Ändå lite skönt att veta att det finns fler, även om jag inte önskar att någon ska vara dålig såklart. Vad gör du när du får attackerna? 
  • gammelmamma

Enortsmamma: fruktansvärt att de kan med att ta såna hutlösa priser och utnyttja människors sorg, du är absolut ingen dålig mamma även om jag förstår att du blev ledsen

• gammelmamma

Håller med, er omtankte och kärlek visas inte genom annonsen. Egentligen borde det bojkottas av alla så att de blev tvungna att sänka priset, eller ännu hellre ha det gratis som grattishälsningar till barn

• gammelmamma

Någon som har tips om vad man ska ha för lämpliga kläder efter att man gjort snitt. Jag har ganska stor och ha lite överflödskilo så inte onepiece bara.:)

Vad härligt att ha fått ett datum, jag får mitt om tre veckor, längtar ihjäl mig. Bm sa sist att hon trodde att det kunde bli ett snitt samma vecka, hoppas hon har rätt 

• gammelmamma
    lycka 4 skrev 2012-04-27 18:18:22 följande:
    Gammelmamma! Kör på mamma kläder efter, skönt att ha kläder som går över snittet .
    Tack, då har jag tänkt rätt:)
Svar på tråden Juni-barn