Inlägg från: gammelmamma |Visa alla inlägg
  • gammelmamma

Juni-barn

lycka 4 skrev 2012-05-03 10:19:49 följande:
    Spännande gammelmamman,jag känner mig lite orolig då jag har haft ont i livmodern till å från. Eftersom detta blir 4 snittet vet jag ju att livmodern kan vara tunn. Ska till läkaren på måndag för bedömning inför snittet å hoppas att hon kanske kan kolla

Då är ju du expert på snitt, vad ska man tänka på? Jag är ju helt nybörjare på detta. Enda erfarenheten är min dotters snitt, men det var urakut så det går säkert inte att jämföra.
  • gammelmamma

Nu har jag förresten bestämt mig för när jag ska börja greja med bebissakerna. När jag har fått veta datum ska jag plocka fram och köpa allt. Kläder väntar jag med tills jag vet könet:)

• gammelmamma
    Zvartaliljan skrev 2012-05-03 12:15:11 följande:

Efter min hemska upplevelse med mycket gaser i magen så rekommenderar jag att du börjar äta minifom ett par dagar innan, det önskar jag att jag hade gjort. De tar ju ett par dagar på sig att börja verka ordentligt o gör underverk mot gaserna. För de är absolut det värsta med snittet, den smärtan jag hade av gaser i 3 dagar var värre än de tre timmarna jag krystade med dottern...SÅ ont gör det. Iaf för mig, men vet att det är ju olika från person till person.
    Tack, det ska jag tänka på.

Lycka 4, tack även för dina tips. Har ni tips om kläder också? Håller på och beställer lite 
  • gammelmamma
    Sweet life skrev 2012-05-04 13:21:28 följande:
    Undra om man kan hosta igång en förlossning... Hostar så jag kräks och har fått världens värk i alla muskler runt magen... Säger snart upp mig!!

Jag vet att de pratade om det när sonen hade kikhosta när jag skulle ha tredje barnet. Det var viktigt att jag inte fick kikhosta just av den anledningen. Men det är länge sen så det kanske är nya rön
  • gammelmamma

I morgon är det 20årskalas för sonen sen är det "bara" begravningen kvar innan jag ska börja förbereda inför bebisens ankomst.

• gammelmamma
    Bumman79 skrev 2012-05-05 20:50:19 följande:
    Vilka babyskydd har ni köpt? Jag funderar på en Emmaljunga first class för att den är så snygg men den är lite dyr 2000:- kostar den på Babyproffsen häromdagen såg jag att någon Brio gick på 1295:-.....kanske är lika bra?
    Vi hade en brio till vår tjej, vi var jättenöjda. Denna gången har vi inte kommit så långt ännu. Vi har en som man kan sätta på vagnen men vill nog ha en med bas eftersom jag har problem med ryggen.
  • gammelmamma

Jag har jättemycket sammandragningar och en del förvärkar, det har jag haft alla gånger. Det känns lite tidigt bara, jag här nästan 6 veckor kvar till bf

• gammelmamma

Nu var 20 årskalaset över och jag är däckad. I morgon kommer jag inte kunna röra mig, men lite skönt att det är över och en nöjd son blev det också:)
    På tal om fullmåne så påverkar det mig jättemycket, har alltid trott att jag är lite knäpp men ju mer man pratar om det ju mer förstår man att det är många som påverkas. 

• gammelmamma

Tjejen har sovit hos farmor i natt. Vi har inte haft henne borta över  natt mer är en gång förut, då sov hon hos sin storasyster, så det kändes lite konstigt. Vi kände att vi behövde ha nån reserv om vi behöver barnvakt vid födseln. Jag har inget hört så det verkar ha gått bra. Synd att man inte sover så bra pga värken annars hade man fått en hel natts sömn för första gången på väldigt länge:)
    Längtar nu, om två veckor får vi veta när den lill* kommer. 

Svar på tråden Juni-barn